Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Vandaag met een vriendje van mijn zoon en zijn moeder en mijn eigen kinderen een stukje gefietst, door de polder , een oversteek met een pondje gemaakt, jonge meerkoetjes gezien, teveel om op te noemen. Helaas is het jammer genoeg niet goed afgelopen we waren bijna thuis toen is die moeder gevallen terwijl we wilden oversteken bij een rotonde en zit nu met haar been omhoog.  Ik heb bijna staan te huilen omdat ik gewoon niet meer wist hoe ik haar uit de struiken kon krijgen, deed van alles maar niets hielp en doordat ik al mijn kracht moest gebruiken wou mijn eigen lichaam niet meer daar baalde ik stevig van had gevoel dat ik haar in de steek liet, maar gelukkig kwam er een man in een auto aan die vroeg of hij kon helpen en met z'n tweeën hebben we het gelukkig voor elkaar gekregen. Deze meneer heeft haar ook naar huis gebracht en wij hebben haar fiets naar huis gereden.

Maar ondanks alles zei ze tegen me dit tochtje heeft me zo goed gedaan voel me compleet opgeladen als het weer wil dan wil ik hem graag weer fietsen samen met onze kinderen wat heb ik hier van genoten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

afgelopen week mijn 'oude' krantenwijkje weer gelopen omdat de buurjongen bij zijn grootouders logeerde en zijn moeder moest werken
ik kende de buurt pas vanaf november en werd nu getrakteerd (althans mijn ogen) op de zomerse uitbundigheid van de tuintjes  ;D
om in de wijk te komen moet ik langs een grote plas fietsen en zag dat in die plas wel 30 zwanen rondzwemmen.... waaaauuwww wat een prachtig mooie verrassing was dat  ;)
verder heb ik tot groot genoegen van de buuf een probleem opgelost waardoor haar jongen een excuusmailtje kreeg van de verspreider, voor de onterechte bezorgklachten die hij op zijn bordje had gekregen.... de klacht was terecht maar de jongen was niet de schuldige en ik weet hoe dit is voor een 13 jarige die enorm zijn best doet om een paar centen te verdienen
kortom: een blij makende actie was dit  8)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

we gaan vanmiddag naar ridderkerk een nachtje op vakantieveiling naar van der valk en morgen vroeg goedkoop wat kleren kopen op rotterdam markt. dat is onze vakantie , naar een heel jaar werken, maar wij gaan ervan genieten, broodjes en koud drinken mee, zodat we niet bij een tankstation dat hoeven te kopen, wat lekkers voor vanavond op de hotelkamer en morgen vroeg een uitgebreid ontbijtbuffet. we hebben het verdiend ;D :D :) :o daar worden wij weer blij van

gewoon

Ha als je naar schilderijen kijkt vallen de Nederlandse schilders op, vanwege de vele mooi geschilderde luchten, heb altijd gedacht dat dit komt onder andere door het platte land.

Wij kunnen immers bergen verzetten om hier van te genieten  ;D er is er geen  meer 

Maar heb nu buitenland bezoek en vroeg wat de meeste indruk maakte op haar en dat zijn de vele mooi gekleurde zonsondergangen die wij vaak zien.

En dit klopt als je naar het zuiden af rijst is het van het ene moment op de andere,  nacht, wij hebben een heerlijk avond schemering en krijgen voldoende tijd hiervan te genieten.

tuthola

Ik ben blij omdat ik gister een speciale vriendinnendag heb gehad die heel geslaagd was en voor herhaling vatbaar....daarnaast heb ik de laatste weken een soort mini vakantie in eigen land door de warme dagen de kust op te zoeken......mijn zomer is tot nu toe al heel geslaagd :-)

Chrissie

chapter

na veel wikken en wegen toch maar besloten reis te boeken voor mij en mijn zoon.
Andere 2 kids gaan met hun vader weg. Ik ben 3 jaar terug met deze 2 naar londen geweest en vader was zo aardig om te zeggen vraag maar aan je moeder die zou nog met je gaan.
Ben er wel naar toe na aanloop wsnp nu alweer 1 jaar erin, de overlijden perikelen van mijn moeder en start september weer met opleiding.
Toe aan wat ontspanning en er even uit

tonnie64

Hallo Chapter

Ik zou zeggen, als kan GAAN, even die batterij opladen, kun je weer even op teren, even ontspannen en genieten voordat je aan je opleiding begint, zie het als kadootje voor jezelf, 1 jaar wnsp achter de rug, het overlijden van je moeder is je waarschijnlijk ook niet in de koude kleren gaan zitten. Nog  even en je kunt gaan aftellen. Je verdient het zeker en als de andere 2 met vaders meegaan, hoef je je ook niet schuldig te voelen, lekker met je zoon er ff uit

