Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Te horen krijgen dat een kennis zwanger is. Terwijl ik dat absoluut nooit meer had verwacht. Ik ben er helemaal wollig van.

Buster

@weegschaaltje, ja die berichten zijn onbetaalbaar.

Ik wilde ook even wat toevoegen aan dit draadje. Op vakantie gaan zit er niet in. Maar,.. je huis openstellen als vakantieoord kan natuurlijk altijd. Met wat gesponsor van grootouders zijn de vervoerskosten getackeld en een groot huishouden kost nu eenmaal minder.
Het vakantiegevoel van afgelopen week was echter onbetaalbaar.
Kinderen die van elkaar genieten en zich vermaken met de buitenlucht, speelparkjes, de recreatieplas en elke avond om de beurt mogen koken voor iedereen is een feest.
Afgesloten met een heuse bonte avond maakte afgelopen week vermoeiend, slopend en absoluut onbetaalbaar!

Knibbel

Wat heerlijk voor jou en je gezin, Buster, dat jullie zo'n heerlijke 'vakantieweek' achter de rug hebben. Het zijn juist deze 'speciale' vakanties die heel lang in de herinnering blijven.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Lekker buster dat iedereen er van heeft genoten.

Voor  2,50- euro de hele dag genieten van het mooie weer en het IJselmeer. Broodje mee, drinken mee, leesvoer mee. Zoiets kleins geeft mij helemaal t vakantie gevoel.

Knibbel

Ik ben heel blij met Buster en haar gehamer op het aanleggen van een buffer.

Mijn man en ik hebben vanaf afgelopen maandag vakantie, nou ja vakantie, meer een klusvakantie. Achterstallig onderhoud en hoognodige reparaties hebben wij vooruitgeschoven naar onze vakantietijd. Omdat wij nu geen geld kunnen missen om hiervoor een klusjesbedrijf te laten komen zullen we het zelf moeten aanpakken. Ondanks dat we zoveel mogelijk materiaal uit oude en op zolder ongebruikte spullen hebben gehaald om te hergebruiken en ondanks dat onze handjes gratis en vrijwillig werken, zal er toch ook de nodige 'nieuwe' materialen gekocht moeten worden. En, zoals de wet van Murphy luidt: de ene pech volgt de ander op. Denk je alles goed gepland en in de hand te hebben, zul je zien, kom je met en met andere dingen tegen....... Alsof ze het er om doen!!! Al met al is ons kostenplaatje toch in plaats van 200 naar ca. 360 gestegen. Hopelijk blijft het morgen alleen nog maar bij dat ene potje verf!!

En ondanks die pech ben ik vanmiddag even lekker onderuit in de zon in een tuinstoel gaan liggen, met de ogen dicht luisterend naar 'oldies'-muziek vanuit de radio en met de gedachte: 'Dank je Buster....'

Buster

Bloos,....

Knibbel, ik zit het echt met natte ogen te lezen.
Ondanks Murphy toch een vakantiegevoel, heerlijk.
Ik had vandaag een dipdag maar die heb jij nu helemaal doen verdwijnen.

Knuf

Knibbel

Fijn dat ik je heb kunnen opvrolijken met mijn 'pechdagje'........   :D :D :D

tuthola

Mijn broer kwam gisteravond langs om de buiten antenne van mijn nieuwe provider op te hangen, hij moest naar buiten omdat ik vaak raar beeld had op de tv, daarnaast heeft hij een nieuwe buitenlantaarn opgehangen die ik al een half jaar in de schuur had liggen die ik voor  5 euro bij de dekamarkt gekocht had.  Eenmaal in de tuin aan het rommelen zag hij dat het onkruid ook al weer welig aan het groeien was terwijl ik een maand geleden zittend op mn kont alles eruit gehaald had. Hij heeft het onkruid ook meteen even eruit gehaald.
Hier word ik blij van dat mijn broer af en toe langs komt om mij met dit soort klusjes te helpen terwijl hij thuis ook een vrouw heeft die ziek is.

