Weekbudget

Started by Weegschaaltje, Mar 22, 2013, 09:06 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Laatste lowbudget week voordat het loon weer binnen is. Moet voor het weekend ook nog de boodschappen doen. Ik verwacht rond de 25,- kwijt te zijn.

Deen supermarkt

36,69

Weegschaaltje

De rest van de boodschappen gedaan voor dit weekend. En t viel best wel tegen. Maar zal eerlijk bekennen dat ik voor t weekend wat lekkere dingetjes heb gescoord om mijn belasting terug gave te vieren.

Deen supermarkt

27,80

Totaal voor deze week 64,44 Totaal voor 4 weken = 227,32 Maakt een gemiddelde van 56,83 en dat is jawel 0,67 per week goedkoper als mijn week budget.  ;D Het valt mij dus alles mee.

Vrijdag of Zaterdag stort ik mij weer in t boodschappen gebeuren ivm Pinksteren en daarom maandag winkels gesloten.

Buster

Dat moet je me toch eens uitleggen,...

Vrijdag of Zaterdag stort ik mij weer in t boodschappen gebeuren ivm Pinksteren en daarom maandag winkels gesloten.

Ik moet er wel eens om lachen, het gaat maar om 1 dag, geen winter lang  ;D
Die stress van die ene dag is een weekomzet extra voor de supermarkten.
Gewoon een dagje extra maaltijden in huis halen.
Je overleeft het wel ;)

Maar euh,.. petje af hoor.
Het gaat goed!

Weegschaaltje

Buster

haha, nee ik hoor het wel vaker, vandaar dat ik het me afvroeg.
Tja dan kan ik me voorstellen dat het even puzzelen is.

Knibbel

Hier bij ons is de supermarkt pinkstermaandag van 12.00 tot 20.00 uur geopend. Zelf doe ik dagelijks de boodschappend, maar ja ik werk nu nog maar 10 uur in de week.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Als ik gewerkt hebt ben ik echt helemaal gevloerd. Ik werk in de kinderopvang. Ik ben 2x per week s'avonds rond kwart over 7 thuis. Dan moet ik nog eten. Ik heb dan echt geen puf om weer de winkel in te gaan. Als ik het bv uit mijn werk zou doen weet ik dat ik impulsief ga kopen. Ik doe daarom altijd op maandag de boodschappen en voor het weekend meestal of op vrijdag avond ( dan ben ik wel bijtijds thuis ) of op de zaterdag.

Aangezien ik in een dorp woon zijn de winkels hier nooit  op zondag open  :D

Knibbel

Ja, kan me voorstellen dat je gevloerd bent na een dag met kids om je heen. Die vragen heel veel aandacht.

Voor anderen werkt het misschien weer op een heel andere manier, maar door dagelijks mijn boodschappen te doen houd ik overzicht. Dit werkt heel goed bij mij. Ik zorg gewoon dat ik nooit meer dan 10 euro in mijn beurs heb. En ik probeer niet meer dan 8 euro per dag uit te geven. Kom ik ook niet in de verleiding....

Weegschaaltje

De boodschappen zijn weer binnen voor maandag t/m vrijdag. Ik ga gewoon verder met zuinig boodschappen doen  ;) Alles wat ik evt over hou kan dan mooi in de buffer.

Deen supermarkt

35,40

Weegschaaltje

Boodschappen gedaan voor het weekend. Merk dat ik mij een beetje heb laten gaan ivm het budget,  storting vakantie geld. Speelt ook mee dat ik 2 maanden heel krap heb moeten leven en nu deze week iets had van, ik let even niet op  ::)Volgende week maar weer strak aanhouden.

Deen supermarkt
34,22

Deze week een totaal van 69,62

Libra

Lieve Weegschaaltje,

Dat zul je nog wel een keer vaker mee gaan maken, hoor!
Soms balen we zo ontzettend van het altijd maar moeten oppassen en rekenen. :(

Aan de andere kant, het feit dat je het zelf heel goed in de gaten hebt en jezelf weer tot de orde roept, is aan het einde van de rit je grote winner!!
Hou vol!!, want je bent zo ontzettend goed bezig!!

*Het komt wel goed, schatje*!!!

Liefs en een dikke knuffel.
:-*

Knibbel

Lief Weegschaaltje, af en toe mag je je ook eens even laten gaan, toch. Iedereen verdient op zijn tijd een beloning voor het harde werken. Het is je van harte gegund, meid.

Weegschaaltje

Ik heb alle boodschappen voor de gehele week in huis. Ben eerst naar mijn eigen supermarkt gegaan. Thuis de hele handel uit geladen en daarna door naar Dirk v/d Broek een dorp verder op. Het is zo lekker weer, dus stukje fietsen was absoluut geen ramp.

Deen supermarkt  34,16
Dirk v/d broek      23,44
                        ------
                         57,60

Libra

Ziet er weer heel goed uit, lieve Weegschaaltje!!
Op deze manier ga je er zeker komen!

Goed gedaan, "jochie"! ;)

Heel veel liefs

Weegschaaltje

De boodschappen zijn weer binnen. Voor maandag t/m vrijdag.

Deen supermarkt

30,64