25 en flinke schulden

Started by kbeurden, Apr 08, 2013, 12:02 PM

Previous topic - Next topic

kbeurden

Het begon toen ik net na mijn 25ste verjaardag op mezelf ging wonen, al eens samengewoond maar helaas ging die relatie uit.
Uiteraard moest ik flinke kosten maken aan de inrichting/verbouwing van mijn nieuwe huisje, dit was geen probleem. Ik had geen gigantische bedragen gespaard, maar met wat gratis/tweedehands dingen was het huisje prima op orde. Toen had ik ongeveer 500 euro schuld, iets wat ik makkelijk zou moeten kunnen terugbetalen.

Toen ik na de verbouwing weer aan het werk ging kreeg ik goed nieuws, ik zou een vast contract krijgen! Ik super blij natuurlijk :) Dit contract zou de week erna ondertekend worden.
Helaas kreeg ik daarna wat minder nieuws, mijn opa was ernstig ziek, ik ben toen 2 dagen thuis gebleven.
Daarna ben ik weer richting het werk gegaan, daar kreeg ik tijdens een gesprek te horen dat ik toch geen vast contract ging krijgen, omdat er nog niks op papier stond kon ik hier niks tegen doen. Ook liep mijn tijdelijke contract af, dus ik kreeg ook geen maandsalaris meer mee.

Toen zat ik dus opeens thuis, zonder inkomen. Gelukkig had ik wel recht op een ww uitkering. Alleen zoals jullie wellicht ook weten duurt dit behoorlijk lang.

Er kwamen toen behoorlijk wat rekeningen binnen vallen, met name belastingdienst die geld van me wilde van vorige jaren (inkomsten belasting) en de normale kosten liepen ook door.
Uiteindelijk staat de teller inmiddels op ruim 12.000 euro schuld. Dit bestaat met name uit een creditcardschuld en een doorlopend krediet.

Het water staat nog niet aan mijn lippen, maar het scheelt niet veel meer..

Gelukkig heb ik inmiddels wel een nieuwe baan, met een vast contract. Daarnaast krijg ik volgende maand vakantiegeld, en en ruim 2000 euro terug van de belastingdienst waardoor de druk wel iets minder wordt.
Daarna wordt het mezelf echt op een wat krapper budget zetten om de maandelijkse aflossingen te blijven doen, want ik wil dit bedrag echt zo snel mogelijk omlaag hebben..

Op dit moment heb ik contact met verschillende incassobureau's die geld willen zien, Betaaldag is er 1 van. Maar ook een Engels bedrijf dat de vorderingen voor American Express doet. Hopelijk kan ik deze betalingen uitstellen en zoveel mogelijk kosten van de rekening afhalen zodat het totaalbedrag iets minder wordt..

Buster

Hoi Kbeurden,

Welkom en fijn dat je je verhaal hebt willen delen.
Het kan idd ineens heel hard gaan.
Zeker als je spaargeld net op is en de wet van Murphy langskomt.

Ik ben benieuwd of je eruit kan komen met American Express.

Succes!

plut

Kbeurden, ik ken het gevoel.
Denk je net dat je het allemaal goed voor elkaar hebt,.komt er
weer iets onverwachts op je pad waardoor het weer niet gaat zoals je wilt.
Ik zag bij het forum voor budget boodschappen een paar handige tips, misschien iets voor jou?
Ik merk bij mezelf dat je echt goed moet plannen, ook als je denkt dat je wat meer ruimte hebt. Want dan het vaak fout.
Veel succes met het onderhandelen. Zag aan je brieven op het andere forum dat je jezelf in ieder geval goed kunt verwoorden. Dat is wel een plus :D

kbeurden

We leven inmiddels eind 2014. Ik heb hier nog wel meegelezen op de verschillende forums.

Het water staat inmiddels boven mijn lippen. Op dit moment gaat er van mijn inkomen de helft naar betalingsregelingen. Daarna kan ik nog net de huur betalen en GWL en dan is het al bijna op.

Mijn zorgverzering wordt inmiddels direct van mijn inkomen af gehaald. DUO probeert beslag op mijn bankrekening te leggen, dit lukt niet omdat er minder als â,¬105,- op staat en ga zo maar door.

Ik heb besloten crowdfunding maar een te proberen, het levert misschien niet veel op, of wellicht helemaal niets. Maar het is 1 van de laatste strohalmen die ik heb voordat ik echt geen keuze meer heb en naar de schuldhulp moet.

Mocht er hier iemand interesse hebben om dit te lezen/delen dit is de link: http://www.worldofcrowdfunding.com/een-nieuwe-start-uit-de-schulden

Ik zal proberen hier wat frequenter te posten in de toekomst :)

tuthola

Ik heb gekeken op de link die jij gaf, het ziet er netjes uit en ben benieuwd wat hier uitkomt.
Naast je vaste baan kan je misschien nog een klein bijbaantje gaan zoeken zodat je wat leefgeld hebt.
Mocht dit allemaal niet lukken zou ik toch de stap naar schuldhulp maken.

Succes met alles

Boeddha

Zal fijn zijn als dit gaat lukken! Ben benieuwd!

Nog een kleine aanpassing voor je op die site:
er staat nu: In de schuldhulpverlening zouden mijn schuldeisers slechts een klein bedrag ontvangen. Met dit project wil ik hun óók meer beiden als dat.

Beiden moet vast en zeker bieden zijn ;-)

Succes!
Be strong, have faith!

kbeurden

Quote from: Boeddha on Dec 05, 2014, 04:50 PM
Zal fijn zijn als dit gaat lukken! Ben benieuwd!

Nog een kleine aanpassing voor je op die site:
er staat nu: In de schuldhulpverlening zouden mijn schuldeisers slechts een klein bedrag ontvangen. Met dit project wil ik hun óók meer beiden als dat.

Beiden moet vast en zeker bieden zijn ;-)

Succes!

Klopt inderdaad, klein foutje haha.

Zit alleen aan wat manieren te denken om dit te promoten.. Mijn eigen sociale netwerk is niet heel gigantisch..

Iemand tips?

Boeddha

Facebook, twitter? Met het verzoek deze te delen, retweeten? (Zorg er dan wel voor dat je post openbaar zet, zodat het te delen is) Succes.
Be strong, have faith!