flits

ik vandaag eindelijk eens de tijd genomen om mijn dvd's op te ruimen en alles op leeftijd te zetten het heeft me wel een halve dag tijd gekost maar het wel eindelijk een keer goed gebeurt ook word ik wel een beetje blij van
mijn vader wou rijden voor de diëtiste waar ik normaal gesproken onder werktijd altijd naar toe ga en er is 1,3 kilo af in 4 weken tijd ondanks de stroopwafels die ik heb gegeten en de weinige beweging die ik de afgelopen weken gehad heb  ik kreeg zelfs een compliment dat ik veel fruit eet de laatste paar weken daar word ik ook wel een beetje blij van
we gaan na 2 en half jaar op een vervangende locatie weer naar het nieuwe gebouw wat opnieuw opgebouwd is daar word ik ook wel blij van dan ebben we weer wat minder me andere afdelingen te maken
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

gewoon

heerlijk weer, voor heer in verkeer

Loop ik net buiten en hoor ik KRAK kijk even op en zie dat er een dame achteruit tegen mijn auto aan reed en ze stapte even uit om naar de scheur in haar auto te kijken en stapte weer in voor poging twee om weg te rijden, en dat ging weer niet dus stapte ik er maar eens op af.

Vroeg vriendelijk, het lukt u niet, zal ik u even helpen ?... ja nee..zij de dame, en ik voegde er aan toe: zal mijn auto even weg zetten.

Dus rij een meter naar voren, en heb niet eerder zo snel een dame in mijn spiegel zien verdwijnen, om te gieren .

Iets doen voor een ander, een rijk gevoel.

Gewoon

Chrissie

Vandaag met het gezin naar het strand bij Callantsoog geweest, heenreis (Groningen) kwam de regen met bakken uit de hemel maar bij Bolsward werd het droog en op strand scheen zelfs het zonnetje. We hebben daar een broodje gegeten langs het strand gelopen en heerlijk luieren op de  terug reis bij de Blokker in het dorp een puzzel gekocht daarna nog drie bos bloemen (lelies) gekocht waarvan twee in een grote vaas op de kast nu staan te pronken de andere gaat naar mijn schoonmoeder morgen, ze is jarig vandaag, op de Afsluitdijk heb ik nasi met babi pangang klaar gemaakt op twee gaspatronen en hebben we heerlijk op gegeten.

Een beetje vakantiegevoel gehad vandaag ben er heerlijk van tot rust gekomen en ondanks dat het verpleeghuis onderweg belde omdat ze mijn vader niet tot rust konden krijgen of ik hem rustig kon praten , wat gelukt is. Kan ik toch weer met een goed gevoel op deze dag terug kijken en daar kan ik heel blij van worden.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Heerlijk Chrissie dat jij en je gezin zo een leuke dag hebben gehad, heel knap dat je het vakantiegevoel hebt kunnen vasthouden na het telefoontje met je vader, jullie hebben dit dagje echt verdient :-)

Knibbel

Fijn dat je zo'n heerlijke zondag met je gezin hebt gehad, Chrissie. Dat zijn momenten dat je je energiemeter weer kunt opladen, even die zorgeloosheid, de zon, warmte, strand, water, zelfs ik zit in gedachten te genieten van dat heerlijke beeld. En het zijn ook van die herinneringen waar je straks weer met plezier aan terugdenkt.

Mmm, nasi met babi pangang, lekkerrrrr.......

Libra

Top Chrissie!!!

Wat fijn dat je zo genoten hebt!
Het was/is je van harte gegund!!

Liefs

Chrissie

Heb ik een lieve dochter of een lieve dochter...

Vanmiddag gingen we met een vriendin van mijn vader boodschappen bij de AH komen we bij de kassa zegt mijn dochter ineens mama ik moet toch zo hoesten, hoor al dagen geen hoest ??? dus de vriendin van mijn vader zegt ineens ik hoor haar al de hele dag niet hoesten ??? waarop ik zeg dame is dit een nieuwe manier van mag ik een rolletje snoep hebben vragen... maar je mag wel stophoest pakken hoor maar vraag de volgende keer graag op een andere manier.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.