Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Buster

haha, zoeken ze nog een administratief medewerker? Anderhalf jaar??

Gefeliciteerd!!!

burningspirit

ja Buster, lach jij maar  ;D ;D ;D ik lach ook hoor  8)
Anderhalf jaar geleden heb ik in dat bedrijf een dag meegelopen. Die werkgever moest toen kiezen tussen mij en een andere mevrouw en had daar vet-veel moeite mee (om te kiezen) Uiteindelijk werd het die andere mevrouw, maar ze vroeg mij wel gelijk of ze mijn gegevens mocht bewaren..... ik zei ja maar dacht: ja ja daar hoor ik nooit meer iets van.... maar zo zie je maar weer...  ;D hoe een koe een haas vangt misschien toch... hahahah
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Gefeliciteerd BurningSpirit.
Dat is echt goed nieuws...
Zal voor je bidden, dat het allemaal doorgaat :)

nooitmeer

Een portie gezonde spanning! Ik ben blij voor je Burningspirit, altijd fijn om gevraagd te worden!
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

An0niempje

Het zal ergens (eind) januari geweest zijn.
Ik zat vreselijk in mijn maag met de verzekering voor mijn katten.
Ik wist dat het niet reeël was om deze door te laten lopen, omdat ik de paar 100 euro heel goed voor andere zaken kon gebruiken, maar aan de andere kant heb ik afgelopen jaren meermaals de verzekering voor mijn katten er uit gehaald.
Zo heeft de verzekering weleens pensionkosten betaald, omdat ik een tijdje naar een herstellingsoord ging, een keer een abses bij pootje van andere kat, de kat van het pension heeft geregeld last van haar bekje en een tijd gekwakkeld met oa blaasontsteking.
Kortom, niet verzekeren durfde ik ook niet aan.
Dus ik op internet naar oplossingen gaan zoeken en kwam toen ergens iets tegen van een huisdierenziekenfonds en een stichting die dan de premie betaald. Was ook nog eens bij de verzekering waar ik al zat.
Ik alle moed bij elkaar geraapt en gaan bellen, eerst kreeg ik te horen, dat het voor die stichting eigenlijk niet meer financieel haalbaar was omdat ze dan voor meerdere jaren garant moesten staan.
Ze vonden het ook niet netjes, dat als minima een huisdier uit een asiel haalden, om dit dan na een jaar weer stop te moeten zetten. Want dat was eigenlijk de opzet: je haalt als minima een huisdier uit het asiel (goed voor het dier en een huisdier is ook goed voor het welbevinden van de eigenaar) en zei betaalden dan de ziekenfondspremie.
Die man was echter zo geraakt, door mijn verhaal en dat ik ondanks mijn eigen financieel belabberde situatie toch verantwoordelijkheid voor mijn 2 katten wilde nemen, dat hij toch mee wilde denken voor een oplossing. Eerst zouden ze mijn premie overnemen, omdat het eigenlijk al te laat was om nog te wisselen, nieuwe premiejaar was al ingegaan. Dit bleek echter toch te duur.
Toen heeft hij hoogstpersoonlijk contact opgenomen met de verzekeraar en hebben ze alsnog de premie voor dat jaar teruggedraaid en kon ik alsnog voor een jaar in het huisdierenziekenfonds.
En volgend jaar zien we wel weer :) Komt dan vast ook wel weer een oplossing.
Het jaar daarvoor mocht ik mijn premie betalen door verrekening met de nog terug te ontvangen vergoedingen. Dit wilden bij uitzondering zo voor mij doen. Normaal is die niet mogelijk omdat het 2 verschillende afdelingen zijn....
Maar ik was zo blij, ik woon alleen en zou er echt niet aan moeten denken mijn 2 katten weg te moeten doen... Die katten zijn heel belangrijk voor me...  Belang van huisdieren wordt vaak onderschat, maar gelukkig zijn er nog mensen, die dit wel snappen.

Chrissie

Vandaag heb ik een basketbaltoernooi van mijn dochter meegemaakt dit ging om verschillende scholen, alleen de groepen zeven. De winnaars kregen een taart helaas is ze met haar klas geen winnaar geworden dus de taart ging aan hun neus voorbij maar het waren prachtige wedstrijden en de kinderen waren fanatiek schitterend om te zien.
De meester die stage in haar klas loopt liep langs de zijlijn en praatte ze zoveel moed in dat het gewoon hoorde dat ze taart al in hun bezit hadden maar het werkte goed op de kinderen.

Na afloop ben ik naar de winkel gegaan heb mijn dochter getrakteerd op stokbrood deze heb ik thuis afgebakken in de oven met kaas en jam en ik heb cake voor de klas gekocht vond het zo super hoe ze gespeeld hadden. In mijn ogen hadden ze met de klas ook gewonnen ze hadden het dubbel en dwars verdiend!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Gisterochtend naar de korfbalwedstrijd wezen kijken van mijn oudste dochter omdat zij kampioen konden worden.
En ze werden kampioen!! ;D

's Middags een berichtje op mijn Facebook "Super lief dat je er was mama! X"

:)

tuthola

Vandaag weer een kleine spruit geboren in de familie ....ze moest nog 4 weken dus een beetje te vroeg, nichtje en dochter maken het gelukkig allebei goed.  Nu wachten op andere nichtje die nog 3 maanden te gaan heeft. Ik heb nog steeds de leen telefoon dus al foto gezien, dit maakt mij blij  ;D

Boeddha

heerlijk topic is dit!! heerlijk een kleine spruit! gefeliciteerd.

@libra, dat zijn de kleine dingen in het leven die het er toe doen!

ik heb 2 kleine, grote, dingen.
zaterdag was mijn oudste dochter jarig en als verassing zijn we uit eten geweest.
Haar vader met zijn nieuwe vrouw, mijn partner, jongste en ik.
Het gezicht van haar toen we met zijn allen aan tafel zaten?! onbetaalbaar!!

zaterdag tevens het formulier van mijn BWV ontvangen voor mijn halfjaarlijkse verslag, om mijn spullen in te leveren.
Joehoeee bijna een halfjaar al :D

Be strong, have faith!

burningspirit

Vandaag wezen kijken in een sociale huurwoning uit de jaren 50, een z.g. museumwoning.
Het was heerlijk om te voelen hoe wij alle vier (mijn man, twee thuiswonende dochters en ik zelf) ons echt inleefden en ook werkelijk het verband vormen (ouderwets hecht gezin) dat we naar de buitenwereld willen laten zien.
Buiten de uiterlijk zichtbare en (meer binnenskamers) gevoelsmatige kenmerken kwamen nu ook de meest praktische dingen voor het voetlicht en..... toch ook dan die heerlijke harmonie, die me geruststelt voor de toekomst.
Wij hebben als gezin gewoon een sollicitatie gedaan en zullen met ongeveer twee weken hiervan de uitslag krijgen. Tot onze verrassing is er zelfs een concurrerende kandidaat. Beide partijen gaan zich nu beraden: Volkshuisvesting en wijzelf. Net als bij een sollicitatie naar werk. Beide partijen zullen voors en tegens op een rijtje zetten. De ene partij zal afwijzen of aannemen en de andere (wij dus) zal accepteren of bedanken.
Een heerlijke middag gehad dus.  :D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Libra, wat heerlijk te lezen die liefde en trots van jou naar je dochter maar..... ook andersom.  :)

En Tuthola, proficiat met de nieuwe aanwinst in de familie, ook blij dat alles goed is met moeder en kind.

Boeddha, dit moet voor jouw dochter een geweldig verjaardagscadeau zijn geweest, beide ouders met partners samen harmonisch aan een tafel. Dit is een geschenk uit de hemel voor kinderen.  :)

En jou Burningspirit wens ik heel veel succes met het 'solliciteren' naar (hopelijk) jullie nieuwe toekomstige woning.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Gefeliciteerd Libra met je dochter haar overwinning, geweldig he dat je dochter met zo iets kleins, alleen maar even kijken, zo geweldig blij kan zijn.  Mijn dochter vond het met die basketbaltoernooi ook geweldig dat ik ging kijken ze glunderde van oor tot oor.

Tuthola gefeliciteerd met de nieuwe spruit in de familie

Burningspirit heel veel succes met het 'solliciteren' naar jullie misschien toekomstige woning , ga heel hard voor jullie duimen dat jullie hem krijgen!

Boeddha, wat mooi dat jullie zo goed met elkaar omgaan, wat zal jouw dochter zich trots gevoeld hebben en deze verjaardag zal ze dus nooit vergeten ;) :)

Chrissie

Gisteravond met mijn vader in het verpleeghuis naar een zeemanskoor wezen kijken, ik zag mijn vader weer terug zoals hij was toen ik heel klein was. Zo vrolijk uitbundig aan het meezingen. Ik genoot alleen al van het feit dat mijn vader zo'n plezier heeft gehad!

Ondanks dat ik daarna een verschrikkelijk knoop in maag heb omdat na afloop de paniek in zijn ogen staat te lezen en de tranen hem in de ogen staan van help me waar ben ik? waar is mijn huis ? Waar is mijn auto? hoe ben ik hier gekomen? dat ik hem gerust moet stellen dat alles goed komt dat ik ervoor hem ben, dat alles goed komt, ben ik hartstikke blij dat ik mijn vader zo'n fijne avond heb kunnen bezorgen!

An0niempje

Wat een mooie dingen lees ik hier, inclusief baby's die geboren zijn. Gefeliciteerd...
Dubbel idd, Chrissie, maar ik ben wel blij voor je, dat je je vader toch een mooie avond hebt kunnen bezorgen. Kan verder alleen maar zeggen: blijf van hem genieten, zolang hij er nog is....

Ben het met jullie eens, dat je ondanks de schulden ook naar de mooie dingen in het leven moet blijven kijken.
Zo heb ik vandaag heerlijk genoten van het mooie weer. Ik ging bloedgeven vanmiddag en kon de verleiding niet weerstaan om op de fiets te gaan. Zelfs het bericht op de site, waarin stond dat ik reiskosten vergoed kon krijgen, kon me niet van dat idee afbrengen...
Was alleen iets verder weg, dan ik dacht. Heen en terug bij elkaar ca 23 km, maar heb er van genoten. Heerlijk om met dit weer buiten te zijn...
En dat ik dan thuis toch ff dizzy werd op de bank, na ja, dat vergeten we gewoon snel weer ;)
Zo lekker eten van mijn zelfgemaakte zuurkoolstamppot met appel en ananas, dus dan is dat dizzyzijn ook snel weer over ;)

Knibbel

Vanmiddag was ik aangenaam verrast om in een doos op zolder mijn oude alt blokfluit te vinden. Mooi opgeborgen in originele zwarte doos, van binnen bekleed met donker fluweel stof en voorzien van plaatje met naam van de bouwer en ook nog een oud getypt briefje met naam en logo en gebruiksaanwijzing. Zo'n 6 jaar geleden tweedehands gekocht via mijn muzieklerares van een oud-leerling van haar, die de fluit toen al zo'n 20 jaar ergens in een kast had liggen. Hij wilde een ander daar een plezier mee doen en ik mocht hem overnemen voor 70 euro. Was toch wel veel geld, maar volgens muzieklerares dubbel en dwars waard. Na drie jaar ben ik echter weer door omstandigheden gestopt met de muzieklessen. Ondanks dat ik het toch jammer vind om hem weg te doen, toch maar informatie gezocht op internet voor verkoop, alles om de beurs maar te spekken. Kom ik erachter dat de maker hiervan, Hans Coolsma, in 1989 gestorven is en dat hij in 1961 begonnen is altfluiten onder zijn eigen naam te maken. Ik heb dus een fluit uit het begin van zijn carrière, eentje die nu 26 jaar oud is. Maar is hij ook wat waard. Er is maar een fabriek die deze altfluiten uit naam van Coolsma mag maken, dus heb ik die maar een mail gestuurd en brutaal gevraagd of zij mij kunnen zeggen wat ik hiervoor kan vragen. Mail teruggekregen of ik met de fluit wilde langskomen zodat zij hem kunnen bekijken of er geen barstjes in zitten, of de toon nog goed is. Mochten er gebreken aan zijn willen ze hem voor 50 euro reviseren wat de verkoopprijs alleen zal doen toenemen. Alleen..... deze fabriek ligt in Utrecht. Dus 50 euro voor reviseren, waarschijnlijk ook zo'n 50 euro voor de trein naar Utrecht. Dan ben ik al zo'n 100 euro kwijt nog voordat ik er maar een cent aan verdiend heb en zonder te weten hoeveel het zal opbrengen. Ondanks dat dit mijn blijheid wel behoorlijk getemperd heeft en ik hier nog eerst een nachtje of wat over wil slapen, ben ik toch ontzettend blij mijn oude fluit weer te zien met die fijne herinneringen aan mijn oude muzieklerares. Ik was in gedachten meteen weer terug in haar lokaal, de muziekschool, de hal. Ik rook weer de koffie van de automaat, de wachtruimte die een sfeer van een gezellige huiskamer had, die vrolijke kinderstemmen....... Heerlijk!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron