wie kan mij hiermee helpen

Started by hentje, Mar 04, 2013, 10:49 AM

Previous topic - Next topic

hentje

Hoi Hoi

Ik heb een tijdje geleden mezelf hier aangemeld omdat ik flink moest bezuinigen om niet in de problemen te komen.
Het bezuinigen is gelukkig goed gelukt en gaat nog steeds goed.
Alleen mijn man (zzp,er bouw) heeft de afgelopen maanden haast geen werk gehad, lees: inkomen door de vorst en sneeuw,en vorig jaar is ook een heel slecht jaar geweest.
En daardoor zijn we nu door ons spaargeld heen.
Hij heeft nu gelukkig volop werk dus dat is een pak van m,n hart,maar de betalingen moeten nog komen.
Alleen nu heb ik een belastingaanslag gekregen van 2011 (inkomstenbelasting) en moet ik maar liefst

Knibbel

Hallo Hentje,

Mag ik je allereerst welkom heten binnen ons gezelschap. Niet zo fijn te lezen dat jullie het een tijdje erg moeilijk hebben gehad maar wel zo fijn dat het goed loopt met het bezuinigen. Pluimpje hoor!! Houdt dat zo vol.

Helaas weet ik over belastingzaken niet zo heel veel. Ik kom daarmee niet verder dan mijn eigen belastingperikelen. Bij terugbetalen van zorgtoeslagen volstaat het om voor de gestelde termijn een x-bedrag (dit is het totaalbedrag delen door 24 maanden) over te maken en je hebt een betalingsregeling. Ik heb een keer een aanslag inkomstenbelasting moeten betalen en heb daar uitstel van betaling voor gekregen (was niet zo'n groot bedrag als die van jou), maar dat is weer anders dan een betalingsregeling. Buster en Libra weten hier veel meer vanaf. Deze experts kunnen je zeker hierin adviseren.

Maar is het niet mogelijk een correctie op het ingevulde belastingformulier 2011 te maken en deze alsnog op te sturen naar het belastingkantoor?

Heel veel succces...
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Hoi Hentje, ik ben er bang voor dat je het formulier toch moet invullen ik heb dat ook een keer voor mijn dochter gedaan maar die was alleen en had verder geen bezittingen dus dit was wat makkelijker invullen dan voor jou het geval is.
Mocht je het zeker willen weten of je er met een brief ook komt zou ik als ik jou was het gratis nummer van de belastingdienst bellen.

M.vr.gr

hentje

Hoi Knibbel

Dank je!!

Deze aanslag is definitief en gecorrigeerd door de belastingdienst,dus ik ben bang dat er niks aan te veranderen valt

Libra

Hai Hentje,

Het meest eenvoudig is inderdaad even de Belastingdienst te bellen (is een gratis nummer en staat overal vermeld).
Vaak kunnen ze je telefonisch al direkt helpen, of, als het niet meteen lukt, maken ze een terugbelafspraak waarbij zij jou dan bellen.

Als ik het zo lees, zou ik dat meteen doen omdat het een aanslag voor jou persoonlijk is.
Ik zou er dus voor zorgen dat het niet verweven raakt met de zakelijke aanslagen van jouw man.

De Belastingdienst is over het algemeen heel coulant en soepel in het maken van betalingsafspraken.

Niet gaan stressen dus ;) en gewoon even in de telefoon klimmen!

Heel veel succes en liefs

hentje

Quote from: Libra on Mar 04, 2013, 12:21 PM
Hai Hentje,

Het meest eenvoudig is inderdaad even de Belastingdienst te bellen (is een gratis nummer en staat overal vermeld).
Vaak kunnen ze je telefonisch al direkt helpen, of, als het niet meteen lukt, maken ze een terugbelafspraak waarbij zij jou dan bellen.

Als ik het zo lees, zou ik dat meteen doen omdat het een aanslag voor jou persoonlijk is.
Ik zou er dus voor zorgen dat het niet verweven raakt met de zakelijke aanslagen van jouw man.

De Belastingdienst is over het algemeen heel coulant en soepel in het maken van betalingsafspraken.

Niet gaan stressen dus ;) en gewoon even in de telefoon klimmen!

Heel veel succes en liefs

Hey Libra

Hoe gaat ie met jou?

