Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

flits

ik heb genoeg perla koffie punten bij elkaar gespaard om een boekje in te leveren en krijg 2 euro extra
op elke zak perla coffe pads zitten koffie punten als je er 250 in een boekje plakt krijg je 2 euro ik heb er gisteren 1 ingeleverd en heb dus 2 euro gehad en hoefde er alleen maar 250 punten op te plakken
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

burningspirit

Top heh Flits! Ik doe dit ook al een tijdje, eigenlijk dankzij jou. Jij attendeerde me op de koopzegels van AH, waarmee ik nu steeds ruim 50 euro boodschappengeld bij elkaar spaar. Dat kwam met kerst heel; goed van pas! En de Perla zegels is ook een aardigheidje telkens. Zo ben ik eens naar allerlei zegels gaan kijken en spaar nu alles wat los en vast zit. Als ik iets niet gebruik dan ruil ik het via een 'hoek' weer voor iets anders. Bijvoorbeeld restaurantzegels geruild voor bestekzegels. Uit eten gaan doen we nooit maar ik wilde wel mijn dochter voor haar verjaardag een mooi bestek geven. Zo kon dit toch werkelijkheid worden.
Kortom: dingen om blij van te worden!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Ha BS kun je zeggen wat het rendement is van die koopzegels, ik heb ze nog nooit gekocht

burningspirit

Ha Gewoon  ;D
Als je 49 euro hebt uitgegeven aan koopzegels, krijg je 52 euro terug.
Ben even de kluts kwijt hoe ik dan het rendement percentage uitreken, maar dat weet jij vast wel.
Bij elke euro 'mag' je een zegeltje van 10 cent kopen. Je merkt er weinig van en je spaart op die manier een extraatje voor bijzondere dagen.
Maar overigens: er zijn mensen die die zegeltjes kopen bij hun boodschappen en ze dan weer weggeven aan 'armoedzaaiers' zoals ik .....hahahah  ;D ;D ;D
Geeft ze een goed gevoel en hun buurvrouw tante neef of andere kennis is ook weer blij.
Idee?  ;D ;D ;D

Perla zegels (op de koffie van AH) zijn gratis en worden omgezet in klinkende munt. Die krijg ik ook heel veel van anderen, die op de hoogte zijn van onze situatie.

gewoon

BS als je voor E 50,-- per week boodschappen doet is er ongeveer 8 X een boekje vol rendement is daarmee E 24,-- per jaar het ge?investeerde bedrag gemiddeld E 25,-- over het jaar geeft  96% rente
op jaar basis is dus een zeer goed plan.

Moet het wel gelijk inwisselen natuurlijk, als een boekje vol is.

Als je de boekjes opspaart voor de kerst dan is het gemiddeld ge?investeerde bedrag E 200,-- en dan is het maar 12 %

burningspirit

Lieve Gewoon, 8 boekjes op jaarbasis = 8x49 euro ge?investeerd = 392 euro.
Let wel: dan heb ik dus boodschappen gedaan voor 39.200 euro. Dat zou ongeveer 754 euro per week zijn.... Dat doe ik dus niet, Gewoon. Dat geld heb ik niet. Als ik één spaarkaart vol heb dan heb ik voor 4900 euro boodschappen gedaan. Als ik 92.50 euro per week zou uitgeven (wat ik echt niet doe!), dan doe ik er ongeveer een jaar over om de spaarkaart vol te krijgen. Wil ik de spaarkaart in een half jaar vol krijgen, dan moet ik elke week bijna 190 euro uitgeven.... Moet ik nog even doorgaan...?
Dus bij een inleg van 49 euro heb ik 3 euro winst. Daar hou ik het maar even bij. 3 euro is 6 % van 49 euro. Dus ... rendement is 6%?
Of sla ik nu de plank volledig mis?

Euh.... hier worden we niet echt blij van, van die rekensommetjes. Of wel?  ;D

gewoon

ha volgens mij sla je de plank mis geeft niet,  zie ook geen spijker om er in te slaan.

Eerst zeg je voor iedere euro een koop zegel van 10 cent is E 490,00 aan  boodschappen

Nu is het opeens 1 cent geworden is E 4900,-- aan boodschappen.

En dat is wat ik bedoel met direct inleveren dan  is de investering geen E 392,00 maar gemiddeld E 24,50 over het jaar.

gewoon

En ook jawel

Maakt immers een top belegger van je,  met een rendement waar ze in Amsterdam alleen van kunnen dromen.

Is

een kleine belegging om blij van te worden

burningspirit

whaha..... oepsie .... bij elke euro 10 cent voor het zegeltje... volle kaart 490 x 10 cent = 49 euro. Boodschappen gedaan voor 490 euro dus. Dus ongeveer elk kwartaal een volle kaart. Pasen, vakantie, kerstmis, 3/4 kaarten per jaar dus. Is dat beter? Geen 8 kaarten dus. Uitgaande van ongeveer 50 euro boodschappen per week.
Maar het percentage van 6 % klopt dan toch wel? Bij investering van 49 euro 3 euro winst?

burningspirit

Amuseer ik jullie Gewoon en Ollie Bollie? Met dit ge(mis)reken? Das dan toch pure winst hea???  ;D ;D ;D

ollie bollie

Nee hoor, je berekening klopt prima. Iets meer dan 6% rendement. Alleen vraag ik me af, op het opweegt tegen het verschil van prijzen tussen aldi/lidl en de duurdere supermarkten.

En ik ben gek op rekenen en zeker wanneer het klopt. Het zorgt er namelijk voor dat je een budget kan aan houden, waardoor de kans op schulden een stuk kleiner wordt. :)
Carpe diem!

gewoon

Ja,  je maakt mij erg vrolijk

Das vast binnen

En als je maar aan vier kaarten komt in het jaar dan is het dus een winst van E 12,-- op een gemiddelde inleg van E 24,50 is ook niet slecht is bijna 50 % rente op jaar basis.

Hou het even voor je zelf,  voor je het weet heb je 10.000 volgers op Facebook

Het is dus beslist GEEN 6% op een kaart,  je moet het rendement per jaar op je,  E 24,50 een cijfer geven

burningspirit

Weet je, ik doe echt niet alle boodschappen bij AH en wat je zegt, ik kijk ook naar de prijzen bij andere supers. Maar áls ik bij AH het basic merk (over het algemeen) ga halen, dan neem ik die zegeltjes mee.
En zo heb ik dus inderdaad een beetje geld gespaard ongeveer 2 a 3 keer per jaar, en wordt er door die 3 euro extra ook nog een beetje voor beloond. Ligt er ook aan of andere mensen hebben mee'gespaard' (dit zijn dus eigenlijk giften, mensen die ons ondersteunen op die manier). En... daar wordt ik dus blij van.

Whahahhahaah Gewoon.... jij bent me er ook eentje  ;D ;D ;D

Knibbel

Mijn oogarts waarschuwde mij dat ik na de twee oogoperaties waarschijnlijk tot 80% zicht zou komen, maar voor 100% zicht toch nog een bril met lichte sterkte erbij zou moeten nemen.

En wat blijkt na de laatste oogtesten: ik haal met beide ogen een zicht van 120%.
Zelfs de oogarts had dit niet verwacht, hij was duidelijk verrast.

Ik zie nu met mijn kunstlenzen geweldig goed, helder en scherp. Zelfs nog beter dan ik ooit van te voren heb gehad.
Op mijn vraag of ik voor het leesprobleem ook contactlenzen met alleen leessterkte kon gebruiken, reageerde hij een beetje  verontwaardigd. Niet doen, was zijn advies, hiermee wordt het zicht weer minder!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron