Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

leuk, knibbel :)
Kan me voorstellen, dat je dan moeite hebt, om de fluit te verkopen.
Mocht je het toch overwegen: is dat bedrijf ook op zaterdag open?
Op zaterdag is er namelijk nog wel eens de mogelijkhied om met goede dagretourtickets met de trein te reizen ;)
Volgens mij moet je dan kruitvat en blokker in de gaten houden ;)

Knibbel

Nee, ze zijn helaas niet op zaterdag open.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Er zijn ook treinkaartjes van de acties van hema, blokker, ah en kruidvat die in de daluren geldig zijn ook op doordeweekse dagen. Er zijn niet alleen weekendkaartjes in omloop. Kijk anders eens op marktplaats, daar staan wel advertenties van mensen die een treinkaart aanbieden. Sommigen willen er echt een slaatje uit slaan. Sommigen ook niet. Daarnaast een oproep plaatsen op facebook in de diverse groepen kan ook helpen, ik zie ze wel eens voorbij komen.

An0niempje

Dat is een mooie aanvulling, Kaatje.
Hoop dat Knibbel hier wat mee kan :)

Boeddha

Op dit moment nog bij de AH te koop (datum verloopt op 23-3!) Reizen in het weekend en doordeweeks na 9 uur. (kost 17 euro)
In te wisselen tot en met 8 juni :D

Be strong, have faith!

Kaatje

Thx Boedhha! Ik wist zo niet of ze op dit moment te koop waren. Gek genoeg zijn deze kaartjes wel een paar euro duurder dan het kruidvatkaartje voor het weekend. Was laatst 13,99. Daarnaast had hema (dacht dat het hema was) kaartjes voor 1 dag reizen met trein, bus, metro.

Ik vind deze acties zelf echt tof, omdat je dan ook op een goedkopere manier eens verder van huis weg kan :) :)

Boeddha

Kruidvat is alleen voor in het weekend lieve Knibbel.

Ik koop ze ook weleens, echt ideaal!

En kijk eens naar deze: als je met een groepje (4 personen) een dagje uit wil. Dan betaal je â,¬ 49,00 totaal. Dus 12,25 per persoon!

http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/groepsretour.html?ns_mchannel=ns_nl&ns_source=etalage&ns_campaign=2013_9_NS_Groepsretour&ns_linkname=lees_meer_2

En wat zo leuk is aan bovenstaande actie, dat mensen niet vanaf hetzelfde station hoeven te reizen maar wel naar hetzelfde eindpunt willen!

Be strong, have faith!

Knibbel

Lieve dames, bedankt voor al die tips over goedkoop treinreizen. Ga me daar volgende week eens goed in verdiepen. Moet eerlijk zeggen dat ik mij tot nu toe nooit zo verdiept heb in het aanbod van voordelige treinkaartjes. Toen wij nog een auto hadden was dit allemaal geen probleem, dan pakte je gewoon de auto voor langere afstanden. Ben wat dat betreft ook een echte held op sokken, grote en drukke stations vond ik altijd een beetje eng en wat ik eng vind vermijd ik zoveel mogelijk. Of ik zorgde altijd dat er iemand mee ging. Alleen reizen, liever niet. Maar misschien ga ik straks dat treinreizen wel heel leuk en ontspannend vinden......

chapter

hoi knibbel
zou je geen auto van iemand in je omgeving kunnen lenen als je dat fijner vind.
ik vind trein rijden niet zo erg maar in verhouding vaak duurder als met de auto en dat wachten overal pfff

Knibbel

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, alleen degenen van wie wij wel eens de auto lenen hebben die door de weeks overdag zelf nodig om naar het werk te gaan. In de avonduren of in het weekend is dat meestal geen probleem, alleen het bedrijf in Utrecht waar wij naar toe moeten is op zaterdag gesloten.....

chapter

misschien als ze vakantie hebben. het instrument heeft geen haast.
zou zo wie zo overwegen om het te behouden als het zoveel waarde voor jezelf heeft, een inkoper geeft altijd minder als de werkelijke waarde en emotionele waarde is onbetaalbaar.  :)

Knibbel

Quote from: chapter on Mar 23, 2014, 12:00 PM
zou zo wie zo overwegen om het te behouden als het zoveel waarde voor jezelf heeft, een inkoper geeft altijd minder als de werkelijke waarde en emotionele waarde is onbetaalbaar.  :)
Heb je wel gelijk in, heb inderdaad fijne herinneringen aan die tijd toen het leek alsof de zon niet kon ophouden met schijnen. Toch zijn die herinneringen niet van die aard dat als er een goede verkoopprijs uit het advies rolt ik die niet meteen zal proberen te verkopen. Ik laat het helemaal afhangen van de prijs die ik ervoor kan krijgen.  :)

En van die vakantietijd vind ik eigenlijk een goed idee. Eens navraag doen of hier een mogelijkheid is, weet alleen niet of ik tot zo lang kan wachten. Ben eigenlijk nieuwsgierig van aard, wil het dus zo snel als mogelijk weten. Wat niet wegneemt dat ik me toch ga verdiepen in de treinkaartjes, want dit zal toch de eerstkomende jaren ons vervoermiddel bij uitstek gaan worden....

Kaatje

In de trein heb je ook stilte coupés en daar heb je meer rust dan in de gewone coupés. Niet iedereen houdt zich er aan om stil te zijn of zachtjes te praten. Zelf vind ik het een fijne coupé om in te zitten!

Ik las laatst ook in een tijdschrift een artikel waar mensen uit de buurt ook hun auto aanbieden voor een dag. Een dag dat ze zelf de auto niet nodig hebben. Ik zal eens kijken of ik het tijdschrift nog thuis heb liggen of toch niet al door heb gegeven. Misschien is het via google ook te vinden. Denk persoonlijk dat het een goede afweging is om de kosten te vergelijken: kosten met trein en event. bus/metro erbij en de benzine en parkeerkosten voor de reis.

Boeddha

kijk eens op www.blablacar.nl

tegen een kleine vergoeding per dag kan je een auto 'huren' van een particulier.

Be strong, have faith!