Schuldenvrij! Ja over 12 jaar

Started by tleeuwen, Feb 13, 2013, 03:17 PM

Previous topic - Next topic

tleeuwen

Hallo allemaal, hier is mijn verhaal. Ik ben een man van 48 met een belast leven. Ik ben vader van een zoon van 14 (autist) en een dochter van 12. Verder heb ik een leuke relatie en nog een stiefzoon van 10 en  een stiefdochter van 15, een flink gezin dus. Ik heb altijd al problemen gehad met de financi

Voyager

Beste Tleeuwen,

Je bent in ieder geval van plan om wat te doen aan je schulden want anders had je hier niet gepost, dat lucht op he.

Je hebt gelijk geen bank gaat je 60K lenen met een bkr notering, je zal dit zelf moeten doen. Het vervelende van schulden is dat je verschillende schuldeisers hebt die je niet op een hoop kan gooien omdat elke schuldeiser alleen kijkt naar zichzelf. Het is aan jouw om de schuldeisers inzicht te geven in je situatie.

Bereken wat je maandelijks nodig hebt voor je huishouden, maak een overzicht van de openstaande schulden. Schrijf de schuldenaars aan met beide overzichten en geef het bedrag door wat je aan hun maandelijks kan afbetalen.

voorbeeld:
inkomen 2000 netto pm
vaste lasten 1400 pm
te verdelen 600 pm
schuldeiser A 30% van 600
schuldeiser B 20% van 600
schuldeiser C 15% van 600
schuldeiser D 10% van 600
schuldeiser E 10% van 600
schuldeiser F 9% van 600
schuldeiser G 6% van 600

Stuur dit overzicht en voorstel naar alle schuldeisers voor akkoord.

Wanneer ze akkoord gaan heb je het voor elkaar dat de neuzen dezelfde kant op wijzen en heb je rust en tijd voor je nieuwe vriendin met gezin. Het mooie is dat wanneer je in de toekomst financiele meevallers hebt en de jaarlijkse salarisverhoging krijgt dit in jouw zak en niet in die van de schuldeisers beland.

Veel succes,
Vo

Buster

Beste Tleeuwen,

Allereerst, welkom.
Praktisch gezien, het aanpakken van de schulden kan je idd zelf doen.
Omdat je niet in aanmerking komt voor een traject is het noodzakelijk dat je zelf actie onderneemt, een persoonlijk faillissement kan namelijk ook door een eiser worden aangevraagd via de rechter. 

De meeste eisers gaan daartoe niet over, simpelweg omdat het dan nog langer duurt voordat ze hun geld zien. De curator die een behoorlijk prijskaartje heeft, zal namelijk, met voorrang betaald moeten worden. 

Wat er eerlijk gezegd eerder door mijn hoofd schiet;
Dat praktisch oplossen dat gaat je lukken, niet alleen omdat er goede inkomsten zijn maar ook de kunde om dat op te pakken.
Het wijzigen van de manier van leven lijkt me eerder een struikelblok.
Het zelf aflossen vergt een bepaalde discipline waar het hele gezin aan zal moeten meedoen.

Hard gezegd houd dat in; geen kleding, geen kapper, geen vakantie, auto alleen als hij geld oplevert (d.w.z. werk op meer dan 30 km. afstand).
Dit gaat niet als je het doet uit paniek. Dan hou je dat vol totdat de rust er is en dan komt de klad erin.

Het probleem van er de klad in laten komen is dat je dan je regelingen niet na kan komen, het niet nakomen kan resulteren dat een eiser het volledige bedrag in een keer opeist.
Mijn advies zou dan ook zijn; als je het aanpakt doe dat dan met het hele gezin, omdat je uit de schulden wil komen.
Budgetbeheer is een idee. Je kunt dan het beste in zee gaan met een organisatie die is aangesloten bij het NVVK
http://www.nvvk.eu

Of als je het zelf wil aflossen is hier een opstartlijst;
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,46250.0.html