Author Topic: Kleine dingen om blij van te worden.  (Read 494848 times)

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
Re: Kleine dingen om blij van te worden.
« Reply #300 on: April 18, 2014, 07:55:49 AM »
Heerlijk dat de batterij weer opgeladen is Boeddha en dat je echt alle zorgen achter je kon laten :-)

Offline Knibbel

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #301 on: April 22, 2014, 09:50:11 AM »
Vakantieperiode staat weer voor de deur en gezien ons financiele toestand al plannen aan het maken hoe wij de vakantie zo goedkoop mogelijk kunnen doorbrengen. Fietsen, wandelen......

En dan ineens komt mijn broer, net als vorig jaar, weer met een voorstel: vier dagen Marseille en een dag Nice. Voor de prijs van 260 euro kunnen wij mee. In deze prijs zit vliegreis, appartement en huurauto. Daarnaast zijn de kosten voor eten en drinken en eventuele extra koopjes daar voor eigen rekening. Hmmmm..... ga maar weer eens alles op een rijtje zetten van de schulden die ik van het vakantiegeld wil betalen en dan kijken of er geld overblijft om toch dit voorstel te kunnen accepteren. Vorig jaar Barcelona heeft ook goed gewerkt met ons krappe budget. Dus waarom zou het nu niet nog eens kunnen lukken?? Wij zijn al eens met hem meegegaan naar Marseille en (ondanks dat anderen dit niet begrijpen omdat in hun ogen Marseille een vieze oude stad is) ik vind Marseille een imposante en geweldig interessante stad, een echte oude havenstad met grote niveauverschillen en vele verschillende culturen bij elkaar en een prachtige natuur!!

Deze week maar eens goed gaan rekenen of er misschien toch een mogelijkheid is...... En zo niet dan gaan wij weer terug naar ons ander alternatief: fietsen, wandelen.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Schulden Forum

« Reply #301 on: April 22, 2014, 09:50:11 AM »

Offline Boeddha

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #302 on: April 22, 2014, 11:42:13 AM »
Helemaal mee eens over Marseille! Een geweldige imposante stad!
En wat enorm lief van je broer lieve Knibbel! En absoluut geen geld! En na een paar dagen Barcelona, low budget, weet ik dat je het zelf zo duur mogelijk kan maken, of in ons geval, zo goedkoop mogelijk :D
En hoe fijn is het om de batterij op te laden in een andere omgeving, in het buitenland zelfs, samen met mensen waar je van houdt.
Ik ga duimen dat het jullie gaat lukken!
Be strong, have faith!

Offline Boeddha

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #303 on: April 22, 2014, 11:44:32 AM »
1e paasdag heel spontaan wezen midgetgolfen met jongste, oudste, haar vriendje, mijn partner en ik.
De grootste lol gehad en vriendje van oudste had het maar wat zwaar met alle vrouwen die dag ;)
Be strong, have faith!

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #304 on: April 22, 2014, 11:28:41 PM »
Ik duim, dat het gaat lukken, Knibbel...
Zelf nog nooit in Marseille geweestm, dus kan verder geen oordeel vormen over die stad ;)

Zondag en maandag bij mijn moeder geweest, zondag heerlijk gegeten bij mijn moeder.
Zalm, asperges met saus, rostirondjes en gebakken champignonnetjes en slagroomijs, met aardbeien en slagroom toe :P
maandagmorgen op bezoek geweest bij mijn jongste broer, samen met mijn moeder en tante. Mijn Tante had de een paar maanden geleden geboren tweeling nog niet gezien ;)
Dus ik heb weer lekker met 1 van mijn nichtjes op schoot gezeten.
En een leuke foto gemaakt, van mijn neefje (3,5) als grote broer, samen met 1 van zijn zusjes :)

