Ons verhaal

Started by peim, Feb 15, 2013, 01:38 PM

Previous topic - Next topic

peim

Quote from: Weegschaaltje on Mar 19, 2013, 04:59 PM
Ja gelukkig vrijdag hier ook pay day :-) Als ik je verhaal zo lees houd je je goed staande. Terwijl je al aardig wat voor je kiezen hebt gehad. Knap hoor dat je zo positief kan blijven ondanks alle ellende. Wat is de gemeente belasting hoog bij jullie zeg. Ik betaal onder de 30,- p m.

Ja,dat van de Gemeente. Is wel alles hoor,afvalstoffenheffing etc. Iedereen moet dat hier betalen,dus wij ook :(
Meestal houd ik me wel goed staande,maar soms pffffffffff. Gelukkig kunnen wij er met wederzijdse ouders over praten,dat scheelt een hele hoop :)

peim

Net administratie weer gedaan, rekeningetjes betaald,of opzij gezet ;D. Balans 430 euro over deze maand ;) Zal best aanpoten worden,ben ook nog jarig in april. Ben wel bang dat er rekeningen binnen gaan vallen van het eigen risico :( Maak me daar weer hartstikke druk over pfffff. Achja als het bedrag te hoog is,dan maar bellen of het in termijnen mag,zal toch wel mogen? We moeten het er maar mee doen,het is jammergenoeg niet anders. Zeg het nog maar even,mogen eigenlijk niet klagen. Vele moeten het met minder doen :(

tuthola

Ik vind dat je best wel is mag klagen, het is de kunst om er niet zo lang bij stil te staan, het is gewoon niet makkelijk om de eindjes aan elkaar te knopen af en toe en ja rottige eigen risico rekening is bij mij vd week alweer op de deurmat gevallen....Heel knap hoe jullie samen er voor gaan dat is toch echte liefde en weet je weer dat geld ook niet alles is, ik wil ze niet de kost geven wie om zulke redenen uit elkaar gegaan zijn, dus ook petje af voor je man.

Liefs

peim

Dat is zeker waar Tuthola,ik mag me heel, maar dan ook heel gelukkig prijzen dat mijn man en onze zoon als een blok achter mij zijn blijven staan!
Stond volgens mijn schoonmoeder toevallig vandaag in de krant iets van,als de schulden door de voordeur binnenkomen,gaat de liefde langs de achterdeur weg. Ik kan wel zeggen dat we er met zijn 3en nog sterker van geworden zijn,dat heet onvoorwaardelijke liefde in mijn ogen ;) Sinds die bewuste dag in november 2010 zijn wij ook altijd heel open tegen onze zoon geweest,hij weet overal van en zeurt nooit ergens over. Doordat wij zo stom zijn geweest,weet hij nu heel goed hoe hij met zijn geld om moet gaan.

Chrissie

Peim wat je schoonmoeder uit de krant voor las klopt als een bus, heb zelf die ervaring, maar ik denk ook verder wat als de "woede" naar elkaar gezakt is wie weet komt de liefde dan wel weer terug, dan kom je er samen weer sterker uit. Je bent toch ooit eens ergens voor elkaar gegaan! En een huwelijk bestaat toch uit pieken en dalen, je hebt goede en slechte tijden!

Als mijn man niet zo bang voor het onbekende was geweest dan had hij ook eerder achter me gestaan, hij heeft er nog dagelijks spijt van, onze relatie heeft daardoor flinke deuk opgelopen. Het muurtje wat ik opgebouwd heb om ons toch zoveel naar het positieve te krijgen staat nog steeds overeind. Het enige wat verandert is dat we nu beter praten en mijn man beter naar me luistert omdat hij ziet dat het wel mogelijk is om uit die schulden te komen. Dus wie weet brokkelt het muurtje later ook nog wel af!

Je mag hartstikke trots op jullie geweldig gezinnetje zijn dat jullie achter elkaar staan scheelt zoveel. :)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Quote from: peim14 on Mar 22, 2013, 10:38 AM
Ben wel bang dat er rekeningen binnen gaan vallen van het eigen risico :( Maak me daar weer hartstikke druk over pfffff. Achja als het bedrag te hoog is,dan maar bellen of het in termijnen mag,zal toch wel mogen?

Over het algemeen genomen zijn alle bedrijven/instanties heel flexibel als het gaat om het maken van betalingsafspraken.
Gulden regel is: neem zelf direkt kontakt met ze op, geef aan dat je het onmogelijk ineens kunt betalen, maar graag een betalingsafspraak wilt maken.
Normaalgesproken gaan ze hier allemaal mee akkoord.
Je moet je er dan wel aan houden, maar dat snapt iedereen. ;)

Quote from: peim14 on Mar 22, 2013, 10:38 AM
Zeg het nog maar even,mogen eigenlijk niet klagen. Vele moeten het met minder doen :(

Sterker nog: dat moet zelfs!! Het hoort erbij!
Al die gevoelens van frustratie, boosheid, verdriet en blijdschap zijn een onlosmakelijk deel van het hele proces.
Als je die niet kunt uiten en het gaat opkroppen ben je nog veel verder van huis!

