Lindorff

Started by noofie, Mar 24, 2013, 06:18 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Noofie, Jurisprudentie zijn eerdere uitspraken uit andere zaken.
Die kun je in je eigen zaak aanhalen om aan te tonen dat wat je aangeeft helemaal zo gek nog niet is.

noofie

weer geleerd!  :D

Laatste update : nog steeds niks van Lindorff gehoord.

is het verstandig om ze na de 14 dagen termijn nog een brief te sturen?

Ik weet dat er staat dat als ze niet reageren ze het gerechtwaardigt vertrouwen wekken de zaak te laten vallen en dat ik inmiddels al 2x om een akte van cessie heb gevraagd dus ik zou voor de rechter behoorlijk in mijn recht staan als ik niks meer laat horen. Maar het zou fijner zijn als ik ook nog een bevestiging op papier zou hebben.

v.w.b. de 20 jaar kan ik geloof ik niet vragen of ze aan de bkr doorgeven dat de schuld niet meer bestaat toch? ik ben natuurlijk nog wel betalingsplichtig, maar door de zaak te laten vallen erkennen ze ook dat er geen schuld is toch?

Buster

jowie46

Dit lijnte over Lindorff Lees je niet vaak hier!

Hoe te handelen als dit incassobureau jou niet de gevraagde dossiers wil leveren, in dit geval een akte van cessie (gaat hierbij) om een oude dsb klant.

En wat te doen als Lindorff niet akkoord gaat met een maandelijkse maandbedrag verlaging om dat er een financiele wijziging heeft plaatsgevonden, waarin ik alleen de melding krijg mijn complete in en uitgave op te moeten sturen.

Lindorff heeft in juli 2012 alle dossiers opgekocht van de curatoren van de DSB bank (heeft ook toen in de krant gestaan). Ik was klant van de DSB bank.

Ik ben het er niet mee eens hoe ze mij behandelen, lijk wel of ik aangezien wordt als een crimineel. Zo van jij betaald zoveel per maand zo niet dan is het gehele bedrag ineens opeisbaar en wordt ik aangemeld bij BKR in Tiel.

Laatste verhaal was, dat ik niet akkoord ga met hun opgelegde maandtermijn bedragen, en dat ik i.v.m. financiele veranderingen een verlaging wil van hun gewenste bedrag.

Sja uiteraard als je dat doet treed er automatische een achtertand op.

Voor 7 mei willen ze de achterstand zo niet bkr notering en gehele bedrag opeisbaar.

noofie

Hey jongens,

Sorry dat het allemaal zo lang duurde voor ik weer terug op de forum was. Zoals aangegeven was/is het erg druk. Maar ik ben jullie natuurlijk niet vergeten. Voor ik op Jowie46 in ga even een korte update.

Hier gaat alles eigenlijk behoorlijk goed. Niks van lindorf gehoord en dat gaat ook echt niet meer gebeuren. Ik weet ook zeker dat er uit die periode van me leven niks slecht meer komt en als dat zo is weet ik hoe te handen. Ik heb op mijn nieuwe telefoon 2 apps gedownload 1 heet grond wet en de ander Het recht. De laatste is voor het geval ik iets niet snap dan kan ik het daar opzoeken en is het meer in lekentaal opgesomt.

Jowie (Buster help me als ik het verkeerd heb) Lindorf heeft niks te willen ze zijn verplicht om de de akte van cessie te leveren als je er om vraagt. Ze zijn alleen niet verplicht dit vooraf aan je te melden. Wat je moet doen is vragen om een bewijs dat het bedrag klopt. Op de akte van seccie moet de vertegenwoordiger van de DSB bank staan ( Zijn naam spreek ik niet uit) een vertegenwoordiger van Lindorf en jou naam moet er op. Lindorf en de bank (crediet verstrekker) moeten allebij tekenen. er moet een notaris bij zijn geweest en ook moet het bedrag er op staan. Mocht je een aktie van seccie ontvangen kijk dan goed naar de datum. je moet nog maals om een akte van seccie vragen en vermeld daarbij het volgende:
de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW  om nadere informatie vragen

Als het document niet klopt betekend dat je niet hoeft te betalen want
Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is. (deze laatste zin kan je aan je brief toevoegen.)

nog een laatste tip. spreek nooit iets telefonische af. Dit kan je namelijk niet bewijzen in een rechtzaak! laat je niet intimideren ze moeten eerst aan jouw eis voldoen. Een akte van cessie is namelijk bindend bewijs dat jij een x bedrag verschuldigd bent en dat zei dat bedrag mogen gaan eisen. Anders kan elke jaap bij je aanbellen en zeggen ik krijg nog geld. 

