Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

ik werd vanmorgen gebeld door de woningbouw. ik had verleden week een email gestuurd over de kunstofschroten in mijn keuken. Puur toevallig verleden week op mijn werk te horen gekregen dat deze al verboden zijn vanaf 2006!
En ik woon hier vanaf eind 2008. Het blijkt dat ze zeer brandgevaarlijk zijn. Hoe logisch om ze dan te plaatsen in een keuken?
ik heb ze daarop gewezen en ze verzocht om ze te verwijderen op hun kosten!
Nu komt morgenochtend de opzichter om het op te nemen.

tjees, wat ben ik hier blij om! vanaf dag 1 een doorn in mijn oog!! en wellicht straks een keuken die weer netjes is!!
Be strong, have faith!

Chrissie

Inderdaad in dit huis waar we nu wonen moesten de oude bewoners voor dat we hem kregen de kunststof schroten er ook uit halen,  dat terwijl ze in de hal zaten, om dezelfde reden als bij jou dat ze gewoon zeer brandgevaarlijk zijn.

Geweldig dit nieuws voor je, voel je je straks weer een fijne gelukkige keukenprinses  ;)

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Wat een bofferd ben je, Boeddha. Maar dat mag ook wel eens. Je mag ook eens verrast worden met een blij bericht. Ook ik ben blij voor jou.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Mijn dag kan niet meer stuk vandaag. De arbeidsdeskundige zou vandaag een kijkje nemen op de werkplek waar mijn dochter graag wil gaan werken en waar ze haar graag werk willen aanbieden.

Kreeg dus op het werk telefoon van een overgelukkige dochter, yes, ze mag daar werken. En al heeft zij een gesubsidieerde baan en wordt deze aangevuld vanuit de wajong, van haar salaris wordt maar een bepaald percentage aangevuld met wajong tot een volledige wajonguitkering.

Alles wat boven dat percentage ligt mag zij zelf houden, hoeft zij dus niet in te leveren op haar wajong. En omdat in de horeca de lonen hoger liggen dan bij winkelpersoneel, krijgt zij op het eind van de maand netto meer als nu. Precieze berekening krijg ik nog van haar arbeidsdeskundige. Ben hier zo blij om zeker voor mijn dochter.

Libra

Wat een heerlijke berichten!!
Ik word er spontaan helemaal blij van! ;D

Wat fijn voor jullie Boeddha en Knibbel!
Van zulke telefoontjes houden we allemaal!!! ;D ;D

Dikke knuffel voor jullie
:-*

Weegschaaltje

Begrijpelijk dat je daar helemaal happy van wordt. Geweldig voor je dochter dat ze daar kan beginnen.

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Ja, dat zijn de krenten in de pap, zoals Libra altijd zegt.

Dat zijn van die momenten dat ik denk: met of zonder schulden, wat is het leven toch mooi.

Buster

Ow wauw, wat geweldig!

Heeft de deskundige een fijne vakantie gehad?  ;D
Zonder gekheid, echt te gek!

Knibbel

Mijn broer had mij gisteren verrast door mij, op zijn kosten, mee te nemen naar Den Haag naar een grote Indische Markt. En laat daar nou net een van mijn favoriete schrijfsters aanwezig zijn. Ben zo'n tien jaar geleden heel erg ziek geweest  (depressiviteit en eetproblemen) en ben toen ca. drie maanden opgenomen geweest in het ziekenhuis. In die moeilijke periode heb ik heel veel troost en inzicht gekregen van een boek, getiteld: 'geen gewoon Indische meisje' van Marion Bloem. Ik heb dat boek tijdens mijn ziekenhuisopname  drie keer achter elkaar gelezen. En laat zij nu in levende lijve op die markt staan. Meteen toen ik haar boek zag liggen en ik haar zag kwam alles als een film voorbij, alsof het gisteren was, Ik heb met haar gepraat en haar verteld hoe haar boek mij geholpen heeft in die moeilijke periode. Natuurlijk werd ik onder het praten emotioneel, maar ook zij werd  emotioneel. Zij heeft mijn handen vastgepakt en mij omhelsd en in mijn oor gefluisterd hoe blij zij is dat haar boek zo'n steun voor mij is geweest. Ik ben nog vol van haar, zij kwam meteen zo vertrouwd over, alsof wij mekaar al jaren kennen. Zo lief en open was ze. Kon het niet laten om haar allernieuwste boek mee te nemen en al in de trein naar huis ben ik meteen begonnen te lezen en al meteen in de ban van dit nieuwe boek. Dit is een moment waar ik nog heel lang op teer.