En al deze gevoelens zijn voor ons allemaal heel herkenbaar, want die hebben wij ook!!
Leven met schulden is een van de zwaarste dingen die op je pad kunnen komen.
Ik vergelijk het altijd met een rit in een achtbaan.
Het gaat op en neer, met inderdaad diepte- en hoogtepunten en alle diep-menselijke emoties die daarbij horen.
Heerlijk dat je die hier kan en mag uiten, bij allemaal mensen die precies begrijpen hoe je je soms kunt voelen en wat het moeten leven op deze manier echt betekent!

Jullie doen het geweldig goed en het is fantastisch dat jouw man en zoon aktief deelnemen aan dit proces.
Hier mag je gewoon heel erg dankbaar voor zijn en inderdaad supertrots!!

Liefs

peim

Vandaag mail de deur uit gedaan naar de energieleverancier. We hebben 3 jaar geleden een waarborgsom moeten betalen van 600 euro,en als het goed is krijgen wij deze terug in mei ;D Dus fingers crossed of dit ook daadwerkelijk zal gebeuren ;)
Vorige week ook nog even contact gehad met 1 schuldeiser, deze maand is de laatste betaling,dan is er weer een schuld weg. Viel me nog mee, moeten nog 31 euro betalen ipv 50. Weer 19 euries minder :) Nog 3 maandjes,dan is ook nr. 2 van de 4 schulden weg. Als ik zo eens rondlees op het forum,hebben wij eigenlijk niet zoveel te klagen :-[. Hebben nergens een betalingsachterstand,staan nooit in het rood,hebben niks op afbetaling. Het zijn de "oude"schulden van de jaren die ik zo verkloot heb :( Nog dagelijks vraag ik me af waarom ik zo stom ben geweest,wou dat ik alles terug kon draaien,maar dit zou iedereen wel willen :-[ Maar ik houd moed,ooit komt er een dag dat we schuldenvrij zijn,ook al duurt dat nog wel ff :( Heb iemand horen zeggen,"wou dat ik een toverstafje had",tja dan zou ik het voor mijzelf en voor jullie allemaal gebruiken!!

Liefs, Peim

Buster

Hoi Peim,

Wat goed dat jullie al zover zijn.
Ik ga duimen voor de

Libra

Lieve Peim,

Dit is een dansje waard!!

Deze maand heb je de eerste schuldeiser betaald en mag je deze van je lijstje schrappen.
"Die zien we nooit meer terug"! ;D

En wat nog fijner is, is dat de volgende binnen afzienbare tijd ook tot het verleden hoort!

Als ik 1 ding hier op het forum geleerd heb, dan is het wel dat het totaal geen zin heeft om naar "anderen" te kijken. Hier of in je priv

Knibbel

Ook ik duim voor je dat je die 600 euro terugkrijgt. Ben heel blij voor je Peim dat het nu goed gaat. Jullie hebben een turbulente periode achter de rug en het is goed dat het dadelijk afgesloten kan worden.

P.S. jij bent mijn voorbeeld dat na de regen(zondvloed) de zon weer zal schijnen.

Chapeau hoe jullie de problemen hebben aangepakt.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

peim

Dank je lieve mensen!!

Ja die tubulente periode,wil ik nooit meer meemaken. heb wat deurwaarders gezien hoor :( Weet nog wel dat ik heel vaak op bed lag,en dan een autodeur dicht hoorde slaan. Dan keek ik stiekem door het slaapkamerraam of het een deurwaarder was of iemand die stroom ofzo af zou komen sluiten. Fijn om te horen,dat mensen door ons verhaal de moed erin houden ;D Laat het wel weten wanneer er nieuws is over de 600 euro ;)

Liefs,
Peim

Weegschaaltje

Je gaat hartstikke goed. Jullie zijn je schulden aan t in lopen. Dat betekent voor jezelf iets meer lucht. Tijd is zo een ruim begrip. T kan een aantal jaren duren maar dan ben je er ook wel helemaal vanaf. Tuurlijk is t nu heel zwaar. Vooruit kijken is hier volgens mij t toverwoord.

peim

Vandaag keurig telefoontje gekregen van de energiemaatschappij. Ze hebben de mail doorgestuurd naar de afdeling incasso,deze gaan beoordelen of wij de 600 euries aan borg terugkrijgen. Altijd maandtermijnen keurig op tijd betaald,dus hopelijk staan wij nu te boek als betrouwbare klant en krijgen wij de 600 euries terug. Dat word afwachten en heel hard duimen ;)

peim

Mailtje ontvangen van de energieleverancier ;) De borg van 600 euro word rond de 24e april op onze rekening gestort, yeahhhhhhhhhh :D
Eindelijk eens een meevaller,die meteen naar onze spaarrekening overgeboekt zal gaan worden. Vrijdag word het salaris van mijn man weer gestort,deze maand ook weer overleefd,hebben zelfs mijn verjaardag kunnen vieren voor familie en vrienden. Wat een heerlijk gevoel,maar met in mijn achterhoofd dat we er nog lang niet zijn. Maar van dit momentje genieten we even!!

Weegschaaltje

Ooohhh wat lekker zeg. Gewoon 600,- euries rijker.