vandaag bij rechtbank geweest

Started by Boeddha, Apr 11, 2013, 08:28 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

update:

Advocaat gesproken na mijn beschikking. Inderdaad niet te goede trouw, maar....er staat dat het niet blijkt uit alle stukken. Maandag naar advocaat toe. Hij gaat nu alle stukken opvragen bij belastingdienst en ik moet over 2007-2011 mijn co-ouderschap levensonderhoud indienen bij de belastingdienst. Kortom volgens advocaat zeker nog de moeite waard om hoger beroep aan te tekenen! #duimen
Tevens heeft m'n contactpersoon gebeld van t minnelijk traject. Het opgespaarde geldbedrag uit het traject zal overgemaakt worden naar de BD. hij zag geen nut in Hoger Beroep.

nu even loslaten en proberen te genieten van mijn weekend!
Be strong, have faith!

Libra

Nou, ik duim met je mee Boeddha!!

Wel vreemd dat je contactpersoon van het minnelijk traject geen nut ziet in een Hoger Beroep ???
Aangezien je in het minnelijk traject gezeten hebt en dit mislukt is, heb je als schuldenaar vaak alleen nog de WSNP om ooit weer eens een "normale" toekomst op te bouwen.
Heel apart!

Quote from: Boeddha on Apr 26, 2013, 03:35 PM
nu even loslaten en proberen te genieten van mijn weekend!

Kijk! That's the spirit!! ;D
De komende 2 dagen kun je toch niets doen en viert de rest van Nederland inderdaad weekend.

Fijn weekend en alvast heel veel succes voor maandag!

Buster

Proest,... ja das nou net het verschil of het je werk is of je leven,.. (nou ja, ik bedoel toekomst)

Niet opgeven, doorgaan, achteruit is geen optie!

Boeddha

En laat ik nu voor het eerst sinds januari 5 dagen vrij zijn. Extra lang weekend. Mijn kinderen uitgezwaaid die met hun vader heerlijk op vakantie zijn. En ik, even tijd voor mezelf!
Be strong, have faith!

Buster

Boedha, ik heb je een PM gestuurd met naam en info.

Boeddha

zojuist gezien. bedankt!

hoger beroep is aangevraagd en al een zittingsdatum...26-9!
Dus nog 4'5 maand balanceren en de schuldeisers tevreden houden.
ga met m'n vakantiegeld de kleintjes mee af betalen. Zijn die tenminste weg!
Belastingdienst benaderd en bezwaar ingediend. kortom druk bezig geweest!

Be strong, have faith!

erikzijl

Hoi Boeddha,

Goed bericht van je aanstaande Hoger Beroep. Nog wel even geduld hebben..he.

Veel succes!

Erik.

Boeddha

En dan zijn we maanden verder en ben ik druk bezig geweest.
hoger beroep is nog twijfelachtig of ik die laat doorgaan.
Samen met een belastingsdeskundige hebben we over de afgelopen 5 jaar nieuwe aangiften gedaan.
Ik ben een co-ouder en we hebben de post levensonderhoud tot 21 jaar opgevoerd. Plus er zaten een aantal fouten in de aangiften. Vrijdag heb ik eindelijk bericht gekregen van de BS dat ze mijn nieuwe aangiften aanmerken als ambtshalve mindering en dat is positief! Nu druk doende om alle bankafschriften te downloaden en specificaties te maken, want dat wil de BD hebben. Als het daadwerkelijk toegewezen wordt dan verschuiven al mijn belastbaar inkomen van de jaren, waardoor ook de toeslagen opnieuw berekend gaan worden.
Kortom komt het erop neer dat mijn schuld bij de BD dan tr behappen wprdt en ik mijn schuld aan de BD dan, mits ze daarmee akkoord gaa, kan aflossen met mijn VT.

