Kleine dingen om blij van te worden.

Started by Weegschaaltje, Apr 21, 2013, 05:08 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Ik maak ook maar een topic aan  :) Hier kan je alles posten waar je blij van wordt. Omdat leven met schulden op zich al zwaar genoeg is. Maar er zal ook wel genoeg zijn waar iedereen  positieve energie uit kan halen. Dat kan iets kleins zijn, zoals t mooie weer. of iets groots, een mega financiele meevaller  ;D

De zon maakt mij vandaag happy. Onverwachts mn vriend op bezoek die voor een bakkie thee langs kwam. Een huis vol met jeugd hebben. Mijn oudste is aan t gamen met de zoon van mn vriend. De jongste speelt met een buurmeisje.

Zie je wel t leven is niet alleen maar kommer en kwel  :P

flits

ik word wel blij van het zonnetje en het goede weer kan mijn wasgoed weer makelijker naar buiten ik makelijker buiten lopen strakjes met wat warmer weer weer naar het strand op de fiets weer lekker andere mensen kijken en zwemmen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Be

Ik ben nog steeds heel blij met de viooltjes die ik twee weken geleden bij de supermarkt heb meegenomen. Alle bakken en potten gevuld voor 3,-. Had er eerst even spijt van dat ik ze toch had meegenomen. Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven maar het meest blije ben ik met de verandering in denken (dat ik nu echt blij en tevreden in de tuin kan zitten met mn viooltjes terwijl ik 3 jaar geleden  echt ook al wel een keer bij het tuincentrum geweest was). Dat duurt ff voordat dat gevoel er is, dat moet even settelen of inslijten ofzo. Maar het maakt me blij dat DAT er nu helemaal is.
Begrijpt iemand het gevoel :)

Libra

Lieve Be,

Ja!!!
Ik denk dat we dat gevoel allemaal begrijpen!
Want iets wat zich in eerste instantie aan liet zien als een vreselijke "verspilling", blijkt opeens zoveel bij te dragen aan dat gevoel van innerlijke dankbaarheid, blijheid en rust.
Dat maakt dat we dit leven kunnen leven en er elke dag weer tegenaan kunnen!

Mijn persoonlijke, grootste geluk ligt daar als ik mijn kleinkinderen en kinderen zie! ;)
Alleen al het feit als die 2 kleine mannetjes met een grote glimlach op hun gezicht komen aanrennen en "oma!!" roepen, is voor mij de belichaming van al het mogelijke geluk in de wereld.
Die onvoorwaardelijke liefde en de blijdschap als ze je zien......nou, dan kan elke deurwaarder in Nederland, bij wijze van spreken, aan mijn deur staan rammelen, maar dat boeit mij gewoon niet meer!
Want weet je, ze kunnen beslag leggen op mijn geld en mijn spullen, maar ze kunnen geen beslag leggen op die liefde!
En dat is niet te koop! Niet met al het geld op de wereld!!
;D

Knibbel

;D ;D Ik weet wat je bedoelt Libra. Als ik mijn kleinzoon van de peuterspeelzaal haal en hij komt blij op mij afgerend en begint mij meteen te knuffelen, dan maakt mijn hart een sprongetje. En als hij 's middag moe bij mij op de schoot kruipt, zich tegen mij aanvlijt, met een hand mijn arm vastpakt, met zijn andere hand de duim in de mond naar mij kijkt en zo lief en zacht 'oma' zegt, dan smelt ik helemaal van binnen. Dat zijn momenten die ik voor al het goud van de wereld niet wil missen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

flits

ik begrijp je gevoel een beetje be ik heb de zelfde viooltjes van mijn ouders gehad ik moest gisteren wel even om potgrond wat ik dan ook maar bij de aldie gehaald heb omdaat het daar
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Belle van Zuylen

Ik ben een mensen-mens, ben graag onder de mensen, ontmoet graag nieuwe mensen....
Na mijn beroerte ben ik heel erg truggeworpen op mezelf (en mijn man) omdat mijn leven in het teken stond van revalidate en herstel. Dat was een beperkt leven, waarin weinig tijd was voor anderen  :'(

Maar nu bruis ik weer!   ;D
Ik ben in februari begonnen aan een opleiding tot ADHD coach, die heel diep gaat, en daar heb ik al zoveel mooie momenten met mensen ervaren...
En nu ook weer dit forum!  Het voelt gewoon als een warm bad...

Daar word ik dus blij van, oprechte interesse van anderen!!

Liefs, Belle

Weegschaaltje

Vanmorgen al mn rekeningen betaald die ik hier had liggen. Niets doorgeschoven naar de volgende maand. Heb een algehele yeahhh joeppie gevoel  :)

gewoon

Hoi wil ook iets schrijven wat mij veel energie geeft
Alweer 7 jaar geleden ging na 10 uur de telefoon en een oude dame vroeg waar blijft u? Ik wist van niets dus vroeg waar ik zou moeten zijn, dat weet u heel goed wij hadden een afspraak om 10 uur.
Beste mevr als mij verteld waar het over gaat dan wil ik wel een afspraak maken waarop zij heel erg begon te huilen, dat het niet eerlijk meer is en niet weer een nieuwe afspraak wilde maken  ontroostbaar.
Dus ik zeg mevr geef u adres maar ik kom er aan, 20 minuten later stond ik de stoep en door de brievenbus werd gevraagt, wie is daar ? ( goede vraag eigelijk ) mevr wij hebben net gebeld toch.
O ben u het komt maar binnen dan ga ik even achteruit wand u moet flink dauwen.
Heb mijn schouder tegende deur gezet om binnen te komen en trof een dame van 70 aan met ruma die haar huis niet in of uit kon, ben daar terplaatse naar een bouwmarkt gegaan voor  gereedschap en een knop voor de deur ook een beugel zodat zij niet meer door de brieven bus  hoefde te praten want dat kettingentje die kreeg zij niet op de deur.
ben zou een paar uur bezig geweest en heb een tijd zitten praten met haar, en haar man was kort geleden overleden vandaar deze sytuatie en verdriet plots in onze gesprekken keek zij mij aan, en vroeg meneer u bent helemaal niet van de woningbouw he?

Nee, u nu heeft echt het verkeerde nummer gebeld.

En daar was die, een brede lach

Gewoon

gewoon

Oja ze heeft niets hoeven betalen hoor, dat is niet netjes ik kon de luchtjes van haar man krijgen :)

Maar vond een flesje wijn mooi genoeg  ;D

Hoi

Weegschaaltje

Gewoon, jij hebt een hart vam goud.En hoort een lintje te verdienen. Zo een mooi gebaar voor een vreemde dame.

Knibbel

Inderdaad Gewoon, je hebt het hart op de goede plaats zitten. Zo mooi van je om belangeloos iets voor je medemens te doen. Door zo'n prachtig gebaar ga je weer in de goedheid van mensen geloven.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Hier schieten woorden gewoon tekort, je hebt een verdrietige vrouw weer een stukje leven gegeven dit is mooiste wat er bestaat, wat ben jij een bijzondere man Gewoon.

Normaal kus ik geen vreemde mannen maar ik geef jou een hele dikke knuffel  op beide wangen :-* :-* die heb je hartstikke hard verdiend meneer!! Toppertje dat je bent.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Jeetje Gewoon,...

Ik zit net een verhaaltje te tikken over mannen en vrouwen.
Jij bent er een uit duizenden!
Kan je je nick niet veranderen in Bijzonder?  ;D

peter

Je bent een goed en bijzonder mens. Het is jammer dat je mijn buurman niet bent.
Peter
Administrator Forum