Belangrijke vraag

Started by king2008, Mar 20, 2013, 02:27 PM

Previous topic - Next topic

king2008

Hallo,

Ik heb een zeer belangrijke en dringende vraag.
Wij zitten momenteel bij plangroep maar ze doen op dit moment nog niks omdat het huis eerst verkocht moet zijn. Nu hebben wij sinds 5 weken ons huis verkocht. En we moeten er per 1 augustus uit.
Nu krijg ik de hele tijd telefoons en brieven wanneer we de schuld bij de schuldeisers eens gaan betalen.
Als ik hun dan vertel dat we bij plangroep zijn en dat ze een brief zouden hebben ontvangen weten ze nergens iets vanaf. Ook krijgen we gewoon deurwaarders aan de deur.
Dit zou toch allemaal niet meer mogen. Het zooitje word alleen maar meer en we worden er langzaam moe van. Door de verkoop van het huis zijn we al voor meer dan de helft uit de schuld. Maar dan nog vind ik dat plangroep je kan helpen. Maar ze doen helemaal niks. Ik moet alles zelf doen. Dit is toch niet normaal of wel soms? Graag zou ik jullie mening en ervaring willen weten.

Groetjes
King2008

tuthola

Beste King

Je zit in een lastig parket, ik heb zelf geen ervaring met plangroep, je geeft aan dat ze niks doen voordat je huis verkocht is dus denk dat daar het probleem zit.
Door te weinig info is er ook niet zoveel van te zeggen.
Betaal je plangroep om je te helpen of gaat het via de gemeente...?

Ik zelf heb in het minnelijk trajekt gezeten en vervolgens de WSNP in, tijdens het minnelijk kreeg ik ook brieven en telefoontjes van de schuldeisers zelfs dan kunnen ze nog beslag op je loon of wat dan ook leggen de hele sores was eindelijk over toen ik officieel in de WSNP toegelaten werd.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar wilde het toch naar je schrijven.

Sterkte

king2008

Ja maar ons huis is verkocht al 5 weken en nog word er niks gedaan.
Plangroep gaat via de gemeente. Hij heeft tegen ons gezegd dat we geen deurwaarders meer mochten krijgen.
Nou fijn als ze wel nog beslag en zo mogen leggen. Niet echt wat wij gedacht hadden. Wij dachten we schakelen hulp in omdat we door de bomen het bos niet meer zien. We houden ons netjes aan alle regels en we krijgen dan geen deurwaarders en beslag liggingen meer. Hoe kan je schuld af betalen als ze loonbeslag leggen? Vind het allemaal maar een beetje dubbel.
Maar kan ook zijn dat ik het fout begrijp.

Buster

Hoi King,

Welkom, dat ten eerste ;)

Bij het aanvragen van hulp bij de gemeente zijn er meestal eerst een paar stappen voordat er aan de slag gegaan kan.
- Je meld je aan en krijgt informatie over wat je mag verwachten en wat je moet doen
(in jullie geval, de verkoop van het huis)
- Daarna kom je met je uitgezochte administratie en ingevulde formulieren voor een intake gesprek
- Kijkend naar de inkomsten en de hoogte van de schulden word er gekeken welke oplossing het beste voor jullie zou zijn (saneringskrediet, saneringskrediet met finale kwijting of minnelijk traject)
- Met de oplossing worden eisers benaderd en verzocht om geen druk meer uit te oefenen.
- Pas als er dreiging is van ontruiming of afsluiting van water of energie word er een rechtsuitspraak gevraagd.

Wat raar dat die meneer van Plangroep heeft gezegd dat er geen deurwaarders meer zouden komen.

Wat je nu het best kan doen is contact opnemen met degene die je hebt gesproken en zeggen dat je klaar bent voor de volgende stap.
Dat je nu 5 weken wacht is te lang. Volgens de nieuwe wet is 4 weken wachttijd maximaal.

Heel veel succes! 

tuthola

Je huis is verkocht en neem aan dat de overdracht dan 1 augustus is als je eruit moet, misschien dat plangroep hier tegen aanloopt.....verder zou ik net als buster toch je kontaktpersoon benaderen hoe het nu precies zit.