De overige schuldeisers ben ik maandelijks aan het afbetalen en ze weten allemaal dat ik in afwachting ben van de BD en dat de BD preferte eiser is. Pas als de BD duidelijkheid heeft verschaft kan ik een goed overzicht opstellen voor een aflossing.
Volgens de voorzichtige schatting ben ik dan na 4 jaar schuldenvrij en zonder WSNP, maar op eigen houtje en krijgen de schuldeisers tot de laatste cent alles terugbetaald!

Kortom, ik ben druk en het ziet er gematigd positief uit!
Be strong, have faith!

jan

QuoteVolgens de voorzichtige schatting ben ik dan na 4 jaar schuldenvrij en zonder WSNP, maar op eigen houtje en krijgen de schuldeisers tot de laatste cent alles terugbetaald!

Je doet het goed!!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

Boedha, je bent een kanjer.

Je hebt ontzettend veel werk verzet de afgelopen maanden en gematigd of niet, het ziet er een stuk beter uit dan een paar maanden geleden.

Libra

Quote from: jan on Sep 01, 2013, 09:56 AM
Je doet het goed!!!

Quote from: Buster on Sep 01, 2013, 11:22 AM
Boedha, je bent een kanjer.

Je hebt ontzettend veel werk verzet de afgelopen maanden en gematigd of niet, het ziet er een stuk beter uit dan een paar maanden geleden.

En hier sluit ik mij van harte bij aan!!
;D

Boeddha

Gisteren had ik een gesprek met mijn advocaat. De datum van mijn Hoger Beroep komt eraan en de advocaat wilde weten hoe ik er nu voorsta.
Omdat de griffiekosten van het Hoger Beroep afgeschaft is had ik nog als uitwijk mogelijkheid het HB laten staan.
Na de voordelen en nadelen van mijn traject en het HB besproken te hebben, heb ik besloten om WEL de HB door te laten gaan.
Ik heb namelijk niks te verliezen, als het HB wel afgewezen gaat worden kan ik door blijven gaan met mijn aflossingen. Mocht het wel positief zijjn, volgens mijn advocaat is die kans zeker aanwezig ben ik na 3 jaar klaar.

Ik merk aan mezelf dat ik enorm zenuwachtig ga worden als het tijd is dat mijn salaris binnenkomt. Bang dat ik per ongeluk 1 schuldeiser vergeet, waardoor alles mislukt.

26-9 dient mijn HB en dan weet ik voor mezelf waar ik sta en of ik echt alles eraan gedaan heb!

Be strong, have faith!

tuthola

Heel spannend boedha voor je ik hoop dan ook dat je HB een succes wordt.

Knibbel

Inderdaad spannend. Ben erg benieuwd wat er uitkomt. Ik hoop en duim voor je op een hele gunstige uitspraak. Het is je zo gegund dat je over drie jaar dit hoofdstuk kunt afsluiten en het boek kunt dichtklappen.

Nog heel even volhouden en dan weet je waar je aan toe bent. Veel sterkte en heel veel succes, Boedha.

Liefs
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Boeddha

Gisteren is mijn dossier verstuurd naar het Hof. In de periode dat de schulden zijn ontstaan ben ik onder behandeling geweest bij een psycholoog, de psycholoog heeft, op mijn verzoek, een brief geschreven aan het Hof dat ik onder behandeling ben geweest voor een depressie. Tevens heb ik een up-to-date overzicht van mijn Belastingschuld en brieven naar en van schuldeisers en mijn aflosschema en bankafschriften die bewijzen dat ik de afgelopen maanden hard ben bezig geweest met aflossen.

En ik merk dat ik het opeens super spannend ga vinden. Plus ik kan amper uit de voeten van de rugpijn.
Als dit donderdag nog zo is, zou ik geen eens weten hoe ik naar het Hof moet komen. haha
Lang leve de spanningen! Na de zitting duurt het nog 2 weken voor de uitslag. Pfff
Mijn advocaat ziet het echt positief in en heeft goede hoop.
Ik probeer het 'los te laten' maar dat lukt even niet.

Wat zou het een enorme beloning zijn voor het harde werken.

Be strong, have faith!