controle bij de woningbouw?!

Started by noofie, Mar 26, 2013, 08:35 PM

Previous topic - Next topic

noofie

ik heb even een vraagje:

ik krijg gelukkig geld terug van de woningbouw waar ik bij huur.. ik heb te veel voorschot betaald voor het water en voor de electra ect. ( alles algemeen ) behalve de verwarming

maar wie controleert of het wel klopt?

Buster

Hoi Noofie,

Klopt het dat je all-in betaald?
Dan gaat het aan de hand van de standen die voor je gebouw tellen.
Dat word gedeeld per unit/kamer/persoon.

De huismeester geeft meestal de standen door.

noofie

hey Buster

Nee ik ben niet all-in want ik betaal wel gewoon zelf nog energie bij een energieleverancier
het water is wel incl de huur. ik heb gewoon een 3 kamer woning in een flat ( appartement klinkt zo denigrerend)

Heel toevallig zag ik gister op het late journaal dat het ministerie zelf wil controleren wat de woningbouw allemaal doet. Ik denk niet dat het hier iets mee te maken heeft. Maar ik denk dat de huidige werkwijze erg fraude gevoelig is.

Buster

Hmm,... dat is inderdaad erg makkelijk frauderen.

Het gaat dus om gemeenschappelijke ruimtes, die zullen apart een meter hebben denk ik.
Als je er voor betaald mag je standen opvragen.
Dat zullen ze vreemd vinden, maar het mag wel.

Zoals bij alles worden er nieuwe regels verzonnen om de grootste fraudeurs tegen te gaan.
De goedwillende mensen en organisaties moeten zich dan in bochten wringen om aan die regels te voldoen en de fraudeurs? Die zoeken weer een nieuwe manier om te frauderen.

Sorry voor het pessimisme, maar zo werkt het helaas wel.
Maareuh,.. wat fijn dat je wat terug kreeg ;)

noofie

heb al de standen ontvangen, word er alleen niet veel wijzer van..

erg fijn inderdaad om iets terug te krijgen, het gevoel was erg fijn!

200 naar de spaarrekening klinkt veel maar me partner moet eigenlijk een vaste aanstelling krijgen. het ziet er niet erg goed uit dus moet iets op de klap iets te verlichten