Het begon toen ik net na mijn 25ste verjaardag op mezelf ging wonen, al eens samengewoond maar helaas ging die relatie uit.
Uiteraard moest ik flinke kosten maken aan de inrichting/verbouwing van mijn nieuwe huisje, dit was geen probleem. Ik had geen gigantische bedragen gespaard, maar met wat gratis/tweedehands dingen was het huisje prima op orde. Toen had ik ongeveer 500 euro schuld, iets wat ik makkelijk zou moeten kunnen terugbetalen.
Toen ik na de verbouwing weer aan het werk ging kreeg ik goed nieuws, ik zou een vast contract krijgen! Ik super blij natuurlijk

Dit contract zou de week erna ondertekend worden.
Helaas kreeg ik daarna wat minder nieuws, mijn opa was ernstig ziek, ik ben toen 2 dagen thuis gebleven.
Daarna ben ik weer richting het werk gegaan, daar kreeg ik tijdens een gesprek te horen dat ik toch geen vast contract ging krijgen, omdat er nog niks op papier stond kon ik hier niks tegen doen. Ook liep mijn tijdelijke contract af, dus ik kreeg ook geen maandsalaris meer mee.
Toen zat ik dus opeens thuis, zonder inkomen. Gelukkig had ik wel recht op een ww uitkering. Alleen zoals jullie wellicht ook weten duurt dit behoorlijk lang.
Er kwamen toen behoorlijk wat rekeningen binnen vallen, met name belastingdienst die geld van me wilde van vorige jaren (inkomsten belasting) en de normale kosten liepen ook door.
Uiteindelijk staat de teller inmiddels op ruim 12.000 euro schuld. Dit bestaat met name uit een creditcardschuld en een doorlopend krediet.
Het water staat nog niet aan mijn lippen, maar het scheelt niet veel meer..
Gelukkig heb ik inmiddels wel een nieuwe baan, met een vast contract. Daarnaast krijg ik volgende maand vakantiegeld, en en ruim 2000 euro terug van de belastingdienst waardoor de druk wel iets minder wordt.
Daarna wordt het mezelf echt op een wat krapper budget zetten om de maandelijkse aflossingen te blijven doen, want ik wil dit bedrag echt zo snel mogelijk omlaag hebben..
Op dit moment heb ik contact met verschillende incassobureau's die geld willen zien, Betaaldag is er 1 van. Maar ook een Engels bedrijf dat de vorderingen voor American Express doet. Hopelijk kan ik deze betalingen uitstellen en zoveel mogelijk kosten van de rekening afhalen zodat het totaalbedrag iets minder wordt..