Vaak is het zo dat ze het document niet hebben omdat het geld kost om te maken ( Notaris ) En dan komt dus de zaak te vervallen omdat ze niet kunnen aantonen dat jij ze geld schuldig bent. Tenzij jij het morele bezwaar hebt en heel graag wilt betalen dan kan je dat doen.

Laat me weten hoe het gaat!

Buster

Volgens mij klopt het helemaal.

Geweldig!

jowie46

@ Noofie

Je bent ge wel dig!!!

Ik heb inmiddels van SF een voorbeeldbrief gekregen voor Lindorff.

Waar ik alleen persoonlijk van af moet is dat ik enorm schrik als ze melden we gaan anders dit of dat doen, ik ben er nogal gevoelig voor en haal dan de gekste dingen door mijn hoofd met alle gevolgen van dien en dat is echt waar, dat ik zelfs met me vervoersmiddel een ongeluk veroorzaak omdat ik er niet met mijn hoofd bij ben.

De brief van SF met nog een kleine aanpassing is nu helemaal klaar om opgestuurd te worden.

Dankzij alle steun en weer normaal mezelf op pad te hebben laat ik mij niet meer gek maken.

noofie

Dank je!

Ik weet hoe je, je voelt want ik heb dat zelf ook mee gemaakt. dus een wel gemeend GRAAG GEDAAN!!

tip: lees de brief nog een x aandachtig door. staat er een verzoek om te betalen voor ...datum
en daarna dat, als je een betalingsregeling wilt treffen je een nummer moet bellen?

Gefeliciteerd! ze kunnen geen akte van cessie overhandigen. vandaar het verzoek.
Als ze namelijk op papier zetten welke stappen ze gaan nemen als je niet betaald kun je stappen ondernemen voor begreiging en intimidatie en fraude waarschijnlijk ook valsheid in geschriften maar daar moet ik me nog in verdiepen. Dat weten ze zelf ook dus vandaar dat er niks staat.

staat er wel welke stappen ze willen onder nemen? houd je aan het plan. Als de akte klopt, kun je nog een heleboel dingen verlangen/eisen vergeet nooit dat je rechten hebt! uiteindelijk als alles klopt moet je betalen maar dat is nog zo ver geen zorgen Ik en alle anderen op de site zullen je bij staan.

Nu maar eerst die akte op tafel zien te krijgen.

groetje's

jowie46

@Noofie

In het na jaar van 2012 heeft Lindorff alles opgekocht van de curatoren van de failliete dsb bank
Toen de dsb failliet ging betaalde ik per maand aan de curatoren. Daarna kreeg ik een brief eind 2012 van Lindorff dat ze het zaakje hebben overgenomen. Toen werd vast gesteld dat ik per maand een x bedrag aan hun moest aflossen.

Echter was ik het niet eens met hun opgestelde maand termijn te meer omdat het er zomaar even dat geen er doorheen werd gedrukt. (ik had namelijk geen achterstand bij de curatoren en ook niet bij de dsb tot de val)

Heb een aantal maanden geprobeerd om bij Lindorff hun gewenste maand bedrag te betalen maar ik liep vast op één of andere manier, ondanks strakke boekhouding. Dus ik Lindorff gemaild en gevraagd of het termijn bedrag wat lager kon. Maar ze gingen daar niet in mee.

Dus trad er automatisch een achterstand op..

In de brief die ik onlangs van hun ontvangen heb, staat inderdaad Wij verzoeken u per omgaande de betalingsachterstand te voldoen, staat niet eens bij trouwens hoeveel de achterstand is.

En in januari kreeg ik van Lindorff een jaaropgave met de aan hun betaalde bedragen en de rentes.

Boven de brief staat wel opdrachtgever Lindorff BV inzake DSB Bank N.V.
:'(

plut

@Jowie46, mijn lening bij de dsb is nooit doorgesluisd. Ik betaal nog steeds maandelijks een x-bedrag aan de curratoren van de dsb. Dus blijkbaar hebben ze niet alles verkocht.

jowie46

@plut

Hey dat is inderdaad vreemd

https://www.lindorff.nl/newsroom/news/53310/17395-Lindorff-koopt-portefeuille-(non-)-performing-loans-van-DSB

(non-)-performing-loans

Zou dan betekenen dat ik een betaalverzuimer geweest zou zijn bij de curatoren, maar dat is helemaal niet ter sprake, tenminste als ik mijn afschriften moet geloven.

pffff dan zou ik eens morgen naar de curatoren moeten gaan bellen.

of de brief maar gewoon afwachten van Lindorff (de incassobrief) die SF voor mij heeft opgesteld.

plut

@Jowie46, kan nooit kwaad om om opheldering te vragen, weet je in ieder geval hoe het zit. Ik kreeg na dsb gelijk bericht vd curatoren (op dsb briefpapier). En elk kwartaal wordt de rente, indien nodig, aangepast (maandbedrag blijft hetzelfde).