vandaag bij rechtbank geweest

Started by Boeddha, Apr 11, 2013, 08:28 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

na t mislukken van t minnelijk traject in december (zie mijn.vorige postings)
kon ik vandaag naar de rechtbank. met een illusie armer werd na 15 minuten de mededeling gedaan dat ik over 2 weken kon bellen of ik toegelaten ben.

tjees, nog 2 weken in spanning en onzekerheid zitten!!

is dat normaal 2 weken wachten? ook.omdat ik van andere mensen hoor dat ze t meteen horen of de volgende dag al. (ok niet uit deze regio!!)
Be strong, have faith!

erikzijl

Quote from: Boeddha on Apr 11, 2013, 08:28 PM
na t mislukken van t minnelijk traject in december (zie mijn.vorige postings)
kon ik vandaag naar de rechtbank. met een illusie armer werd na 15 minuten de mededeling gedaan dat ik over 2 weken kon bellen of ik toegelaten ben.

tjees, nog 2 weken in spanning en onzekerheid zitten!!

is dat normaal 2 weken wachten? ook.omdat ik van andere mensen hoor dat ze t meteen horen of de volgende dag al. (ok niet uit deze regio!!)

Hoi Boeddha,

Merkwaardig dat dit (blijkbaar) per rechtbank zo verschillend is.

Ik moest gister met mijn echtgenote naar de rechtbank in Haarlem voor toelating tot de WSNP.

Na het stellen van een aantal (standaard) vragen, deelde de rechter ons mee dat we zullen worden toegelaten. Volgende week dinsdag is dan het formele vonnis bekend en kunnen we vanaf 15 uur met de rechtbank bellen. Dan horen we ook meteen wie onze bewindvoerder wordt.

Wens je sterkte voor de komende 2 weken en hoop voor je dat je ook in de WSNP komt!

Groet,

Erik https://www.facebook.com/Schuldhulp

Boeddha

vandaag de uitslag te horen gekregen en mijn grootste nachtmerrie is uitgekomen. mijn wsnp aanvraag is afgewezen.

morgen  een gesprek met een advocaat en hoger beroep aantekenen!

hopen dat dit wel gehonoreerd gaat worden.

Be strong, have faith!

Buster

Jeetje Boedha, wat een rot bericht,...

Hebben ze nog aangegeven waarom er geen toewijzing is gegeven?
(als je dat liever niet zegt snap ik het ook hoor)

Sterkte

Boeddha

hoi Buster, meer informatie kreeg ik niet te horen. ik moet wachten op het vonnis wat per post verstuurd gaat worden. ik vermoed zelf dat er een schuld aanwezig is van de belastingdienst, ik heb ruim een jaar ten onrechte kinderopvangtoeslag ontvangen. puur misverstand (in mijn ogen dan!) tentijden dat mijn relatie naar de knoppen ging en ik mijn baan verloor en ik even de draad kwijt was.
Be strong, have faith!

Buster

Ai, ja met de nieuwe strenge regels zien ze dat als fraude.

Lijkt me verstandig in het hoger beroep tekst en uitleg te geven hoe het precies tot stand is gekomen. Heb je steun bij het schrijven hiervan?

Boeddha

nee, niet echt. voel jij je geroepen ;D

moet wel een beetje lachen. fraude plegen....ik.....ik verafschuw mensen die bewust fouten maken om er zelf beter van worden  :(

hoe vaak ik geen.woorden heb gehad met iemand die bewust fraude pleegde, maar goed, dat zeggen ze allemaal
Be strong, have faith!

Buster

Ik zou je dolgraag willen helpen maar heb er onvoldoende ervaring mee en voel me dan te verantwoordelijk.

Eens een denken, je contact persoon,... (die waar je WEL goede ervaringen mee hebt) wellicht heeft  die nog een briljant idee.
Wat naar voren zal moeten komen is dat de schuld te goeder trouw is ontstaan.
Als je bewijzen hebt welke handelingen je hebt gepleegd om de schade te beperken, om bijvoorbeeld tot een afbetalingsvoorstel te zijn gekomen, dat je zelf het initiatief hebt genomen, dat spreekt allemaal in je voordeel.

En wie weet zit hier nog iemand met een goed advies. ;)

Hou vol!

Boeddha

hahaha ik heb het inderdaad niet getroffen met mijn contactpersonen!
ik heb vanmiddag mijn laatste contactpersoon gebeld met de mededeling dat ik afgewezen ben. hij zou mij nog bellen vanmiddag. tja je raadt het al  ???

in mijn schuldenoverzicht zit onder andere rekeningen van de psycholoog die ik heb bezocht tijdens die periode. best duidelijk toch?
Be strong, have faith!

Buster

Dat kun je idd gebruiken.
Ook andere aanwijzingen die aangeven dat je in die periode moeite hebt gehad met je administratie.
Belangrijk is ook hoe je het het aangepakt met de BD zelf. 

Jeetje,... je treft het zeg,.. ik zit echt hard te denken of er geen organisatie is met veel ervaring die je kan bijstaan.
Op Google wordt ik niet veel wijzer.

Boeddha

tijdens mijn rechtzaak heb ik mijn.ongenoegen verteld over de fouten die gemaakt zijn tijdens mijn minnelijk traject. De rechter wuifde dat weg, tja mevrouwtje er worden nu eenmaal fouten gemaakt. daar kunnen wij niks aan veranderen.

ik ben diverse keren bij het loket geweest van de bd, om inzichten te krijgen in m'n schuld en de fouten die ik heb gemaakt. ik heb 2x een verzoek ingediend tot uitstel tot alles in kaart was gebracht. (die ik ook heb gekregen)
Be strong, have faith!

Buster

Die dingen moet je naar voren brengen.
Dat spreekt ook hoe gemotiveerd je bent.

De rechter is daar naar op zoek.
Naar je erkenning van het ontstaan van de schulden, wat je er zelf aan hebt gedaan en wat je bereid bent nog te gaan doen. Uiteindelijk wordt je daar op beoordeeld. Het is een nare regel, maar je blijft ten alle tijden, ook in een WSNP traject zelf verantwoordelijk voor je eigen administratie.

Ik ben eens rond aan het vragen, als ik wat meer weet dan geef ik het even door.   

Boeddha

ik ben op zoek gegaan naar een fulltime baan met 2 kinderen, heb die aanvaard. heb altijd onder het minimum geleefd, staat zelfs in mijn dossier omdat ik de schuldeisers betaalde. 

kort om ik heb mij altijd volledig ingezet.

bedankt alvast voor je moeite  :D
Be strong, have faith!

erikzijl

Quote from: Boeddha on Apr 25, 2013, 10:06 PM
vandaag de uitslag te horen gekregen en mijn grootste nachtmerrie is uitgekomen. mijn wsnp aanvraag is afgewezen.

morgen  een gesprek met een advocaat en hoger beroep aantekenen!

hopen dat dit wel gehonoreerd gaat worden.

Hoi Boeddha,

Wat vervelend voor je. Hoop echt dat je advocaat voldoende "munitie" verzameld om jou te kunnen steunen in je Hoger Beroep. Wens je heel veel sterkte en suc6 toe!

Erik.

Libra