Nibut adviseert kontant geld achter de hand te houden

Started by gewoon, Apr 11, 2013, 08:49 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi met dit bericht komt het Nibut voor een gezin met twee kinderen E 50,--

Dit ivm de aanvallen op de banken

Ook ik heb een ING rekening en het is mij bij de vorige storing overkomen dat ik niet kon betalen voor een tank benzine wat altijd erg duur is de onredelijke incasso die daarna volgt.

Gelukkig heb ik nog een bankpas bij mij, en daar kon ik mee betalen, dus met verschillende banken ben je een beetje ingedekt tegen een bankstoring.

Was mij overgens een hoedje geschrokken toen mijn pas het niet deed, mijn eerste gedachten was welk bankbeslag heb ik niet zien aankomen.

Gewoon

Buster

Zeker in de periode rond de 24e! Geld binnen, moet direct door naar deurwaarders,...
Ik mag hopen dat de dames en heren er rekening mee houden.

Naieveling

Quote from: gewoon on Apr 11, 2013, 08:49 PM
Hoi met dit bericht komt het Nibut voor een gezin met twee kinderen E 50,--

Dit ivm de aanvallen op de banken

Ook ik heb een ING rekening en het is mij bij de vorige storing overkomen dat ik niet kon betalen voor een tank benzine wat altijd erg duur is de onredelijke incasso die daarna volgt.

Gelukkig heb ik nog een bankpas bij mij, en daar kon ik mee betalen, dus met verschillende banken ben je een beetje ingedekt tegen een bankstoring.

Was mij overgens een hoedje geschrokken toen mijn pas het niet deed, mijn eerste gedachten was welk bankbeslag heb ik niet zien aankomen.

Gewoon

Verschillende banken betekent ook dat je de kosten van het aanhouden van een bankrekening aan diverse banken moet betalen = extra kosten = niet nodig.

Ik pinde aan het begin van de maand weleens stipt het bedrag wat ik nodig had aan benzine (woon-werk + 15 euro extra ofzo) en dat hield ik dan apart voor benzine.

Knibbel

Quote from: Naieveling on Jan 15, 2014, 08:27 AM
Ik pinde aan het begin van de maand weleens stipt het bedrag wat ik nodig had aan benzine (woon-werk + 15 euro extra ofzo) en dat hield ik dan apart voor benzine.
Ben ik normaal gesproken ook voorstander van (cash betekent overzicht in je beurs), maar als in jouw woonplaats in de nabije omgeving alleen een onbemand tankstation is en je dringend moet tanken, ben je toch afhankelijk van een bankpas of, zoals Gewoon overkwam, van een tweede bankpas.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Naieveling

Quote from: Knibbel on Jan 15, 2014, 08:58 AM
Quote from: Naieveling on Jan 15, 2014, 08:27 AM
Ben ik normaal gesproken ook voorstander van (cash betekent overzicht in je beurs), maar als in jouw woonplaats in de nabije omgeving alleen een onbemand tankstation is en je dringend moet tanken, ben je toch afhankelijk van een bankpas of, zoals Gewoon overkwam, van een tweede bankpas.....

Dan wordt het lastiger inderdaad. Oplossing zou dan kunnen zijn om met dat cash geld er telkens voor te zorgen dat je voldoende brandstof in je tank hebt zitten en het niet aan te laten komen op het laatste litertje.

Het is een beetje als honger hebben, geen boodschappen in huis hebben en dan maar naar het restaurant om de hoek gaan. Dat soort situaties moet je zien te voorkomen en die situaties zijn ook best te voorkomen.

Als ik één ding heb geleerd, dan is het wel dat je met schulden al genoeg aan je hoofd hebt en je geen aanvullende stress op moet zoeken.

Knibbel

Quote from: Naieveling on Jan 15, 2014, 09:11 AM
Het is een beetje als honger hebben, geen boodschappen in huis hebben en dan maar naar het restaurant om de hoek gaan. Dat soort situaties moet je zien te voorkomen en die situaties zijn ook best te voorkomen.

