Oude beeldbuis TV zijn duur

Started by gewoon, Apr 19, 2013, 09:03 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi

Was deze week bij een oude dame thuis, en die had een oude TV en zij mopperde dat vriendinnen het er over hadden wanneer zij deze weg zou doen, hij doet het toch prima zuchte zij.
En ik zij van, het scheelt wel veel in stroom kan zomaar E 100,-- zijn reken dat maar eens uit als dat ding het nog tien jaar volhoud..wat dat mormel je kost.

Ben thuis gaan rekenen wat het nu echt verschil is, bij mij is dat per jaar E 65,-- per jaa,r en bij eenzame ouderen staat de TV bijna altijd aan, soms het enige wat zij nog doen TV kijken, dus heb ik niet te veel gezegt.

Mijn beeldbuis TV verbruikt 151 watt en het scherm wat ik gebruik nu 26 watt ga nu niet gelijk zeggen dat je een nieuwe TV moet kopen maar als ook op PC scherm TV kijkt hou je dus geld in de knip.

Gewoon

Buster

Ik vond van de week een goede site met de verbruikskosten van allerlei apparaten.

Vervangen (mits dat natuurlijk kan ;)) loont echt de moeite.

http://www.greenem.nl/info/verbruikskosten-witgoed-en-elektronica

gewoon

Hoi Buster

Een fijne site die je geeft en ik was ook uitgegaan van 0,25 voor een kilowatt maar het spreekt meer als je dan die E 65,-- jaar hebt uitgerekend voor een TV

Zouden mensen dat best eens kunnen doen wat hun kost, het witgoed en dergelijke.

Wat ik mij bedacht bij deze site is dat zij het over uit spullen krijgen van andere hoe goed bedoeld, blijkt dus finacieel niet slim te zijn TV kun je overal gratis krijgen van mensen die een scherm gekocht hebben.

Over oude koelkasten werd ook gesproken, maar let op !! vrieskisten dat zijn draken.

Gewoon