Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Wat mij heel blij maakt is dat je mensen die al meer dan 18 jaar kent tegenkomt op de afdeling waar mijn vader woont, dat je elkaar een poosje uit het oog bent verloren maar hoe je van het moment dat je  elkaar weer ziet het zo vertrouwt voelt en elkaar steunt en steun bij elkaar zoekt. Dan mis je ineens een persoon uit die groep van de huiskamer van mijn vader is de vader van die man overleden. Je brengt dan een oprechte deelnemingskaart langs op het werk (vandaag) aan die man krijg je toch een dikke knuffel (had het kippenvel over mijn rug lopen) en vraagt die man of hij alsjeblieft nog je vader mag begeleiden dinsdag 's avonds naar de zangkoren omdat hij er zo van geniet dat die dementerende ongelofelijk stralen van die muziek en vooral mijn vader omdat er mee gedanst wordt. Daar haalt deze man zoveel voldoening uit nu hebben we de afspraak gemaakt dat we het samen doen zodat we er samen voldoening uit kunnen halen!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Wat een geweldig vooruitzicht Xdewit wens jou een hele fijne vakantie toe.

Dat grote project in je up gaat jou wel lukken als jou kinderen zien wat jij aan het doen bent daar worden ze zo enthousiast van roepen ze misschien ooh wat mooi daar gaat jou zelfvertrouwen van groeien en krijg je tonnen energie van ;) Veel klus plezier!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Lizayra

Deze week werk ik voor het laatst buiten mijn eigen dorp omdat mijn werkgever (thuiszorg) besloten heeft dat we voortaan alleen clienten krijgen in de eigen wijk. Dit bespaart dan weer reiskosten natuurlijk.
Een week van afscheid nemen daardoor,  bij sommige mensen werkte ik al 7 jaar. Hele lieve reakties gehad, vrouwtje van 93 vond het maar k*t (dat zei ze dus echt, met meteen een sorry erachter aan). Een lieve vrouw vanmorgen waarvan ik weet dat ze alleen AOW heeft, kwam met een grote bos bloemen en een doos chocolaatjes aanzetten. Meneer van gisteren had speciaal voor mij gebakjes gehaald (en nee, dan ga ik niet zeggen dat ik op dieet ben).
Morgen nog 1 adresje, en dan zit het erop bij deze lieve mensen.
Volgende week een nieuw begin, allemaal nieuwe clienten in mijn eigen dorp. Kennis maken, mezelf opnieuw bewijzen, hopen dat het klikt want dat is mooi meegenomen en werkt wel zo prettig natuurlijk. Een rare week kortom, met een lach en een traan.

Buster

Jeetje wat een geschommel,...

Wil wel wat zeggen hé,.. bloemen, knuffels, een hoogbejaarde die "k@t" zegt ;)
Denk zomaar dat het helemaal goed gaat komen in je dorp.

Toi toi toi!

Knibbel

Ach Lizayra, afscheid nemen is altijd moeilijk, voor beide kanten. Zeker als je al zo lang bij deze lieve mensen over de vloer komt. Hoe verdrietig ook het is wel fijn om te zien hoeveel waardering jij en jouw werk met zich meebrengt.

Ik denk dat jij heel gauw jouw draai in je eigen dorp gaat vinden en dat heel veel mensen blij zullen zjn met jouw hulp en met jouw aandacht.

Liefs....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Als ik het zo lees, ben jij iemand in de thuiszorg met hart voor de zorg en de mensen. :)
Geniet van de complimentjes die je gehad hebt, ook al is het afscheidnemen niet leuk en succes in je eigen dorp. Gaat vast helemaal goedkomen ;)

Boeddha

Gisternacht teruggekomen van 4 dagen Barcelona. Alles maar dan ook alles was goed! Alle dagen rond de 26 graden, bruin gebrand terug, 4 liefdevolle dagen met partner. Cultuur gesnoven, enorm veel gewandeld en dankbaar dat ik dit mocht meemaken ondanks mijn situatie!
Be strong, have faith!

An0niempje

Die dagen had je geschonken gekregen van je partner toch?
Fijn, dat je zo genoten hebt. :)
Kan je weer even op teren.... ;)

Boeddha

Ja klopt :-) een super mooie gift wat meegaat in mooie herinneringen!
Be strong, have faith!

Buster

An0niempje

Vanavond in de kerk geweest vanwege witte donderdag. Lijdensverhaal van Jezus werd op een mooie manier verteld/gezongen. Blij dat ik geweest ben. Eind van de middag nog even getwijfeld of ik zou gaan, omdat ik erg moe was na het gesprek van vanmiddag, maar erg blij dat ik geweest ben....

Daarna nog wat na staan praten, wordt mij gevraagd of ik gisteravond ook bij ht concert was, wat in dezelfde kerk gegeven was. Euh, nee. Die meneer vertelde me dat er een heel goed koor was, mag ook wel, want ik hoorde dat de kaartjes 60 euro kostten :o Euh, meneer, daar kan ik meer dan een week van eten... :o

nooitmeer

Quote from: Boeddha on Apr 18, 2014, 12:13 AM
Gisternacht teruggekomen van 4 dagen Barcelona. Alles maar dan ook alles was goed! Alle dagen rond de 26 graden, bruin gebrand terug, 4 liefdevolle dagen met partner. Cultuur gesnoven, enorm veel gewandeld en dankbaar dat ik dit mocht meemaken ondanks mijn situatie!

Die staat bij mij ook nog op het verlang lijstje! Geweldig dat dit toch nog kan, moet gewoon echt een feest zijn geweest, cultuur en een lekker klimaat!
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

nooitmeer

Quote from: An0niempje on Apr 18, 2014, 12:43 AM
Vanavond in de kerk geweest vanwege witte donderdag. Lijdensverhaal van Jezus werd op een mooie manier verteld/gezongen. Blij dat ik geweest ben. Eind van de middag nog even getwijfeld of ik zou gaan, omdat ik erg moe was na het gesprek van vanmiddag, maar erg blij dat ik geweest ben....

Daarna nog wat na staan praten, wordt mij gevraagd of ik gisteravond ook bij ht concert was, wat in dezelfde kerk gegeven was. Euh, nee. Die meneer vertelde me dat er een heel goed koor was, mag ook wel, want ik hoorde dat de kaartjes 60 euro kostten :o Euh, meneer, daar kan ik meer dan een week van eten... :o

Ja, maar een goede uitvoering van de matthäus passion is echt wel wat waard. Neemt niet weg dat 60 euries best veel is.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

An0niempje

Begreep idd dat het om de Mattheus Passion ging, en idd, een goede uitvoering daarvan is mooi en staat zeer zeker nog op mijn wensenlijstje, maar 60 euro voor een kaartje, kan ik me toch echt niet permiteren... Maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen ;)
Begreep wel, dat er zo'n 600 mensen zijn wezen luisteren, dus het koor heeft zeer zeker niet voor een lege zaal staan zingen ;)

Knibbel

Quote from: Boeddha on Apr 18, 2014, 12:13 AM

Heerlijk om te lezen dat je er van genoten hebt, lieve Boeddha.  :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron