Het zal ergens (eind) januari geweest zijn.
Ik zat vreselijk in mijn maag met de verzekering voor mijn katten.
Ik wist dat het niet reeël was om deze door te laten lopen, omdat ik de paar 100 euro heel goed voor andere zaken kon gebruiken, maar aan de andere kant heb ik afgelopen jaren meermaals de verzekering voor mijn katten er uit gehaald.
Zo heeft de verzekering weleens pensionkosten betaald, omdat ik een tijdje naar een herstellingsoord ging, een keer een abses bij pootje van andere kat, de kat van het pension heeft geregeld last van haar bekje en een tijd gekwakkeld met oa blaasontsteking.
Kortom, niet verzekeren durfde ik ook niet aan.
Dus ik op internet naar oplossingen gaan zoeken en kwam toen ergens iets tegen van een huisdierenziekenfonds en een stichting die dan de premie betaald. Was ook nog eens bij de verzekering waar ik al zat.
Ik alle moed bij elkaar geraapt en gaan bellen, eerst kreeg ik te horen, dat het voor die stichting eigenlijk niet meer financieel haalbaar was omdat ze dan voor meerdere jaren garant moesten staan.
Ze vonden het ook niet netjes, dat als minima een huisdier uit een asiel haalden, om dit dan na een jaar weer stop te moeten zetten. Want dat was eigenlijk de opzet: je haalt als minima een huisdier uit het asiel (goed voor het dier en een huisdier is ook goed voor het welbevinden van de eigenaar) en zei betaalden dan de ziekenfondspremie.
Die man was echter zo geraakt, door mijn verhaal en dat ik ondanks mijn eigen financieel belabberde situatie toch verantwoordelijkheid voor mijn 2 katten wilde nemen, dat hij toch mee wilde denken voor een oplossing. Eerst zouden ze mijn premie overnemen, omdat het eigenlijk al te laat was om nog te wisselen, nieuwe premiejaar was al ingegaan. Dit bleek echter toch te duur.
Toen heeft hij hoogstpersoonlijk contact opgenomen met de verzekeraar en hebben ze alsnog de premie voor dat jaar teruggedraaid en kon ik alsnog voor een jaar in het huisdierenziekenfonds.
En volgend jaar zien we wel weer

Komt dan vast ook wel weer een oplossing.
Het jaar daarvoor mocht ik mijn premie betalen door verrekening met de nog terug te ontvangen vergoedingen. Dit wilden bij uitzondering zo voor mij doen. Normaal is die niet mogelijk omdat het 2 verschillende afdelingen zijn....
Maar ik was zo blij, ik woon alleen en zou er echt niet aan moeten denken mijn 2 katten weg te moeten doen... Die katten zijn heel belangrijk voor me... Belang van huisdieren wordt vaak onderschat, maar gelukkig zijn er nog mensen, die dit wel snappen.