Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

Ha Gewoon  ;D wat je schrijft kan ik me zó goed voorstellen.
Ik ben ook blij eigenlijk. Blij dat ik sinds twee maanden eindelijk niet meer rond de 10 de van de maand o,o op mijn rekening heb en kromme tenen in mijn schoenen....
Nee, sinds kort is er, als de eerste inkomsten weer gestort worden, nog een beetje over van de vorige maand! Het lijkt klein, maar ik vind het geweldig, geeft me al heel veel rust en .... heel eerlijk: ik ben apetrots op ons, dat we het stabiel weten te houden.
Wat me ook heel blij maakt is, dat wij, mijn man en ik, nu allebei werk hebben gevonden dat ons blij maakt  ;D klinkt krom maar ja jammer dan
Mijn man is nog steeds aan het werk bij de meubelmakerij, tot volle tevredenheid. Vandaag zag ik hoe hij een plank bewerkte: vanmiddag gelakt, vanavond schuren en polijsten. En een paar houtjes gezaagd voor een workmate die hij aan het opknappen is. Het beeld van vroeger doemde in me op: hoe hij als opticien een glas insleep, heel precies en secuur, geconcentreerd en volmaakt rustig. Prachtig om dat te mogen zien.
En zelf heb ik gesolliciteerd naar een baan als vervoersbegeleider bij een instelling. Nu zit ik nog tot half juli in het scholenvervoer, maar daarna ga ik dus meerijden naar kinderdagcentra hier in de buurt. Ik krijg een boel collega's die hetzelfde werk doen ( nu ben ik de enige bij het taxibedrijf) en er zijn bijeenkomsten en cursussen waar ik nog het een en ander kan leren. Mijn collega (de chauffeur) vroeg me vorige week opeens: wat vind jij nou zo leuk aan dit werk? Haha..... hij moest me zowat stoppen met praten want ik ging maar door. Alsof hij een knopje had ingedrukt bij me  ;D Het leukst van alles vind ik het contact met die pure, eerlijke kinderen. Hun blijk van vertrouwen, elk op hun eigen manier, vind ik zo'n kostbare beloning. Daar kan niets, maar dan ook niets tegenop! Voorbeeld? Een jongetje dat slechthorend en slechtziend is, rijdt met ons mee in zijn rolstoel. Hij praat niet, hoort en ziet bijna niets, maar heeft wel binnenpretjes en reageert héél soms met een ingehouden lachje op een beetje gekriebel aan zijn knie of handje. Op een middag zit ik zoals altijd naast hem in de taxibus (vóór mij zit mijn begeleidingskind) en opeens voel ik dat zijn handje mijn hand vastpakt..... Zo dan.... kippenvel, zeg! Hij weet dus, dat ik er ben, maar controleert het even op die manier. Dat zijn echt gouden momenten voor mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

flits

ik ben eigenlijk toch best wel blij na het bezoek aan de dierenarts dinsdag dat het pootje van mijn kat toch best wel mee valt ze heeft een antibioticakuurtje gekregen en ze loopt nu weer zo goed als normaal
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Joy2014

Ah wat mooi Burningspirit, ontroerend
En wat fijn dat het verder zo goed gaat, wat doen jullie dat fantastisch! :D

Gelukkig gaat het weer beter met je kat Flits! Sneu zoiets

Gewoon, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Wat die vorige huurder betreft voel ik me wel een beetje aangesproken, op dit moment is het behang in de gang nog steeds maar voor de helft er afgehaald  ::)

gewoon

Ha allemaal

Soms is het goed de dag af te sluiten met een glimlach

Lees regelmatig over weg geraakte aanvragen, of dat die niet compleet zouden zijn.

Heb een keer de draad opgepakt voor een vriendin, en liet alles inbinden bij een drukker.

Scheelde sloten met geld en tijd , ook  verbaasde gezichten natuurlijk dat er een Stanley mes voor nodig zou zijn  om het niet compleet te noemen.

tja,  liefde

tika

Geweldig! Een stanley mes!  hahaha  Dank voor die tip! Inbinden die handel.

Uiteindelijk gaat alles om compleet je eigen verantwoording nemen en niets aan instanties overlaten.

En de humor van alles in blijven zien.

Wat is het ergste wat je in deze situatie kan gebeuren? Hoe erg is dat? En trek dat dan eens een roze tutu aan! ahahah!
Do what ye like, but harm ye none.

flits

ik kom net van de groente boer vandaan en ik krijg gratis een bakje rauwkost salade mee ik moet vaker op het eind van de middag gaan
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Chrissie

Vanmiddag naar de Blauwe Stad geweest, daar stonden hele mooie zandsculpturen na afloop de familie op een ijsjes getrakteerd lopen we weer terug langs de zandsculpturen komt er ineens iemand naar ons toe of wij ( kinderen, man en ik ) bij elkaar horen. Zeg ja hoezo? ik heb wat voor jullie. Zegt  deze man dan krijgen jullie deze brood aangeboden van mij ( groot Turks brood) met een recept erbij, smakelijk eten! Bedank hem en floep weg is hij.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Dinsdag jl naar het belevenissenbos geweest in Lelystad, het was een soort survivaltocht door een bos maar zo geweldig en het was hartstikke gratis. We hebben wel een donatie gegeven dat had ik er wel voor over want die kanjers van een vrijwilligers hebben er iets prachtigs van gemaakt.( met de boswachter gepraat die vertelde hoe ze begonnen waren) de kinderen kregen we haast niet meer mee naar huis.

Heb daar wel een klein ongelukje gehad zei tegen m'n dochter volgens mij is dat glad dus pas op dat je niet valt geef je hand maar dan help ik je wel even, zet zelf een stap gleed zo onderuit dwars door de blubber heb mijn arm helemaal dik met een gigantische blauwe plek.

Meelezertje

:-X
Ja, 'lips' moeten nog een poosje 'sealed' blijven maar als alles goed gaat word ik eind maart/ begin april weer oma  ;D ;D ;D
Blij dat ik het hier mag neerzetten
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Knibbel

Wauw geweldig Meelezertje. Van mij alvast een dikke proficiat !!  :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

oke

Heb niks gehoord

Gefeliciteerd
:)

tuthola

Be

Chrissie

Chrissie

Heb tijdens het krantenbezorgen vanmiddag iemand blij gemaakt deze man zat zo hopeloos verlegen om hulp.
Hij had met zijn bijna ex- buurvrouw vanmorgen een vriezer ingeladen in zijn auto maar ja die vriezer moest bij zijn nieuwe huis er weer uit.
Had al bij een nieuwe buurman aangebeld maar deze was er niet toen wilde hij zelf proberen maar dat lukte niet , dus hij was in zichzelf aan het praten hoe lossen we dit nu op? met nog meer tekst.
Waarop ik zei kan ik je misschien helpen? Ooh als dat zou kunnen dan ben ik geredt anders moet ik de vriezer mee naar het werk nemen vanavond dat vind ik niet zo geweldig.
Samen hebben we hem uit de auto gehaald en naar binnen gedragen, eenmaal binnen liet hij hem heel trots zien.