En eind van de middag waren mijn moeder en ik uitgenodigd bij een andere broer en daar ook weer heerlijk gegeten. brocoli, gourgettesoep met kaas als voorgerecht, daarna beenham, gestoomde wortels en tuinbonen, gekruide krieltjes met knoflook. jammie jammie. En 3 chocoladenijs met slagroom toe :)

Maar bovenal en dat is veel belangrijker eigenlijk, was het heel gezellig ;)

Schulden Forum

« Reply #304 on: April 22, 2014, 11:28:41 PM »

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #305 on: April 23, 2014, 12:00:36 AM »
Mmmmmm het water loopt me gewoon in de mond Anoniempje!
Toch hebben wij hier ook erg genoten van het stokbrood, door mijn oudste dochter omgetoverd tot pizzabroodjes, low budget maar toch erg luxe vonden de kinderen... en wij dus ook!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #306 on: April 23, 2014, 12:30:00 AM »
Het scheelt dat low budget geen synoniem is voor niet lekker ;)

Ook low budget kan je nog steeds lekker eten en juist omdat ik vooral low budget eet, is een keer ergens anders eten, waar niet zo op het budget gepast hoeft te worden ineens extra luxe en lekker :)
En daarom genoot ik er extra van en natuurlijk omdat het gewoon erg gezellig was....

En die gezelligheid, die er bij jullie zo te lezen ook was, is het belangrijkste....

Als ik moet kiezen tussen een gezellig lowbudget maaltijd en een sjieke maaltijd met ongezellige mensen, geef mij dan maar de gezelligheid ;)
« Last Edit: April 23, 2014, 12:33:18 AM by An0niempje »

Offline Lizayra

• Top Poster
« Reply #307 on: April 23, 2014, 01:05:43 AM »
Ik ben trots dat we ons gezin, deze Pasen bestaande uit 8 personen, weer voor weinig geld toch een leuke Pasen hebben kunnen bezorgen. Vorige week al gourmetvlees gehaald bij de Lidl, zaterdag nog voor 20 euro boodschappen gehaald voor 3 dagen en we zijn niets tekort gekomen. Zaterdag grote pan spaghetti, zondag een heerlijk paasontbijtje met worstebroodjes, gekookt eitje en afbak croissantjes. Goumet voor avondeten, en maandag hebben we kip tandoori uit onze vriezer gegeten.
Stiekem wel gelachen voor hoeveel geld mensen stonden af te rekenen in de winkel, en waarschijnlijk voor een veel kleiner gezin dan wij hebben!

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #308 on: April 23, 2014, 01:38:55 AM »
Klinkt ook erg lekker Lizayra :)

Schulden Forum

« Reply #308 on: April 23, 2014, 01:38:55 AM »

Offline flits

• Top Poster
« Reply #309 on: May 04, 2014, 07:42:09 PM »
vandaag mooi weer geweest dus ik ben even naar mijn ouders geweest om met mijn vader een stukje naar buiten te gaan en mijn was goed buiten laten drogen ik had gelijk de voorjaar maar in de bol en heb de wc en douche gelijk maar schoon gemaakt en ik heb de deuren binnen maar eens een sopje gegeven morgen zijn we vrij vanwege Bevrijdingsdag dus ga ik morgen maar eens verder met poetsen ik had bami klaar gemaakt en er waren nog 4 zakjes over die heb ik maar in gevroren
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Offline Knibbel

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #310 on: May 15, 2014, 09:13:01 AM »
Ondanks dat ik al twee dagen zowat krom loop van de pijn (vocht, kou, is geen ideaal weer voor mijn reuma) begon gistermiddag toch zowaar een heel warm zonnig gevoel van binnen te komen. Sinds een tijdje ben ik lid van een besloten groep hier in onze regio die alles met elkaar deelt, mensen kunnen een wens doen of iets schenken, ruilen of gewoon iemand een hart onder de riem steken. Winkeliers, bedrijven, burgers, velen zijn lid van deze groep. Ondernemers uit de buurt die vaak artikelen belangeloos schenken voor voedselpakketten, die door de oprichtster hiervan worden gemaakt, of een gebeurtenis gratis verloten onder gegadigden (gratis knipbeurt, fotoshoot, communiekleding enz.) of gratis reparaties verrichten. En dan al die vrijwilligers die gratis en geheel belangeloos iedere dag heen en weer rijden om voedselpakketten, geschenken of gevraagde artikelen, bij de betreffende personen brengen. Dit alleen geeft mij zo'n warm gevoel van binnen, maar gisteren was het ultieme bewijs hoe mensen onderling voor een ander in de bres springen.