Ik hoop dat je lekker gaat ontspannen en opladen  ;D ;D ;D

chapter

ik had geen contact met haar meer maar een nare afwikkeling uit wsnp gezet failliet verklaard dus moeten allemaal afwijzen kinderen maar ook mijn kinderen broers en zussen. ik moet machtiging van rechter hebben voor verwerpen voor kinderen dus heel veel papierwerk.

ik heb zuinig geleefd waardoor ik wel een flinke buffer heb opgebouwd en nu kreeg ik nog te horen dat ik mijn overuren voor 50% mag behouden vorige maand 24 nu weer 20 en komende maand werk ik ook meer
vriend zei is maar helft maar op 15.00 uurloon toch 7.50 die ik zelf mag houden
Ben erg blij met zo n meedenkende bwv

burningspirit

Blij om te zien deze week (tijdens een informeel etentje met de dame in kwestie) dat mijn middelste, die twee maanden in Amerika was voor stage, het zó goed kan vinden met haar 'american mum' dat deze haar, in samenspraak met de school, heeft uitgenodigd voor een tweede stageperiode deze winter! Haar klasgenootje, met wie ze samen in Amerika was, hoeft nooit meer terug te komen.... sneu voor dit kind maar ja, ze heeft het gewoon niet zo goed gedaan. Trots op deze dochter, die vorige week dinsdag een winkel in de stad binnen liep met de vraag of ze nog werknemers konden gebruiken? Afgelopen dinsdag kreeg ze haar contract, ondanks haar eerlijke mededeling dat ze de ambitie heeft om binnenkort weer opnieuw naar Amerika te gaan. Nota bene wordt ze opgeleid voor de klantenservice, waardoor ze dus tot haar volgende avontuur een aardige cent kan (bij) verdienen!
En verder heerlijk genoten van ons kamp, dichtbij huis, waardoor ik mijn post gewoon kon bezorgen en de brievenbus in de gaten kon houden. Dat laatste bleek geen overbodige luxe, want ik moest wel achter het een en ander aan gaan.
Vooral van het kampvuur elke avond werd ik heel blij!  :) 8)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

Wauw Burningspirit, wat een goed nieuws voor je dochter, je zal zeker supertrots op der zijn Proficiat .
en ja die brievenbus he pfffffffffft das ff minder, maar kan niet op tegen het goede nieuws van je dochter, en dadelijk weer naar Amerika en een baan superrrrrrrrrr

groetjes Tonnie

gewoon

En waar ik blij van word is dat er langzaam een verandering van berichtjes komen er veel minder aangevers zijn, hoe erg het wel is met de huizenmarkt de crisis of de banenmarkt en meer,  roet zwarte openers.

Waar dan de rest,  naar een heel gewaardeerd forum lid door mij,  van voelde, de rest gaat mee huilen in het bos.

Een van de laatste keren was aangever SF,  die het You tube  berichtje linkte over een kleine jongen die opgehaald werd,  en het doet wat met mij,  dat dit ongeveer het laatste verweer bericht opleverde van Knibbel, zo een geweldig lief mens.

En het nu al een tijdje rustig is,  en forum leden gefeliciteerd worden met een verjaardag,  en er veel vaker,  juist hoop en steun gegeven word,  onvermoeibaar zoekend,  naar licht puntjes voor ieder.

Steeds meer is het  dat nieuwe schrijvers,  een arm krijgen toe gestoken en mee op gewandeld word naar nieuwe morgen.

Daar word ik blij van.

Chrissie

Vanmiddag met de kinderen naar het  meer geweest dicht bij ons in de buurt, daarbij zit een camping met een groot grasveld ervoor op het grasveld hebben we een spelletje gespeeld. We hadden een spelletje genaamd ( boochie) meegenomen die onze zoon gewonnen had op school met een grote verloting.

We moesten de meest rare opdrachten uitvoeren opdrukken en ondertussen de bal of ring weggooien, op de rug liggen dan weggooien, knie omhoog elleboog erop en dan weggooien, achter over weggooien, rond draaien en dan maar hopen dat je met je bal en ring zo dicht mogelijk bij de bal middenin het veld  komt. Met ons drieën hebben we heel veel afgelachen.

Buster

Chris, dat klinkt als een heerlijke ontspannen dag!

tuthola

Vandaag naar Dutch Valley....ik heb er zin in  ;D