Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Thanks dames. Vond de film niet echt een verjaardags  fillm, oorlogsgeheimen. Was eigenlijk wel een zeer trieste film. maar zoon had hem uitgezocht en ik vond t toch wel wat hebben dat hij zich interesseerde voor zo een soort film.

Boeddha

Iets te laat maar nog van harte Chrissie en Weegschaaltje...wat een heerlijke dag hebben jullie gehad!
Be strong, have faith!

Chrissie

waar ik heel blij van kan worden is, dat ondanks dat ik nu heel slecht in mijn vel zit haast de straat niet meer op durf me dagelijks er toe dwing om expres eten te gaan kopen in de hoop dat het over een poosje weer beter gaat, het heel fijn vind hoe we hier met elkaar omgaan.
Hoe we er voor elkaar zijn en hoe sommigen anderen weer de goede kant op helpen!

dikke knuffels van mij aan jullie allemaal!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

nooitmeer

Chris,

Hoe je het doet weet ik niet. Van heeeeel negatief ombuigen naar heel positief.
Ik hoop dat je snel weer wat balans kan vinden, het is niet niks wat je allemaal over je heen hebt gekregen en nog krijgt.
Naar buiten gaan, bloemetjes kijken en naar de vogeltjes luisteren is nog steeds een van de beste medicijnen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Xdewit

Ik heb gister de eerste bramen geplukt en in de (eigengemaakte) witte wijnazijn gezet. Wordt over een paar dagen bramen azijn. Ik ga nog meer maken en heb iemand die flesjes voor me bewaart. Dan heb ik weer leuke cadeautjes in 'voorraad'.
Het wordt een goed bramenseizoen, als ik het niet verkeerd inschat. bramenjam of gelei is ook altijd lekker om te maken.
Daar word ik dan weer blij van, les cadeaux de la nature ;)

Chrissie

Nooitmeer,  hoe zal ik het uitleggen het gaat om twee verschillende dingen en wat ik mezelf altijd heb aangeleerd wat de één doet mag je niet op de ander verhalen, dat heeft die ander niet verdiend. Ik ben zelf namelijk voor twee weken terug afgerekend door een vrouw die ik al 25 jaar ken op iets wat mijn broer heeft gedaan, ze wil niets meer met me te maken hebben, ik heb er niets mee te maken en heb er ook niets aan kunnen doen, het heeft er wel voor gezorgd dat ik me meer van mensen terug trek dat ik nog meer bang ben om mensen tegen te komen, dat ik nog meer knallen krijg . En als ik dan hier lees hoe mensen met elkaar omgaan dan vindt ik dat heel bijzonder dat maakt me toch van binnen blij dan merk je dat het ook heel anders kan! Dat doet me ondanks alles toch heel goed!

Het is goed dat de kinderen vakantie hebben dat is mijn stok achter de deur dus we wandelen en fietsen heel veel ver bij ons uit de buurt heerlijk die frisse lucht in!

Chrissie

Weegschaaltje

Ik kocht vandaag bij Zeeman in de uitverkoop een lange roze broek 3,-, en een lange gele broek voor 2,- En bij de Action een rokje met luipaard print voor 3,- Haha voor 8,- euro 3 nieuwe kledingstukken.

burningspirit

Afgelopen weekend was mama hier even 'eruit'.
Mijn vriendin, bij wie ik van vrijdag tot en met maandag verbleef, heeft me zodanig verwend, dat ik er bijna geen woorden voor heb. Ze haalde me af van de trein en het feest begon meteen: sushi eten! Volgende dag over de markt geslenterd (ze kocht een kilo kersen voor me....helemaal op zijn ze.... ;)) en de 12de eeuwse kerk in haar dorp bezichtigd. 's Middags een tochtje met de fluisterboot van ongeveer anderhalf uur. 's Avonds spare ribs, onbeperkt eten en dus weer helemaal vol mn mandje ingerold. Ze had alcoholvrij bier voor me ingeslagen en een stapel overheerlijk broodbeleg, en ook heerlijk vers brood. Dus dat was de volgende dag weer enorm genieten van een koninklijk ontbijt. Toen een wandeling gemaakt van 15 kilometer, zij op de scootmobiel en ik met de benenwagen en daarna.... ja hoor: eten bij de griek! Tussendoor heb ik gelezen, gepuzzeld, gecomputerd, in haar tuintje genoten van de rust. Ze heeft een woninkje aan het water, waar de fluisterboot ook doorvaart. Maandag was te snel gekomen, wat mij betreft. Ze bracht me weer naar de trein en ik kreeg ook nog geld (de kosten van de reis) in mn handen gedrukt..... En wat me het meest blij maakte: ze zei dat zij ook een heerlijk weekend had gehad! Tjonge zeg, ben helemaal opgeladen erdoor..... ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

@burningspirit, wat een fantastische vriendin heb je! koesteren :)

Chrissie

Weegschaaltje, dat heb je even fantastisch gedaan voor zo weinig geld toch heel veel, klasse hoor!!!

