Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Bij mij had het geen zin om hem te versturen.
Vorige week bij het FNV geweest, die hebben me geholpen met de aangifte, maar we kwamen op -1 uit ;) Dus afgerond nul, die ene euro hoef ik niet te betalen van de BD :P
Ik ben niet belastingplichtig, en dan sturen ze hem neit op bij het FNV als je op (afgerond) 0 uit komt, mogelijk komen er nog aftrekposten boven water als bwv mij (al dan niet gedwongen) mijn dossier geeft, dus ik wacht nog even af met aangifte doen ;)

(is dat wel een legale reden dat ik neit al in febr mijn aangifte had gedaan? :P)

Ik wacht trouwens wel altijd tot ik mijn gegevens kan downloaden van de site ;) (die vervolgens natuurlijk wel goed controleer...

Stelletje grapjassen bij de BD, volgens hun, moest ik bij de vraag:
Had u bezittingen, zoals (groene) beleggingen, spaargeld of een tweede woning?

Euh, mensen van de belastingdienst, ik wil best het schuldenbedrag pakken en van het minnetje voor dat bedrag een plusje maken, als ik dan daarna het geld ook daadwerkelijk op mijn rekening terug mag zien... Dan wil ik met alle liefde vermogensbelasting betalen ;)

An0niempje

Vanavond ook weer lekker gezongen op het gospelkoor.
Erg fijn dat ik me daar gesteund voel door een aantal mensen, die mijn financiële situatie kennen....
Dat koor is echt een uitlaatklep voor me en een stimulans om door te zetten en te blijven vertrouwen :)

burningspirit

klinkt gek maar toch ben ik blij
in het kader van een nieuw project van onze gemeente
wordt er nu een onderzoek gedaan ... officieel .... naar de medische belastbaarheid (werkgerelateerd) van mijn man
dat dit nu wel gedaan wordt heeft ermee te maken dat ik, door mijn nieuwe baan, er in de komende tijd er niet voor zal kunnen zorgen dat we uit de uitkering zullen zijn.....
ik ben er blij mee omdat er nog helemaal niets over op papier staat en mijn man zo graag wil werken dat hij zelf gemakkelijk al zijn eigen grenzen over gaat, met alle frustrerende gevolgen van dien
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Op aanmoedeging/aandringen van mijn moeder toch maar besloten om mijn verjaardag wel te vieren, alleen houd ik het klein. Dus nu komt morgen (zondag) mijn familie en nog wat mensen en waarschijnlijk komen er komende vrijdag ook nog wat mensen. Komende vrijdag ben ik eigenlijk echt jarig, maar mijn familie woont hier niet echt om de hoek, dus dan is vrijdagavond na het werk niet zo praktisch.
Natuurlijk kwam van mijn voornemen om alles op tijd klaar te hebben weinig terecht en dus ben ik nu nog bezig mijn huis een beetje op te ruimen  :-X en de taart is ook nog niet helemaal. Wel de basiscake en die is inmiddels doorgesneden. Dus daar ga ik nu nog een tussenlaag maken en dan afsmeren en bekleden.
Bakken is wel een hobby van mij, alleen komt het er veel te weinig van. Pas wel geoefend met het maken van een basiscake van bloem, boter, suiker en eieren, dus geen kant en klaar cakebeslag, maar het vullen is nog helemaal experimenteel.
Door het beslag van de basiscake had ik een beetje sinaasappelsap gedaan en de tussenlaag wil ik maken van slagroom met chocoladesaus er door heen en stukjes sinaasappel en dan op het eind fondant erover heen (ook nog nooit gedaan ;)), dus ik vrees dat mijn bezoek morgen proefkonijn wordt. (zijn ze bij mij wel vaker :P) Voor wie het echt niet aandurven, neemt mijn moeder morgen zelfgebakken appeltaart mee, die krijg ik van haar ;)
Laatste weken heel zuinig gedaan met eten kopen, dus voor deze ene keer, vond ik dat ik me wel even mocht laten gaan met mijn hobby :)

tuthola

Vandaag is paps jarig *****90******

Hij wilde graag nog een keer met zijn kinderen naar de chinees, eigenlijk is dit best vermoeiend voor hem maar hij wilde het zo graag dat we besloten het toch maar te doen.
Mocht hij tijdens het eten aangeven dat hij naar huis wil dan brengen me zus en zwager hem weer terug naar het verpleeghuis.

HZHNE

AnOniempje
Een fijne dag toegewenst, een eigen taart bakken, best stoer. Daar begin ik maar niet aan, twee linkerhanden. Hopelijk put je wat kracht en steun uit het verjaardagsbezoek.

Tuthola,
Veel plezier vandaag. Wat een genietmomentje. Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.

Wat ik zelf ga doen vandaag.
Genieten. Ik ga heerlijk genieten van mijn favoriete sport en de favoriete koers. Kortom ik zit de hele dag voor de ronde van Vlaanderen. Gisteren mijn ultieme geniet moment gehad van het weekend. Gisteravond wezen viseen en mijn eerste VisPas ooit aangeschaft. 9 voorntjes gevangen. De tiende wilde niet aan de haak blijven zitten. Maar met 9 was ik ook al heel blij.

Iedereen een fijne dag. 

Boeddha

Een weekend met een gouden randje gehad! De jongste verblijft tijdelijk meer bij papa en ze komt hier soms gezellig aanwaaien.
Verleden week was ze jarig en hebben we haar een surprise weekend gegeven.
Afgelopen vrijdag was het zover :-)
ik heb haar na het eten opgehaald en samen naar mijn partner gereden, zaterdag zijn we naar het Zuiderzeemuseum geweest. Vanwege museumweekend was entree nu maar 1 euro p.p.!! Wat een genot om al met de boot naar het museum te varen!
de zon scheen in overvloed en we hebben genoten!! Op de terugweg naar Volendam gegaan en nog bekende Nederlanders gespot.
savonds eigengemaakte pizza en vandaag met haar verjaardagsgeld die ze had gekregen wezen winkelen.

Wat heerlijk om een weekend van haar te kunnen genieten!

Be strong, have faith!

chapter

Wat is dat genieten boeddha.
gefeliciteerd

Knibbel

Boeddha, allereerst proficiat met de verjaardag van je dochter!! Wat heerlijk dat jullie samen zo'n fijne dag hebben gehad en zo van hebben genoten. En de zon, die heeft gegarandeerd extra haar best gedaan voor die speciale dag.  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Hier was gisteren ook een gezellige dag.
Mijn familie is geweest en nog iemand van kring en iemand van het gospelkoor.
Dus gezellig mijn verjaardag gevierd en verwend :)
Mijn nichtjes waren gisteren exact 2 maanden en zij waren er ook :)
Als het goed is komen er komende vrijdag ook nog een paar mensen....

ennudan

Goed om te lezen dat jullie een fijne dag hebben gehad Boeddha en Anoniempje

Tuthola van harte met je vader, 90 wat een leeftijd al !

An0niempje

90 jaar is idd een mooie, respectabele leeftijd, van mij ook gefeliciteerd.
En Boeddha natuurlijk ook gefeliciteerd

Knibbel

Oh lieve Tuthola, helemaal overheen gelezen..... :( :(

Van mij natuurlijk ook een dikke proficiat met de 90e verjaardag van je vader!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Boeddha

Owww schaamrood! Van ♡ met je vader! Wat een mooie leeftijd!!
Be strong, have faith!

tuthola

Geeft niet hoor meiden .....ik vergeet of lees ook wel is over iets heen  ;D
Het was trouwens gezellig bij de chinees en paps had het op zijn manier naar zijn zin.