Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: chapter on Feb 09, 2014, 09:46 AM
Ik was dan ook verbaasd toen ik dag erna al werd gebeld dat ik terug wordt aangenomen na de wettelijke periode van 3 maanden. Zo kunnen ze weer opnieuw beginnen met losse contracten vraag me alleen af of dat mag heb namelijk al bevestiging dat ik terug aangenomen ben.
Ja dat mag zeker, ook al heb je al bericht dat je weer aangenomen bent, voor de wet geldt de datum van aanvang. Je hebt namelijk al drie tijdelijke contracten achter de rug, officieel moeten ze je daarna een vast contract geven of ontslaan, behalve als er precies drie maanden uit dienst tussen zit. Dan start namelijk de hele procedure weer van voren af aan. Nemen ze jou binnen die drie maanden weer in dienst mag dat alleen met een vast contract. Op die manier houden ze de ervaring en expertise binnen boord zonder dat ze enig  risico lopen bij eventueel ontslag zoals bij iemand met een vast contract.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

flits

de schaatsers hebben er gisteren 3 medailles bij elkaar geschaatst gisteren daar word ik wel blij van
en nu maar eens kijken wat de dames ervan gaan bakken vandaag
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Xdewit

een EI! Sinds gistermiddag hebben we een hok en de kip van de buren en vanochtend hadden we al een ei, als dat nu niet leuk is ;)

Knibbel

Waar ik blij om ben is dat ik vlak voor 17.00 uur besloot om toch nog even snel naar de supermarkt te gaan voor suiker. Daar hadden ze nog een laatste grote soeppakket bestaande uit wortelen, knolselderij, prei en uien die weg moest en afgeprijsd naar 50 eurocent. Dat laat je toch niet liggen? Daar ik niet van plan was om daar vlees bij te kopen, voor 39 eurocent 12 rundvleesbouillonblokjes erbij gekocht. Zelf heb ik er nog wat stukjes aardappel, kruiden en laurierblad bijgedaan en er staat nu een hele pan soep te pruttelen. Zeker genoeg voor 4 dagen dus de helft ga ik invriezen.... :D

Boeddha

Haha heerlijk Knibbel! Ik ben altijd zo jaloers op mensen die in een stad wonen waar de supermarkt open is op zondag!

@topic mijn oudste dochter en haar vriend waren sinds gisteravond hier. Vanmorgen werd ik wakker gemaakt, mam? kom je lekker ontbijten? Wij hebben de hond al uitgelaten voor je. En vanavond hebben ze met zijn tweeën pannenkoeken gebakken. Het prille geluk, hoe lief hij is voor haar, mijn zondag kan niet meer stuk!
Be strong, have faith!

gewoon

En iets waar ik blij van word, is dat ik elders gelezen heb dat Xdewit de kip gratis heeft gekregen.

Ben altijd ondeugend, en dacht das mooi een EI tot de buren komen vragen, of je hun weggelopen kip gezien hebt.

eind goed al goed

:)

Gratis kip waar krijg je dat nog, niet eens kaal geplukt, ontploft of ander zins, mishandeld.

tuthola

@Flits...vandaag ook Wust zich van haar beste kant laten zien....ik geniet net als jij ook vd nederlandse sporters :-)

@Xdewit... al zou de kip geen ei produceren is het lekker knus in de tuin :-)

@Knibbel...ik denk zomaar dat jij vaker op zondag eind vd middag voor een boodschapje gaat :-)

@Boeddha heerlijk die verliefde kinderen, ook ik had ze vanmorgen (lees middag) ik haal dan speciaal voor de zondag de goedkoopste afbakbroodjes of we maken flensjes, en zo zijn ze dan lekker aan het tutteren.
Ik bedenk me dat ik dat  (nog) niet hoef te missen als de jongens uit huis gaan daar ze er elk weekend zijn...dit maakt mij blij :-)

tuthola

Gratis kip waar krijg je dat nog, niet eens kaal geplukt, ontploft of ander zins, mishandeld.

