Beslagvrije voet voldoet niet.

Started by Buster, Apr 18, 2013, 09:33 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Wie besluit zijn schulden zelf aan te pakken, maar ook voor wie er loonbeslag dreigt krijgt te maken met de beslagvrije voet.

Dat is ongeveer 90% van het bijstandsniveau plus toeslagen of een bijtelling voor hogere kosten.
Maar nu,...

Als je inkomen boven de â,¬ 34.230 ligt, al je gezamenlijke inkomen.
Dan kun je je woonlasten niet omlaag brengen en zit je vast aan een minimale huur van â,¬ 681,03.
Met de dan geldende beslagvrije voet is er maar een uitweg; nieuwe schulden maken.

Niet alleen de huur, je hebt ook geen recht op toeslagen die buiten het beslag vallen, je hebt geen recht op kwijtschelding van gemeente belastingen of het waterschap, en ook de verplichte ziektekosten premie kun je niet aanpassen.

Ik vind dus dat dat moet veranderen en ben bezig alle partijen aan te schrijven in de tweede kamer verzoekend om een aanpassing van de beslagwetgeving.

Knibbel

Begrijp ik het goed? Je gaat je inzetten om een wetswijziging erdoor te krijgen over de beslagvrije voet? Wauw, ben helemaal sprakeloos.... Hoop zo dat je gehoord wordt binnen de politiek. Het zou zoveel gezinnen kunnen helpen die nu tussen wal en schip vallen.

Heel benieuwd naar het vervolg......
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Stand van zaken; Ik heb mijn berekeningen gemaild naar de SP, PvdA en de VVD.
De SP heeft de mail doorgestuurd. De VVD wilde graag meer weten, dus dat heb ik ze gestuurd.
Van de PvdA (nog) geen bericht, maar dat kan nog komen.
Ze hebben het druk ;)

Wordt vervolgd,....

Knibbel

Goed zo Buster, je hebt hun aandacht!!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Yes! We boeken langzaam vooruitgang.

Ik heb net bericht gehad dat de SP mijn berekeningen gaat meenemen ter voorbereiding op de debatten over schuldhulpverlening!

De PvdA heb ik gek genoeg nog niets van gehoord.
Gisteravond heb ik het CDA en D66 aangeschreven.
Dus wie weet hoor ik daar nog iets van.

De VVD heeft om extra uitleg gevraagd maar ik weet niet of ze er ook iets mee gaan doen.

Wordt vervolgd,....

jowie46

@ Buster

Wow goed !!!

Hou mij maar op de hoogte, kan ik er mooi nieuwsberichtje van maken  8)

Libra

Ik wil je echt even van harte feliciteren met dit bereikte resultaat, lieve Buster!!!

Diepe, diepe buiging voor je en het grootste respect!!!

Heel veel liefs

Buster

Het is een tergend langzaam proces maar ik heb vanavond via Twitter de persoon van de PvdA erop aangesproken, de mails waren hem ontgaan in alle drukte, of ik nogmaals wilde mailen.

Ja hoor, dat wil ik.
Ik hou van sociale media ;)