Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

flits

nh atlanta rotterdam is een 4 sterren hotel en grand hotel central is een 3 sterren hotel het maakt me niet zoveel uit welk hotel het is als het maar op de route van de metro station naar ahoy is en op de route van het metro station naar het centraal station en een slaapkamer en douche en wc voor mezelf alleen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Boeddha

Oww dat is zo'n mooi hotel Flits! En lekker centraal! Daarvandaan kan je mooi naar de nieuwe markthal, lopend of de metro die om de hoek stopt. En naar de MS Rotterdam, die vast afgemeerd ligt aan de andere kant van de brug! Super vooruitzicht!
Be strong, have faith!

Joy2014

Mooi! Gelukje voor jou Flits! :D

Oh jee Knibbel, je moet er inderdaad niet aan denken hoe hoog dat had kunnen zijn.

burningspirit

Hey Flits. Top zeg, echt iets om blij van te worden. En over ontbijtje..... ik weet de weg daar niet maar als er een Hema in de buurt is heb je voor 1 euro al ontbijtje. En als je er twee neemt en een zakje vraagt heb je voor de volgende dag ook nog iets.  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

Waar ik nou vandaag blij van werd.....
Mijn therapeute geeft me elke week een huiswerkopdracht mee. De afgelopen weken moest ik kijken naar 'mijn eigen regels' en hoe streng ik die hanteer. Pfoeh, ik ben véééél te streng voor mezelf en er is heel veel dat ik MOET. Erg vermoeiend en frustrerend. Dus nu kreeg ik van haar de opdracht om te kijken waar ik van moeten mogen kon maken én de momenten te noteren waarop ik mijn eigen regels overtreedt, de controle even loslaat, accepteer dat ik me vervelend voel enzovoort. Dit om te zien hoe groot de bereidheid is om verder te gaan met deze therapievorm (ACT).

Nou en vanmorgen ben ik dus met mijn dochter naar het winkelcentrum gegaan, voor dat ze naar school moest. Ik mocht van mezelf met haar samen een ontbijtje nuttigen. Toen ze weg was heb ik wat rondgerommeld daar en om een lang verhaal kort te maken: ik kwam thuis met vier BH's en twee sjaals. Ter aanvulling van mijn kleding. Had ik een jaar over gedaan. Mocht nooit iets voor mezelf kopen en hanneste maar wat met wat ik nog in mijn kast had. Dus voelde me 'niks waard' en gaf mezelf voortdurend het gevoel dat ik een stomme trut was (excusez le mot). Vandaag mocht ik eindelijk eens iets van mezelf en voor mezelf. Geld van mijn vrijwilligerswerk dat voor het eerst sinds tijden niet direct hoefde te worden ingezet voor de hoogstnoodzakelijke huishoudelijke uitgaven.

Ik ben blij!  ;D

tuthola

Dit is heel herkenbaar BS alleen kon en kan er nog steeds niet echt van genieten als ik iets voor me zelf koop wat ik echt nodig heb. Het schuldgevoel blijft altijd ee paar dagen hangen en zit dan te dubben of ik het niet beter terug kan brengen en het geld toch terug in het eetgeld stop. Soms om gek van te worden..Fijn dat het nu een keer kon bij jou met je extra centje.

Chrissie

QuoteDit is heel herkenbaar BS alleen kon en kan er nog steeds niet echt van genieten als ik iets voor me zelf koop wat ik echt nodig heb. Het schuldgevoel blijft altijd ee paar dagen hangen en zit dan te dubben of ik het niet beter terug kan brengen en het geld toch terug in het eetgeld stop. Soms om gek van te worden..Fijn dat het nu een keer kon bij jou met je extra centje. 

Ben zo ontzettend blij voor jou BS hoop dat ik het ook weer ooit voor elkaar kan krijgen maar ik heb hetzelfde als wat tuthola beschrijft wordt er weleens boos om op mezelf.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Joy2014

Wat fijn voor je BS! Hoop dat je er blij mee bent :)

Dames, ik herken jullie gevoel wel. Ik heb regelmatig dat ik in de supermarkt loop en dan pak ik een reep chocola en besluit hem toch weer terug te leggen. Oké, er zijn ook regelmatig momenten dat ik er wel 1 meeneem hoor, maar ben ook een vreselijke twijfelkont. Moet zeggen dat ik nu ruimer zit dan ooit en dat ik mezelf wel verwend heb afgelopen 2 weken. Nu helaas ff jammer dat m'n snorrie kapot is en dat gaat me zo'n 125,- kosten, maar daar had ik een buffer voor en ben daar heel blij mee :)

