Incasso Justitia

Started by Buster, Mar 27, 2013, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Voor wie te maken heeft met Incasso Justitia; reken even goed de maximale kosten na.

Op hun site adverteren ze nog steeds met Rapport Voorwerk II.
Dat zijn de maximale kosten die gerekend mochten worden v

jowie46

@ Buster

Dit heeft dan even niets met IJ te maken maar wel met De Vries Justitia

Ik krijg als maar geen antwoorden op mijn vragen en heb aangegeven dat er wat zaken niet kloppen..

wat te doen met deze berichtgeving ?

Hierbij be

Buster

Jowie, mijn bericht ging niet over Intrum Justitia maar over Incasso Justitia, ik geef toe de dames en heren zijn niet heel erg creatief, maar toch, ik zou geen smaad willen plegen ;)

Euh,.. wat de Vries betreft.
Wat ze aangeven is dat ze er niet met je uitkomen en ze dus de gang gaan maken om naar en rechter te stappen.
Daar zullen ze vragen om je met dwang te laten betalen.
Dwang betekend in zo'n geval; loonbeslag, inboedel beslag of bank beslag.
Alleen een gerechtsdeurwaarder mag dat uitvoeren en die word dus pas aangesteld als het tot een veroordeling is gekomen bij de rechter. 

Waar de rechter naar kijkt is of er dwang nodig is.

Je voert al het ware een discussie met het incassobureau, de wetten zijn je argumenten en dan bepaalt de rechter welk argument het zwaarst weegt.
Het kan ook zijn dat de Vries je dit stuurt om je over te halen alsnog te betalen.
Ik ben de draad even kwijt hoor, maar had je met hen nou een afbetalingsregeling?
Of heb je aangekaart dat zij niet werken voor de garant steller of vanaf het land van de garant steller?   

jowie46

@ Buster

Zij kwamen zelf met een betalingsvoorstel van, 89 euro p/m (10 keer)
Heb ze inderdaad verwezen op de algemene voorwaarden van de garantsteller die niet juist zijn
want zij zouden met mij contact opnemen om tot een oplossing te komen.
Easycredit.nl heeft het dossier regelrecht overgedragen aan De Vries Justitia.
In de brief van De Vries Justitia staat namens Global Credits, (ok dat dat is officieel goed) maar de communicatie tussen De Vries en Easycredit is een appart verhaal en daar ben ik op in gegaan.

Verder kloppen de bedragen gewoon niet, eerste incassokosten op gedaan door Easycredit, en tweede incassokosten door De Vries erop gedaan indien ik akkoord ga met hun betalingsregeling. Leuke aan dit spelletje is het zijn dezelfde incasso bedragen en handelingen van Easycredit.nl (betaaldag).

De mailingen!

(ik)
Geachte Heer, Mevrouw

U Schrijft in een kennismakings brief van 13 maart 2013 j.l. dat ik een vordering open heb staan bij Global Credit en Debt Management Ltd. Omdat ik meer duidelijkheid over deze zaak wil hebben, heb ik u om meer informatie gevraagd maar tot op heden nog niet gekregen. Verder kloppen de communicatie wisselingen niet. Namelijk waarom zou u contacten leggen met uw client Easycredit terwijl dat dit Global Credit....moet zijn. Bekijk hieronder de mails.

Een citaat uit de mail van De Vries Justitia
'Zodra wij van Easycredit.nl hebben vernomen dat zij deze vordering onterecht naar ons hebben doorgestuurd,
zullen wij de incassoprocedure jegens u stop zetten. Tot die tijd blijven alle handeling van ons actief'.

Het omgekeerde

Een citaat van Easycredit.nl
Uw dossier is overgedragen naar De Vries Justitia en nogmaals,
zij zullen met u een betalingsregeling treffen die voor u haalbaar is.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Easycredit.nl ?

jowie46

@ Buster

Ik keek net in mijn acount bij easycredit.nl en ik zag ineens openstaand bedrag van 777 naar 891 zijn gegaan.

Zelfde bedrag wat incassobureau ineens mee kwam na dat ze zelf maar met een betalingsvoorstel aan kwamen.

Enig idee wat er nu gebeurd? geven ze eerst het dossier weer terug aan easycredit en dat zij het overdragen aan een gerechtsdeurwaarder ?

Snap er echt niks van  ???

Buster

Jowie, het is handiger als je dit soort vragen plaatst in het draadje van Easycredit.
Dit draadje gaat over Incasso Justitia.
En dat maakt het verwarrend.

Incasso_deskundige

Zover mij bekend is de nieuwe Wic enkel van dwingend recht bij vorderingen op particulieren, maar kan bij "business to business" hier van worden afgeweken bij overeenkomst of bij algemene voorwaarden en veel van die algemene voorwaarden melden nog Rapport Voorwerk II en die is dan dus gewoon van toepassing.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Buster

De site van Incasso Justitia richt zich hoofdzakelijk op particuliere vorderingen.

Incasso Justitia neemt u het debiteurenbeheer volledig uit handen. Is uw de debiteur in verzuim? Heeft u last van wanbetalers? Incasso Justitia verzorgt uw gehele incassoprocedure vanaf het debiteurenbeheer, minnelijke en gerechtelijke incasso. Ons incassobureau stelt alles in het werk zodat uw klant uw openstaande vorderingen betaalt!

Er staat voor de rest nergens expliciet benoemd dat het hier om zakelijke vorderingen gaat.