Wat een heerlijke verwennerij burningspirit, daar kan je weer een hele tijd op teren!
Lief van jouw vriendin!

burningspirit

het is ook een fantastische vriendin, voelt alsof ze mijn zus is
zij heeft zelf ook diep in problemen gezeten, dakloos geweest, in de wsnp terecht gekomen na vier jaar mieren  ::) echt erg
maar dat is nu alweer jaren geleden en voorbij
toch is ze nog steeds dezelfde en begrijpt als geen ander hoe ik me voel in mijn (schuld)situatie
ze heeft het zelf allemaal aan den lijve ondervonden en schrikt nog steeds als er weer een deurwaarder voor de deur staat, die dan voor de vorige bewoonster van haar huisje komt....
gelukkig kan ze haar schone lei tonen en bewijzen dat zij niet degene is waarvoor ze komen

en... zoveel lekker uit eten gaan lijkt misschien overdreven, maar zij betaalt dat van het geld dat haar moeder haar heeft nagelaten, toen die een jaar geleden overleed....
het bleek dat haar moeder haar alle ellende gemakkelijk had kunnen besparen, maar het nooit heeft gedaan en al haar geld had opgepot.... dus voor mijn vriendin is het nu gewoon: leuke dingen doen van dat geld  :D echt heel erg lief inderdaad

gewoon

Ha sprak twee dagen geleden een vriendin die verzuchte dat na drie jaar niet kunnen werken mensen je voorbij kunnen lopen zonder herkenning of  groet terwijl je zo klaar stond voor iedereen, en dat in het begin je eigenwaarde aantast om weer de moed te hebben om een zaak te beginnen.

Vertelde dat ieder mens soms dat stukje onbalans voelt meer te geven, dan je krijgt en zolang je nog geluk kunt vinden in kleine dingen,  het goed met je blijft gaan om evenwichtig te blijven.
Liet haar een foto zien een 10 tal paardenbloemen die ik in een wei zag twee maanden geleden en zij: kijk die groeide daar speciaal voor mij.

Lachend liet ze een foto zien van 10 bloemen in een wei die ze op de foto had gezet twee maanden geleden.  :) ja  :)

14 jaar geleden was zij jarig zat ze ook niet zo goed in haar vel en het was haar verjaardag ook nog eens, en dacht een hobby zal haar goed doen, na dat ik begreep dat zij als kind graag tekenende,  wandelde ik Donner binnen als zijnde toevallig,  heb haar lekker rond laten kijken in de winkel,  maar wat zij niet wist dat ik gepraat had met het personeel en alles wat ze in zag,  ging in het geheim direct van plank, en werd onder de toonbank in gepakt voor haar.

Zo is dat  een verjaardag om beter van in je vel te komen zitten of niet, en eergisteren bleek dat zij nog altijd schildert,  en een kunst opleiding heeft afgerond, en dit een belangrijke uitlaat klep voor haar is het schilderen dit vertelde zij toen we langs Donner liepen.

Was het bijna vergeten, dat ik daar onder de toonbank gebukt stond.

gewoon

Heb gisteren een schaar gekocht in een winkel en bij de kassa gaf ik vijftig euro, en de dame achter de kassa vroeg,  meneer heeft u niet kleiner.........

Nee,  heb wel een schaar voor u .....

;D ;D

burningspirit

hahahahaha gewoon, gekkerd, denk toch dat ze niet van jouw aanbod gebruikmaakte?  ;D ;D ;D

mooi verhaal van de dame die na 14 jaar nog steeds schildert
brengt mij ook weer op een idee.... ben al maanden bezig om een plekje te creëren waar ik ook weer kan schilderen....je geeft me weer even een duwtje in mn rug, gewoon
wordt ik ook al weer blij van