Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

@ Tuthola,
Wat ontzettend lief van jouw zus. Geniet er maar lekker van!! :) :)

@ Burningspirit,
Super, wat een geweldig nieuws en dat zo vlak voor de feestdagen!!  :D
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Wil dit even delen....

Dit filmpje kreeg ik enkele dagen terug opgestuurd door een kennisje. Het heeft wel niet met schulden te maken, maar het heeft mij behalve erg ontroerd en naast respect ook een heel blij gevoel gegeven dat deze mensen heel even hun ziekte konden vergeten.....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pAOOfN-ZQHE

Lizayra

Wat een fijne berichten !

Ik werkte vorige week op mijn verjaardag bij een client en werd niet gefeliciteerd dus nam aan dat ze het vergeten waren. Heb ook maar niet gezegd dat ik jarig was, dat staat ook zo stom.
Vandaag was ik er weer, die man gaat even boodschappen doen en kwam terug met een grote kerstster (zo'n plant), nog voor mijn verjaardag. Ze hadden geen geld toen en nu wel (staan onder budgetbeheer) en daarom hadden ze maar niets gezegd.
Vond het zo lief!

Chrissie

Vanmorgen met mijn vader aan de wandel geweest, rolstoel mee, mijn vader loopt een klein stukje en dan moet hij gaan zitten anders zakt hij door zijn benen heen ongeveer kwartier zitten en daarna even weer lopen. Ben met hem door het bos heen gewandeld hij heeft zo genoten, dat doet je dan zo goed.
Ondanks dat hij snel achteruit gaat kan ik nog steeds blij worden van onze kleine dingen samen ook al gaat alles heel zwijgend. Hoop dat het nog tijdje zo mag doorgaan.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

hentje

Ik heb vandaag iemand (die ik niet ken) blij gemaakt met dozen vol met goede kleding van mijzelf,die ik niet meer aandoe.
Deze vrouw zit onder bewindsvoering en had helemaal geen fatsoenlijke kleding meer.
Ze komt het morgen ophalen en is superblij .
Omdat zij zo blij is ben ik ook blij

Libra

Wat een heerlijke berichten weer allemaal!!!

Ik ben heel blij dat mijn PC het weer doet sinds gisteren! ;) :P

Boeddha

Ja in deze lastige tijd van afscheid nemen etc, zijn er ook nog leuke dingen om blij van te worden!

Ik heb mijn afrekening binnen van mijn Gas/Electra en ik (nou ja mijn BWV) krijg ruim 326 euro terug.
Van mijn waterverbruik krijg ik 30 euro terug. Kijk, dat is echt zuinig geleefd hebben :-)

En ik heb afgelopen vrijdag sinds een jaar...een nieuwe jurk gekocht. Ik ben best veel afgevallen de laatste tijd (kon geen kwaad) en nu loop ik zomaar in een jurk. Morgenavond ga ik uit eten met mijn werk en ik denk dat ik mijn collega's allemaal verbaasd van hun kruk af laat glijden als ik daar binnenkom in mijn jurk *grijns*

Be strong, have faith!

Knibbel

Wauw Boeddha, dat is nog eens een leuk bericht. Zo'n flink bedrag terug krijgen van de energieleverancier, ook al krijg je dat zelf niet in handen, gaat toch wel weer mooi 350 euro extra naar de schulden. En dat is allemaal jouw verdienste!!

Heerlijk als je voor jezelf na zo'n lange tijd eindelijk weer eens iets nieuws kunt aanschaffen. Dat heb je toch wel verdiend na zo'n jaar met alleen maar bezig zijn met geld uit te sparen. Veel plezier met je nieuwe jurk en ik zou die gezichten van jouw collega's morgenavond wel eens willen zien.....  ;)

gewoon

Hoi 

Wat leuk een nieuwe jurk wens je veel plezier van avond, denk dat zulke momenten erg belangrijk zijn te hebben, pas moest ik naar het WTC en  dacht laat ik mij maar netjes aankleden, en smiddags kwam ik de ex van mijn broer tegen ( kom nooit bekende tegen ) en dan juist wel.

