Weekbudget

Started by Weegschaaltje, Mar 22, 2013, 09:06 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Als t goed is t/m vrijdag. Misschien tussendoor nog iets van melk halen.

Weegschaaltje

Vandaag 2,20 voor een cappucino op een terasje.

Weegschaaltje

Net vanuit mn werk de rest van de boodschappen gehaald, voor de gehele week. Helaas niet onder die 50,- euro.

Deen supermarkt

22,72

Deze hele week uitgegeven 51,22

Buster

Ik dacht dat je op

Weegschaaltje

Ik zat idd in de eerste plaats deze maand op 60,- per week maar door een onvoorziene rekening ging ik naar 50,- Hier moeten 2 volwassene van eten en helft van de week een kind. De ene week is dat 2 dagen de andere week is dat 5 dagen.

Libra

Geweldig gedaan hoor!!

Alle begin is moeilijk en je hebt je budget echt maar minimaal overschreden.
Je zult zien dat als je dit vol kunt houden, je steeds creatiever wordt en dat je je budget meer onder controle gaat krijgen.

Chapeau!!

Weegschaaltje

Zo de laatste week is in  gegaan voordat er weer loon wordt gestort. Dan heb ik de eerste 4 weken er op zitten met mn weekgeld.
Vandaag de boodschappen gehaald voor Maandag t/m vrijdag. Viel behoorlijk tegen want alles was tegelijk op. Wasmiddelen, verzorgingsproducten. Dat hakt er flink in merk ik al.

Deen supermartk

35,16.

Heb dan alleen nog boodschappen nodig voor t weekend. maar dat gaat niel lukken, weet ik nu al, onder de 20 a 25,- euro.

Weegschaaltje

De boodschappen voor t weekend zijn ook weer binnen. Zoals verwacht, ruim over t budget heen.

30,49

Deze gehele week 65,65 uitgegeven. Gelukkig had ik gisteren een meevaller. Ik kreeg van mijn vriend 50,- euro omdat ik hem afgelopen weekend had geholpen bij een kook klus. Dat compenseert deels deze week de boodschappen. Voor de volgende maand heb ik daar ook 25,- voor gereserveerd voor de boodschappen. Ik weet dat ik t eigenlijk apart moet zetten voor een buffertje maar aangezien mijn leefgeld al minimaal is steek in t daar maar in.

Libra

Weegschaaltje, alle begin is moeilijk hoor!!

Je zult hier nog gewoon je weg in moeten vinden, maar het feit dat je hiermee aan de gang bent gegaan, is al heel goed!

Op een gegeven moment kom je vanzelf dingen tegen waarop je nog kunt bezuinigen en zo op (of misschien zelfs nog onder) je weekbudget uit te komen.
Denk bijvoorbeeld aan schoonmaakmiddelen, waspoeder, tandpasta, shampoo enz. enz.
Daar zijn vaak de besparingen op te halen.

Maar als je het nu vergelijkt met bijvoorbeeld 4 weken geleden, dan zie je al een hele grote stap voorwaarts, alleen al omdat je nu veel bewuster met je geld omgaat!

Je doet het heel goed en als je dit vol kunt houden kan het alleen nog maar beter gaan!!

Heel fijn weekend en liefs

Weegschaaltje

Dankjewel libra. Ik heb t bedrag even door 4 weken gedeeld, want nu 4 weken bezig. Dan kom ik op een gemidelde van 54,75. Vind ik eingelijk behoorlijk weinig met 3 personen  :D

Libra

Precies!!

Dus zoals ik al zei: h

Buster

Lieve Weegschaal,

De definitie van een buffer (zoals ik het zie) is een geldbedrag dat je kunt aanpreken om te zorgen dat je ZELF je hoofd boven water houd.

Dus,... als jij geld opzij zet zodat je kan eten, dan is dat dus ook een buffer.

Buster

Quote from: Weegschaaltje on Apr 05, 2013, 07:14 PM
Aardappelen 2 kilo        1,89
Aardappelschijfjes    0,52 die snij je voortaan zelf
Aardbeien yogh, 500gr  0,49
Yoghurtdrank              0,48
2x bruin brood         2,00 Er zat geen AH in de buurt toch? Die heeft 2 voor 1,50
Hutspot                     1,00
Pot sperziebonen         0,54
Diepvries spinazie        0,48
Japanse mix           0,65 Jammer maar helaas, even niet.
Koekjes                 0,65
Nescafe cafe latte      2,13

Perfekt hamburgers     0,66
Perfekt rode bieten     0,73
Perfekt rookworst       1,71
Perfekt rijst               0,71
Perfekt toiletpapier     1,49
Rijstwafels                0,19
Rundergehakt        1,92 Vervangen met half om of kip scheelt.
Schouderham            0,59
Summit cola light        0,39
Summit 7up               0,39
Tintelfruit mini           1,19
Vanille vla                 0,59
vismarine vissticks      1,29
Zoute sticks              0,35
ZUivelmeester melk x2 1,18
                              ---------
                               24,71
Retour emballage          0,20
                              ---------
                               24,51

De genoemde producten bij elkaar opgesteld zijn

Weegschaaltje

Thanks voor t mee kijken. In de aardappel schijfjes zit idd maar 600 gr. Ben al overgestapt op naar zelf koken en snijden.

De rundergehakt had ik gekocht omdat de half om op was. Daarom ook een kleinere hoeveelheid ipv 500gr.

Nee ah zit niet in de buurt. Maar geloof dat als ik 3 van die goedkope broden bij Deen haal ik 2,80 betaal. Voortaan maar 3 stuks tegelijk in slaan scheelt dan weer 0,20 cent.

Ik kan idd nog iets besparen op de luxe artikelen voor de kids, zoals de japanse nootjes. Maar vind t ook niet leuk om ze helemaal op nihil rantsoen te zetten.

Morgen nieuwe maand, nieuwe kansen en dan ga ik er weer volle moed tegen aan. Thanks voor je steun en support.

Buster

Ik lees net je eigen reactie. Psies, het IS ook heel lastig.
Kijk een keer in die ogen en je wilt ze gewoon iets lekker geven, ik snap het. 

Quote from: Weegschaaltje on Apr 19, 2013, 02:02 PM
Boerentarwe         1,35
Filet amaricain       1,35

Gek gelderse worst 1,19
Appelkoeken          0,49
4x Heineken           2,24

Statiegeld             0,40
Japanse mix           0,65
3x Kiwi                  0,82
IJscornets             1,00
Reep                    0,79
Groentesoep         1,31