Kaatje

lieve Knibbel, wat een mooie verhaal, echt wat je nu nodig hebt :) geniet er maar mooi lang van na! Zelfs ik zit hier voor jou te genieten :) :) :) dank je wel voor het delen van het verhaal.

Knibbel

Dank je Kaatje. Nagenieten doe ik nog altijd. Zo'n sympathieke, hartverwarmende uitstraling heeft ze. Een geweldige vrouw. Het was een erg vermoeiende dag gisteren en de reuma begint nu zijn tol te eisen, maar al zit ik zowat totaal brak op de bank, dit moment had ik niet willen missen!!

Libra

Wat een heerlijk verhaal, lieve Knibbel!

Echt "de krenten in de pap"!! ;) ;D

:-*

Knibbel

Pfff... druk druk de laatste twee dagen. Bellen UWV, stevig maar duidelijk en verhelderend gesprek met werkgever van mijn dochter. Een kleinzoon over de vloer, die in de peuter-puberteit zit  ;). Stress met begeleiding van mijn dochter (heb het idee dat begeleidster er moeite mee heeft dat mijn dochter erg aan mij hangt en bij problemen altijd als eerste naar mij komt). Maar gisteravond een moment waar ik nu nog van onder de indruk ben.

Toen mijn dochter nog thuis woonde heeft ze korte tijd zangles gevolgd bij een zangpedagoge. Die had haar leslokaal boven op zolder, was een erg gedreven zanglerares, streng en streefde duidelijk naar technische perfectie van de stem. Iets wat mijn dochter helemaal niet ligt, in plaats van plezier in het zingen, kreeg ze alleen maar meer angst hiervoor. Altijd stijf van de zenuwen, zelfs het lachen ging geforceerd.

Nu ze niet meer thuis is en wij het eigenlijk toch wel nodig vonden om haar weer een hobby te laten uitvoeren besloten haar in te schrijven op een muziekschool in haar woonplaats. Na zoeken op internet een kleine, particuliere muziekschool gevonden. Kosten vallen ook mee: 9 euro per les, is haalbaar met haar leefbudget.

Gisteren met haar voor een eerste proefles geweest. Een verschil van dag en nacht met de vorige zanglessen. Het is in een kelder met allemaal kleine kamertjes, maar er heerste zo'n leuke, ontspannen sfeer. Haar nieuwe zangleraar is zelf jazz-zanger en brengt de techniek op een leuke, speelse manier. Heeft zelf een heel relaxte uitstraling, heeft gewerkt met gedetineerden, met kinderen en volwassenen met beperkingen en heeft zelf een kind met syndroom van down. En dat merkte je. Mijn dochter stond daar heel losjes en ontspannen, wat voor haar heel bijzonder is. Je voelde meteen dat er een klik was tussen de zangleraar en mijn dochter. En ze zong het liedje 'Michel' van Anouk zo mooi met die mooie iets hese stem van haar. Had er echt een brok van in mijn keel.

Libra

Vrijdagavond ging ik rond half één nog even kontroleren of de buitendeur in mijn woonkamer afgesloten was en toen zag ik hem opeens........mijn "huis" egeltje!!!
Hij liep weer net als vorig jaar over mijn grasveld te scharrelen. :)

Wat was ik blij om hem gezond en wel weer te zien en te weten dat hij de afgelopen hele strenge winter overleefd had!!

Heb er echt een kwartier met een hele grote grijns op mijn gezicht naar staan kijken en bedacht me dat je inderdaad van hele kleine dingen heel erg blij kunt worden.