Hahaha gewoon wat een scherpe reactie....

Boeddha

ik ben helemaal in een jubelstemming!

werd begin van de avond benaderd door een collega die allemaal nieuwe meubels heeft gekocht en ze aan mij vroeg of ik belangstelling heb voor haar oude bankstel (met 2 hoezen) een kleed en een open haard.

ehhh jaaaa graag! kleed en hoezen worden nog gereinigd en komen dan mijn kant uit!
Ben echt zo blij :D
Be strong, have faith!

Knibbel

Wat een heerlijke topic is dit toch, al die fijne en blijde berichten hier word ik ook blij van....

Xdewit

@Gewoon, jaaa een echte gezonde kip, die tokt en scharrelt, helemaal voor niets (behalve dan de kosten van het hok natuurlijk). Ik heb vroeger al kippen gehad maar die moesten we onverwachts wegdoen (ex had kippenhok kapot gemaakt -om het maar niet dramatisch uit te leggen- en ik had geen geld voor een nieuwe, bijna traumatisch voor de kinderen...). En nu ineens is het daar weer: de kipjes. Kipjes zijn leuk, moet altijd om hun gedrag lachen (heb niet zo'n diepgaand gevoel voor humor denk ik ;)).
Mijn afgerichte hondje vindt de kip ook prima en ik geloof dat haar beschermende gedrag naar boven is gekomen ipv kill and attack. De kip is totaal niet bang van de grote snuit door de tralies.
De dochter van de buurvrouw kwam nog even langs met een telefoonnummer van een iemand die nog wel een kipje had, een kip kopen moest ik zeker niet doen.
Of ik ook nog interesse had in een groot perzisch tapijt... Ik heb een stuk houten vloer (mooi) maar ook een stuk beton (armoedig) in de woonkamer, waar ik al 1.5 jaar op woon. Ik had net bij Ikea een kleed gekocht, maar die ga ik dus terug brengen... een pers in huis is ook prima:) Weet je nog, ik heb geen VT wonen huis :D
@boeddha, wat een fantastisch nieuws! lekker genieten:)
@ Knibbel die soep is een slimme zet, en lekker! ja zeker een leuk topic! ik vind het fijn om te kijken naar wat wel goed gaat, daar word ik in ieder geval een stuk vrolijker van!

ik heb dan een kind dat wat puberachtig gedrag vertoond en weinig van kan verwachten, maar de jongste kwam net met een kopje vlierbloesemthee (gemaakt van de siroop die we samen hebben gemaakt) aanzetten.... lieeeef...

flits

irene wust heeft het ook goed gedaan vandaag als de rest van de olympische spelen ook zo goed gaan voor nederland
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Knibbel

Ben blij dat de zwelling van mijn enkel eindelijk weer zodanig geslonken is dat ik mijn lievelingslaarsjes weer aan kan doen...... 

In het weekend, na een verjaardagsbezoekje, bij het opstappen op de fiets naast de fietstrapper gestapt met als gevolg een lelijke val met de fiets bovenop mijn enkel. Volgens meneer Knibbel had ik net een wijntje teveel op gehad, maar ik hou het erop dat de straat erg slecht verlicht was.....  ;D ;D

Waar ik ook erg blij mee ben is dat wij geen 'daar word ik niet vrolijk van'-topic hebben anders stond die nu al bol met berichtjes van mij. Het is alweer de 19e van de maand en voor de zoveelste keer heeft mijn dochter haar loonstrookje niet ontvangen. Dus mag mamma weer emailen, bellen...... iedere maand hetzelfde ritueel. Haar werkgever is daar zo nonchalant in, daar word ik dus echt niet vrolijk van!! >:( >:(

Buster

Heb je inmiddels geen standaard email? Knippen, plakken, hoppa zo klaar!

Knibbel

Onze Buster heeft weer hele goede praktische ideeen.  ;D ;D  Stom van mij, dat ik daar zelf nog niet op gekomen ben.

Maar het toch van de zotte dat je om iets waar je recht op hebt moet gaan vragen, zeuren....