Weekbudget

Started by Weegschaaltje, Mar 22, 2013, 09:06 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Het gaat mij deze week niet lukken met mijn 50,- euro. Want ik zit nu al op 35,50 en moet de weekend boodschappen nog doen.

Action

3,- gympen
2,50 voor afscheidscadeautje collega.

Buster

Lieve Weegschaal,

Het is jammer dat het deze week even niet lukt, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.
Wat mij altijd helpt is bij elke aankoop te bedenken of ik dit wil of dat ik het nodig heb.
Willen komt direct te vervallen.
Van het nodig hebben vraag ik me af of ik net nu nodig heb, of dat het ook later kan.

Leven op en budget "sucks",...
Het zou zonde zijn als je je maand besparingen aan de achterkant weer kwijt bent.
Het aflossen gaat dan net zo langzaam.

Hou vol!

Weegschaaltje

Tja de gympen waren een actie van 3,- Aangezien mn laarzen van mn voeten afvallen en ik toch wat aan mn voeten nodig heb had ik iets goedkoper als 3,- euro gaat niet lukken. De 2,50 is voor mijn naaste collega. Ik heb t bedrag al gehalveerd want normaal wordt er 5,- gegeven. Dat heb ik nu gewoon niet. Daar in tegen zat ik vorige week met 44,- onder mn budget. hopelijk kom ik aankomende week niet heel hoog te zitten.

Buster

Weegschaal, je bent aan niemand uitleg verschuldigd. Onthou dat goed hoor!

Wat je ook kan doen, dat motiveert, je bent nu week voor week bezig.
Over 4 weken te je alles bij elkaar op en deel je dat door 5.
Dan weet je wat je de afgelopen 5 weken hebt uitgegeven.

Ik hoop trouwens dat het wel een leuk afscheid was. ;)

Weegschaaltje

Ik ga je tip onthouden. Merk nu al omdat ik t weekend de jongste heb, vorige weekend dus niet. Dat ik echt duurder uit ben. Vorig weekend heb ik alleen t zaterdag eten hoeven te betalen. Vriend deed de zondag. Dit weekend zijn beide dagen voor mijn eigen rekening.

Afscheidsfeestje is pas over 2 weken. Moest nu eerst leuren bij alle collega's voor een bijdrage. Mijn naaste collega haar contract wordt niet verlengd. Is ook eigenlijk niet echt rede voor een feestje. Maar ze wil wel een afscheid van de kindjes ( ik werk in de kinderopvang ) en daar hoort gewoon een kado bij en een mooi knutselwerk.

Knibbel

Inderdaad lief weegschaaltje, zoals Buster al aangaf, je hoeft je bij ons echt niet te verantwoorden. Trouwens gympen voor 3,00 euro, wie kan daar nou nee tegen zeggen. En het gebeurt mij ook wel hoor, dat ik de ene week meer uitgeef dan de andere week. Zolang ik het maar red met mijn totaal leefbudget.

Complimentjes hoe je het aanpakt, en zo zuinig boodschappen doen.

Liefs....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Ik hou t maar op mn pietje precies zijn :P Omdat ik vorige week lekker onder die 50,- zat ging ik er al van uit dat dit nu weer zou lukken. Helaas pindakaas. Volgende week nieuwe ronden, nieuwe kansen. Niet t bijltje er bij neer gooien maar schouders er weer onder.

Knibbel

Quote from: Weegschaaltje on Apr 03, 2013, 07:27 AM
Volgende week nieuwe ronden, nieuwe kansen. Niet t bijltje er bij neer gooien maar schouders er weer onder.

That's the spirit.......
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Vandaag de boodschappen gedaan voor t weekend. Schade was:

Deen supermarkt

22,85

Ik heb deze week uitgegeven 57,72. Dat is 7,72 boven mijn budget.

Buster

Dus is je doel volgende week

Weegschaaltje

4 weken terug, ongeveer rond de 80,- euro  ;D Dat is iig nu al een 25% minder.

Libra

Amen!!!!

Met andere woorden: doordat je hier nu bewust mee bezig bent, zul je zien dat je minder geld uit gaat geven en zo je budget op orde gaat krijgen!

Je doet het echt heel erg goed hoor!
Bovendien, als je soms met meer mensen bent is het heel logisch dat je de ene week meer uitgeeft dan de andere week.
Truc is om het die week met meer mensen binnen de perken te houden!

Heel fijn weekend!

Weegschaaltje

Ja gelukkig zie ik zelf ook wel dat ik de afgelopen weken flink heb bezuinigd aan de boodschappen. Als ik straks gemiddeld rond de 60,- euro zit  vind ik dit nog zuinig met 3 per personen.

Weegschaaltje

Vandaag de boodschappen gedaan voor aankomende week. Morgen heb ik nl een studie dag en geen tijd.

Deen supermarkt

26,30

Buster

;)

Voor hoeveel dagen?