HR-ketel stuk, geen onderhoudscontract meer

Started by Frummel84, Mar 21, 2013, 08:40 AM

Previous topic - Next topic

Frummel84

We kwamen beneden vanochtend met 13-15 graden. Al snel kwamen we erachter dat de HR-ketel niet meer opstartte. Hij ging van 3 naar 4 naar 3.

Mijn man belt de onderhoudsmonteur en die zegt dat we minstens een jaar niet betaald hebben en dat er een deurwaarder was ingeschakeld en dergelijke.

Wij hebben nooit een herinnering of enige brieven gezien hiervan. Mijn man is nu aan het zoeken in de papieren.

Maar hoe nu verder? Waar we het contract hadden wil dus geen dienst verlenen omdat we 'wanbetalers' zijn, maar ondertussen zitten we in een koud huis.
Gaan we ergens anders een nieuw onderhoudscontract afsluiten of wat?

Buster

Goedemorgen Frummel,

Begrijp ik goed dat jullie een koopwoning hebben?
En daarbij hoort de HR ketel?

Praktisch gezien, je hebt verwarming nodig dus een monteur bellen lijkt me verstandig.
Dan moet je hem wel kunnen betalen.

Dan die meneer vn het bedrijf.
Die zegt dat er een deurwaarder is ingeschakeld.
Jullie wonen op hetzelfde adres, toch?
Dus dan ben je "vindbaar".
Je kan hem vragen aan wie hij het heeft overgedragen aangezien je nooit ook maar iets hebt gehoord van een incassobureau.

Hij heeft het over een deurwaarder maar bedoeld waarschijnlijk een incasso.
Als er wel een gerechtsdeurwaarders is ingeschakeld betekend dat dat je veroordeeld bent.
Een dwangbevel in je handen geduwd krijgen, dat herinner je je echt nog wel hoor.

Hoe zit het met je administratie?
Kun je in je bank afschriften teruglezen dat je inderdaad niets hebt overgemaakt?
In dat geval heeft de meneer gelijk.
Je contract (en ook je betalingsplicht) komt te vervallen als hij geen diensten meer aflevert.
Dat geld dus voor de betalingen vanaf het moment dat hij de incasso heeft ingeschakeld.

Frummel84

We hebben inderdaad een koopwoning. Via Vereniging Eigen Huis heeft mijn man in 2008 een ketel aangeschaft. Het onderhoudscontract liep via Zorg voor Eigen Huis.

VEH hebben we ook gebeld en zij vonden de gang van zaken heel vreemd en hebben gezegd dat we moesten zien of we toch weer een onderhoudscontract konden afnemen.

Dus mijn man weer gebeld en toen zei die man van ZvEH opeens dat er geen incassobureau was ingeschakeld, want daarvoor waren de kosten te laag(het ging om 8,50 per maand). Heel vervelende vent.

We hebben hem maar gelaten en iemand hier in de buurt gebeld. Rond 2 uur gistermiddag was hij er en heeft de ketelbranders schoongemaakt voor

Libra

Nou, lieve Frummel, dat klinkt als "eind goed, al goed".

Ben heel blij voor je dat het zo afgelopen is, want de afgelopen dagen zouden zeker g

Frummel84

Nee absoluut niet. En de ketel doet nu eindelijk ook zijn werk es goed. Het is lekker warm in huis.

Frummel84

Helaas...we zitten weer koud...Toch maar weer die man bellen.