En dat voel heel goed een compliment te krijgen dat je er goed uit ziet.

Loop er niet te vaak netjes bij, want je hebt zomaar een reputatie dat je alleen maar een uitkering probeert te krijgen  :)

Buster

@ Gewoon hahahaha!

Loop er niet te vaak netjes bij, want je hebt zomaar een reputatie dat je alleen maar een uitkering probeert te krijgen

burningspirit

gisteren en eergisteren langs de deuren gelopen met de plaatselijke krant en nieuwjaarswens
ik had dat nog nooit gedaan en mijn bezorgronde duurde ongeveer twee keer zo lang als normaal
de bezorgvergoeding is erg laag en wordt gekort op de uitkering, maar dat maakt me niet uit, want ik doe het vooral ook om in beweging en actief te blijven
maar dat huis aan huis aanbellen en prettige feestdagen wensen is volstrekt nieuw voor me en ik kan zeggen dat ik er erg van heb genoten, van de lieve, warme, maar ook van de bizarre en rare reacties van mensen
tot drie keer toe werd ik erg boos aangekeken en gebaard dat ik de krant maar gewoon in de brievenbus moest stoppen en gek genoeg werkte dit enorm op mijn lachspieren
andere anekdote: meneer doet open, een grote lompe bouwvakker, hij ziet mij, begint enorm te gesticuleren en zegt/roept wel zes keer achter elkaar: "jézus christus nog an toe" terwijl hij weer naar binnen beent, de deur open latend...... even later is hij terug en zwaait met een briefje van 20 euro en zegt: ik heb alleen maar dit....! tja, zeg ik, das wel erg veel maar.... nou, zegt hij, je mag er vijf euro van hebben! .... waarop ik een greep in mijn tasje doe, een heleboel munten eruit haal en voor hem vijftien euro bij elkaar scharrel. Tjonge zeg, die man was bijna nog blijer dan ik... hahahahah
mooie bijkomstigheid is dat ik in totaal 87 euro heb opgehaald
kunnen we met kerst toch een lekker wijntje drinken en proosten op een goede toekomst
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

burningspirit

nog iets grappigs meegemaakt
gisteravond de laatste avond van het jaar in de kantine van de sportvereniging
iedereen was in een goeie bui
krijg van een van de bezoekers daar een lidl kerstpakket in een grote ah tas  ;D
een van de andere gasten die nooit meer dan 10 cent fooi geef en dan nog met zo'n zuinige mond, geeft me gisteravond hopla vijf euro met de mededeling, ach ja meis, het is kerstmis....  8)
totaal twee keer zoveel fooi als normaal en een flinke omzet vanwege alle snacks die werden besteld
de beheerster van de kantine kwam me helpen en bleef tot het eind omdat ze de sleutels van de kantine vandaag nodig had
al kletsend vergeet ik het fooiengeld en laat ook nog mijn eigen portemonneetje liggen
kom ik daar vandaag om het op te halen, heeft de beheerder vanmorgen vroeg alle fooiengeld met doorzichtig folie om mijn portemonneetje heen gedraaid en met een vracht plakband dichtgeplakt
whoehahahaha... hij zal gedacht hebben laat dr maar even zweten zodat ze het nooit meer vergeet

Boeddha

Niet echt iets kleins, maar wat ben ik blij!!!!
zojuist DE brief van mijn BWV dat de RC toestemming heeft gegeven om naar Barcelona toe te gaan!
woehoeeeee even een lichtpuntje in deze rotperiode!!!
Be strong, have faith!

burningspirit

whieieie.... geweldig Boeddha! lekker van genieten, de voorpret kan nu werkelijk beginnen  ;D
wanneer ga je ook al weer?
maarre...uhhh... wat is RC ook weer?  :-[