De oprichtster bracht een voedselpakket naar een persoon die in een oude, vochtige en versleten caravan woont. Geen water, geen elektriciteit, geen kachel, bed, meubels. Water haalt hij met een geschonken oude fiets bij een naburig dorp. Wat ze daar aantrof had haar zo diep in haar ziel getroffen dat ze meteen in de auto een oproepje in de groep deed voor een nieuwe caravan. Lieve mensen, binnen een paar uur had een caravanbedrijf een geheel nieuwe caravan geschonken, maar het ging verder. De gehele inrichting tot handdoeken, lakens, kleding, pannen enz. werd geschonken door zowel winkeliers, maar veelal burgers die het zelf al niet breed hebben. Binnen een dag had ze caravan en alles wat men nodig heeft om te leven en te overleven door velen geschonken gekregen. Gisteren hebben ze caravan en alles naar meneer gebracht, er komt ook nog iemand wat tegels leggen bij hem zodat hij met het mooie weer in zicht ook lekker voor zijn 'huisje' kan zitten genieten van de zon. Meneer was geheel sprakeloos.....

Hier word ik zo blij van, het zien en meemaken hoe het leeft onder de mensen maakt  mijn hoop op een beter en mooiere wereld weer ongelooflijk groot.

Nog een kleine blijde overwinning van mij: ik ben bij mijn grootste schuldeiser onder de grens van 5.000 euro geschoten. Zag het vanmorgen op de rekening staan, kon het even niet geloven, maar het stond er echt. Hier ben ik zo blij mee. Voor mij een stimulans om zo door te blijven gaan, want het werkt.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Offline Boeddha

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #311 on: May 15, 2014, 11:02:55 AM »
wauw! wat enorm mooi van jullie groep! Dit is niet iets kleins maar een super mooi gift!

Jippie! Onder de 5.000 bij een van je schuldeisers! Wat heerlijk voor jullie lieve Knibbel!

Be strong, have faith!

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
« Reply #312 on: May 15, 2014, 03:57:28 PM »
Dit zijn nog eens mooie berichten knibbel dat doet een mens goed!
Twee vliegen in één klap met beide schitterende resultaten!!!
Diepe buiging voor u mevrouw ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
« Reply #313 on: May 18, 2014, 09:44:27 PM »
Gisteren en vandaag heerlijk met de kinderen door de bossen gefietst eten en drinken mee, lekker genieten van het prachtige weer, mijn man moest deze dagen werken ze hadden iets bijzonders op het werk hij heeft tussen de drukte nog tijd gevonden om prachtige foto's te maken. Vandaag was onze fietstocht iets te lang 45 km ik vergiste me in de afslagen ipv van dat we weer naar huis gingen, gingen we juist een extra rondje fietsen. Maar de kinderen vonden het fantastisch ze vroegen bij thuiskomst direct, als het morgen net zulk weer is als gisteren en vandaag of we dan weer gingen.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline Buster

• Vip Members
  • Top Poster
  • Kennis geeft kracht!
« Reply #314 on: May 18, 2014, 10:14:57 PM »
Wauw, Chris, wat een fijn bericht.
Hier heb ik mijn oude tentje van zolder getrokken en opgezet in de tuin.
Daar kwam ik ook nog een sproeier tegen. De kinderen hebben heerlijk in de modder gespeeld vandaag ;)