Ons verhaal

Started by peim, Feb 15, 2013, 01:38 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Wauw Peim, petje af.

Zoals ik het lees heb je de zaken goed in zicht.
En gefeliciteerd met eentje minder op de lijst.

Dansje!!!!!

Libra

Lieve Peim,

Dit soort "genietmomentjes" heb je hard nodig en zijn dubbel en dwars verdiend!!

Heel veel plezier met winkelen.

Liefs

peim

Kan bijna niet wachten tot de 24e! Moet eerst de 600 euries daadwerkelijk op onze rekening zien staan,dan ga ik pas echt juichen ;) Morgen komt mijn uitkering weer binnen, hiervan nog 2 rekeningen betalen,dan is alles weer betaald deze maand ;D Good feeling :)

Libra

Hahahaha

Lieve Peim, dat is gelukkig nog maar 2 nachtjes slapen!! ;D ;D

Lekker aftellen net als vroeger! ;)

peim

Vandaag is keurig de 600 euro gestort van de energiemaatschappij ;D ;D Meteen overgezet naar de spaarrekening. Ook de brief ontvangen van de afbetaalde schuldeiser,dat het dossier gesloten is ;D Ik zou zeggen op naar de volgende ;)

Libra

Hiep, hiep, hoera!!!!!!

Dansje!!

:-*

peim

Het is of de duvel ermee speelt :(, afgelopen maandag gaat de vaatwasser kapot :( Door mijn reuma is het heel erg moeilijk om met de hand af te wassen,dusja dan maar een nieuwe. Daar gaat onze buffer (dachten we),maar hebben een splinternieuwe gekregen van mijn lieve mam en pap. Als kadootje voor ons doorzettingsvermogen ;D Supersuperblij mee natuurlijk!! Heb echt traantjes weggepinkt ;)

Knibbel

Wat lief van je ouders, Peim. En wat een betrokkenheid van hun kant.
Ze laten hiermee ook zien hoe trots ze op je zijn. Geweldig. Ben heel blij voor je.

Liefs....
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Wat geweldig fijn, Peim!!!
Wat een lieve ouders heb je!

Kan me heel goed voorstellen dat dit je ontroerd heeft.
Tegelijkertijd mogen jullie jezelf een schouderklopje geven!
Jullie doen zo ontzettend je best en ja, dan zie je dat dit (terecht ;)) beloond wordt.

Liefs

peim

Ff een kleine update, as vrijdag gaat er weer een schuld afgelost worden, 2 schulden eigenlijk. Ook nog 249 euro teveel ontvangen zorgtoeslag die terugbetaald moest worden. Hier betaalden wij iedere maand 20 euro aan,maar hebben besloten om deze nu in 1x af te lossen. De andere schuld is nog 236 euro,ook dit laatste restant betalen we af. Houden we 2 schulden over, hier lopen goede afspraken en betalingsregelingen voor. 1 Schuld betreft een dk bij de DSB bank. Over compensatie nog geen bericht mogen ontvangen,zitten wel in de molen. Betalen uiteraard keurig iedere maand onze aflossing. Het einde komt voor ons een klein beetje in zicht,al met al wel bijna 2,5 jaar onderweg. Maar we hebben steeds volgehouden,diep gevallen,maar steeds weer opgekrabbelt. Gaan positief de toekomst in. Zou het dan toch weggelegd zijn voor ons, een schuldenvrij leven...................................... wij geloven erin!!

Chrissie

Het gaat jullie zeker lukken, ben daarvan overtuigd. ;)
Klasse hoor hoe jullie het doen, straks als jullie het achter de rug hebben dan denk misschien wel wat waren die jaren snel voorbij. Ben zelf al vanaf 2005 bezig en pas in 2007 kreeg ik het onder controle en nu jaren later denk ik weleens die jaren zijn omgevlogen waar is die tijd gebleven.

Wanneer denk je er ongeveer uit de schulden te zijn?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peim

Als het allemaal meezit,zijn we in eind 2014 schuldenvrij. Maar zoals het nu gaat,loopt het goed. Dus duimen we dat het allemaal zo blijft gaan ;) Het belangrijkste is,dat we rust hebben. Stress is killing,wil ik nooit meer meemaken

Chrissie

Wat een heerlijk vooruitzicht, ga voor jullie mee duimen

QuoteHet belangrijkste is,dat we rust hebben. Stress is killing,wil ik nooit meer meemaken
Dat kan ik me heel wat bij voorstellen, wil het ook nooit weer meemaken zou het voor een tweede keer niet meer trekken vond dit al zwaar genoeg maar ik denk dat de meeste schuldenaren dit roepen!

Veel succes met jullie laatste loodjes.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve Peim wat een heerlijk nieuws weer!

Weer een schuldeiser "geslacht"!! ;) ;D ;D

De rust die je krijgt als alles eenmaal loopt, is onbetaalbaar!

Mag ik je misschien iets vragen?
Toen je hier op het forum kwam, had je nog 3 schuldeisers.
Nu dat er 2 geworden zijn, wat doen jullie met het bedrag wat nu vrijkomt van die 3e schuldeiser?
Zet je dat bijvoorbeeld voor de helft in om de 2 anderen sneller af te lossen en de helft in je buffer te stoppen, of in z'n geheel om versneld af te lossen, of gebruik je dat om bijvoorbeeld je leefgeld naar boven bij te stellen?

Ik vraag dit met name om anderen op het forum weer tips en adviezen te kunnen geven.

Ik ga zeker ook meeduimen dat alles blijft gaan zoals nu.

Heel veel liefs

peim

Het is de bedoeling dat we de ene helft van het geld wat overblijft inderdaad gebruiken om meer af te lossen. De andere helft gaat naar de buffer. We doen het al die tijd al met ons leefgeld,dus dat moet nu ook nog wel lukken.