Wbt,de belasting,zouden ze dat wel telefonisch willen regelen of krijg ik dan alsnog het advies om dat moeilijke formulier in te vullen

liefs Hentje

Buster

Hoi Hentje,

Ik heb net het formulier gelezen, en volgens mij,.. als je het vraag voor vraag doorneemt kom je een heel eind.

Welk gedeelte kom je niet uit?

hentje

Ik heb net de belastingdienst gebeld,en ik krijg uitstel van betaling tot half augustus,dus daar ben ik heeeeeeel erg blij mee pfff,

liefs hentje

Knibbel

Quote from: hentje on Mar 04, 2013, 01:32 PM
Ik heb net de belastingdienst gebeld,en ik krijg uitstel van betaling tot half augustus,dus daar ben ik heeeeeeel erg blij mee pfff,

liefs hentje
Heerlijk dat het zo positief voor je is uitgepakt. Kan me voorstellen dat het een hele opluchting voor je is.

Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

hentje

Quote from: Knibbel on Mar 04, 2013, 01:56 PM

liefs hentje
Heerlijk dat het zo positief voor je is uitgepakt. Kan me voorstellen dat het een hele opluchting voor je is.

Knibbel

Dank je Knibbel

Buster

Hentje, heb je over een half jaar wel ruimte in het budget?
Of moet je dan nog steeds dat formulier invullen?

Hou vol, en wel heel tof dat dit gelukt is.

Libra

liefs hentje

Fijn Hentje dat het gelukt is!!
Het geeft je in ieder geval even lucht en de mogelijkheid om orde op zaken te brengen.
Dat je nu uitstel van betaling hebt gekregen betekent niet dat je straks niet meer om een betalingsregeling kunt vragen.
Dat kan namelijk nog gewoon.
Het zou alleen kunnen betekenen dat de Belastingdienst in eerste instantie een kortere periode hanteert, maar als het maandbedrag voor jou te gortig is kun je dat ook gewoon aangeven en vragen om een persoonlijke regeling.
Er zijn dus vele wegen die naar Rome leiden en als jij je dan netjes aan de afspraken houdt, is er niets aan de hand!

Quote from: hentje on Mar 04, 2013, 12:29 PM
Hey Libra

Hoe gaat ie met jou?

liefs Hentje

Met mij gaat het goed, dank je wel!  :)

hentje

Quote from: Libra on Mar 06, 2013, 11:57 AM

liefs hentje

Het geeft je in ieder geval even lucht en de mogelijkheid om orde op zaken te brengen.
Dat je nu uitstel van betaling hebt gekregen betekent niet dat je straks niet meer om een betalingsregeling kunt vragen.
Het zou alleen kunnen betekenen dat de Belastingdienst in eerste instantie een kortere periode hanteert, maar als het maandbedrag voor jou te gortig is kun je dat ook gewoon aangeven en vragen om een persoonlijke regeling.
Er zijn dus vele wegen die naar Rome leiden en als jij je dan netjes aan de afspraken houdt, is er niets aan de hand!

Hey Libra

Hoe gaat ie met jou?

liefs Hentje

Dank je wel Libra voor je uitgebreide antwoord,ik wist dat niet wat je hier vertelt,weer wat geleerd hahah
Allemaal ondanks de problemen toch een fijn weekend gewenst
Liefs Hentje

Libra

Quote from: hentje on Mar 09, 2013, 05:06 PM

Dank je wel Libra voor je uitgebreide antwoord,ik wist dat niet wat je hier vertelt,weer wat geleerd hahah
Liefs Hentje

;) ;D ;D

Daarvoor zitten we hier en jij ook een heel fijn weekend. Of in dit geval wat er nog van over is! ;)

Heel veel  liefs

hentje

Quote from: hentje on Mar 09, 2013, 05:06 PM
Quote from: Libra on Mar 06, 2013, 11:57 AM

liefs hentje

Hey Libra

Hoe gaat ie met jou?

liefs Hentje

Liefs Hentje

Hoi Hoi,hier ben ik weer even,hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik heb nog een vraagje,miss dat Libra dit weet
Ik moet mijn aanslag dus voor 14 aug betalen,(heb daar een tijd geleden uitstel voor gevraagd en gekregen) maar over 2 weken moet ik het restant van 800 euro betaald hebben,het wordt ws moeilijk om dit bedrag in 1x te betalen voor 14 aug.
Is er nu nog een mogelijkheid om deze 800 euro in termijnen te gaan betalen of kan dat niet meer nadat je uitstel hebt gekregen,

liefs Hentje