Als ik één ding heb geleerd, dan is het wel dat je met schulden al genoeg aan je hoofd hebt en je geen aanvullende stress op moet zoeken.

Op zich heb je daar natuurlijk gelijk in, beter voorkomen dan genezen. En ik roep ook vaak: had ik maar een kristallen bol zodat ik kan zien wat de volgende dag mij brengen. Maar in mijn ogen is dit iets te simpel gezegd. Als ik iets geleerd heb van mijn leven en dat is inmiddels meer dan 55 jaar, is het wel dat het leven (in ieder geval MIJN leven) niet een rechte lijn is en dat ik niet alles kan voorzien en voorkomen. Hoe erg ik ook alles zoveel mogelijk in plan en zo weinig mogelijk aan het toeval overlaat, ik kom met regelmaat steeds weer nieuwe obstakels of tegenvallers op mijn pad tegen. En dan moet ik daar op dat moment mee zien te dealen.....

Naieveling

Quote from: Knibbel on Jan 15, 2014, 09:28 AM
Quote from: Naieveling on Jan 15, 2014, 09:11 AM

Op zich heb je daar natuurlijk gelijk in, beter voorkomen dan genezen. En ik roep ook vaak: had ik maar een kristallen bol zodat ik kan zien wat de volgende dag mij brengen. Maar in mijn ogen is dit iets te simpel gezegd. Als ik iets geleerd heb van mijn leven en dat is inmiddels meer dan 55 jaar, is het wel dat het leven (in ieder geval MIJN leven) niet een rechte lijn is en dat ik niet alles kan voorzien en voorkomen. Hoe erg ik ook alles zoveel mogelijk in plan en zo weinig mogelijk aan het toeval overlaat, ik kom met regelmaat steeds weer nieuwe obstakels of tegenvallers op mijn pad tegen. En dan moet ik daar op dat moment mee zien te dealen.....

Je kunt inderdaad niet alles voorzien, maar een lege tank benzine kun je wel voorzien. Je weet hoeveel erin zit, je weet wat je auto verbruikt en je weet hoeveel km je rijdt. Een lege tank kan dan nooit onverwacht komen. :)

Knibbel

De gedachte hierachter ging niet alleen over een lege tank....  ;)

Naieveling

Quote from: Knibbel on Jan 15, 2014, 09:46 AM
De gedachte hierachter ging niet alleen over een lege tank....  ;)

Dat begrijp ik. Er zijn situaties die je niet aan ziet komen. Vandaar ook mijn dringende advies om het er bij dingen waarbij dat niet nodig is (zoals een tank) niet op aan te laten komen. :)

Naieveling

Zo heb ik ooit eens met een kapotte boiler gezeten. Ging onverwacht kapot en was niet meer te repareren. Vervanging was iets van 900 euro.

Aangezien mijn schema dat op dat moment niet toeliet, zeven maanden zonder warm water gezeten.

tuthola

Even helemaal of topic...wat betekend !Muted bij de naam van naieveling??

Buster

Xdewit

Ok, ik ben dus helemaal erg maar ik probeer zo min mogelijk te pinnen in winkels etc. Ik pin dus altijd een bepaald bedrag. Gewoon omdat ik niet wil dat mensen (lees controlerende ambtenaren etc) weten wat ik doe en waar ik was.
Ik weet dat het erg wantrouwend klinkt....

tuthola

Dankje Buster ik had dit nog nooit gezien dus vandaar....
Xdewit ik pin ook alleen 1x in de maand mijn huishoudgeld met de reden dat je dan het overzicht houd en niet meer kan pinnen dan noodzakelijk is, beetje zelfbescherming.

burningspirit

hmmzzz toch wel knap... na 21 posts geen berichten meer....  :o
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)