Tuthola en Chrissie, jezelf af en toe iets heel kleins gunnen kan soms misschien best wel :)

burningspirit

Ja jezelf af en toe iets gunnen..... in mijn geval ging het om ondergoed dat ik echt wel nodig heb, kosten nu ongeveer 20 euro en de twee sjaals, samen 3 euro, waren in een kleur die ik al twee jaar mis in mijn gekregen garderobe (kleding precies mijn maat, van een dame die ik niet ken uit Brabant, via een vriendin van de kerk, gekregen in december 2012) die ik nu zo heel goed kan gebruiken nog steeds, omdat ik er netjes uit moet zien voor de sollicitaties. Dus ik ben niet alleen blij om de aanvullingen maar ook nog steeds om die geweldige gratis garderobe.
En.... opgelicht door iemand die me ooit, vijf jaar geleden, 500 euro gaf om schoenen te kopen.... de kerel deed het meer om mij te paaien (zodattie me mijn winkel afhandig kon maken) dan dattie dat deed om me te helpen..... dus voordat je dan weer eens iets voor jezelf gaat kopen.... enfin, jullie begrijpen het wel, het is veelal psychologisch dat je jezelf niks gunt... althans zo is het bij mij!
Ben blij dat ik het af en toe opzij kan zetten nu.  ;D

flits

Quote from: burningspirit on Mar 11, 2015, 11:33 AM
Hey Flits. Top zeg, echt iets om blij van te worden. En over ontbijtje..... ik weet de weg daar niet maar als er een Hema in de buurt is heb je voor 1 euro al ontbijtje. En als je er twee neemt en een zakje vraagt heb je voor de volgende dag ook nog iets.  ;D
het hotel zit tegenover een world trade centre
Vanaf het centraal station kunt u naar het hotel reizen met de metro, met de tram of te voet.
Met de metro: neem vanaf het treinstation de metro in de richting Spijkenisse/Slinge. Stap uit bij de tweede halte (Beurs) en neem de uitgang Beursplein.
Met de tram: neem lijn 3 of lijn 20 en stap uit bij de halte tegenover warenhuis Bijenkorf op de Coolsingel. Te voet bent u binnen 10 minuten in het hotel.
Te voet: Ga bij de hoofduitgang van het centraal station links, naar Weena. Sla rechts af op de rotonde met de fontein. Rijd nog 500 m verder. U ziet dan het hotel aan uw rechterkant, tegenover het World Trade Centre.
het is nog een dure straat ook want je zit meteen in de coolsingel

Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

flits

ik heb moestuin potjes kunnen verpotten en staan nu buiten op balkon ik heb heel veel radijsjes en soepgroente als bieslook selderij en peterselie

Lizayra

Quote from: flits on Mar 22, 2015, 04:05 PM
ik heb moestuin potjes kunnen verpotten en staan nu buiten op balkon ik heb heel veel radijsjes en soepgroente als bieslook selderij en peterselie
Hebben wij vandaag ook gedaan hier thuis, heb de bakken met plantjes nog in de vensterbank staan. Lekker veel rucola en broccoli en kropsla en allerlei kruiden. Ben heel benieuwd of alles groot genoeg wordt, een hele leuke actie vonden wij dit.

Knibbel

De hele dag heen en weer gefietst, van aldi naar lidl en dan weer naar plaatselijke supermarkt. Overal de reclame's aflopen. En dan kijk ik mijn bonnetjes na en kom op een mooi bedrag van 35 euro aan boodschappen voor 4 dagen.... en dat met het paasweekend voor de deur, met chocolade-eitjes en toetjes voor de kids en wijntje voor de volwassenen.  Ik had voor mezelf al 50 euro hiervoor gereserveerd en hou nog mooi 15 euro over. En ga ik dit nu in het potje doen voor de volgende boodschappenronde? Nee, voor al dat heen en weer fietsen vond ik dat ik wel een beloning had verdiend. Dus trakteer ik mijzelf op twee grote bossen tulpen bij AH voor 4 euro totaal.... Mijn weekend kan niet meer stuk. Hier word ik dus erg blij van!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

flits

na 3 weken ploeteren en disciuseren met mijn moeder en de juwelier nog steeds geen bestelling binnen bij de juwelier maar mijn moeder zo gek gekregen dat ze de 30 euro terug gekregen om in bergen op zoom een horloge te hale bij v&d gelijk maar mijn vip pasje gescand in plaats â,¬34,99 maar 28,00 betaald voor het horloge en het goede weer met pasen word ik ook wel blij ik heb mijn matrassen los gehaald en in het wasmachine gedaan de eerste hangt al op de 2de is ook bijna klaar en nu maar hopen dat alles droog is vanavond dan kan het er weer op volgende week het eenpersoons bed los halen en uitwassen

Chrissie

Waar ik heel blij van kan worden heeft niet alleen met geld te maken maken maar met meerdere dingen.
Dat er gewoon 3 geweldige forums zijn met fantastische mensen , maar tevens dat ik de laatste jaren bij de (GKB in onze gemeente, team 290 dementie gehad heb), Lentis en PsyQ met (heden) fantastische mensen te maken heb die ondanks dat ik alles ontzettend zwaar en moeilijk vind me handvatten geven maar ook een hele zware last van me afhalen.

Dank allemaal!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.