nieuw hier

Started by notperfect, Feb 12, 2013, 10:18 PM

Previous topic - Next topic

notperfect

Hallo allemaal,

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt.

Na jaren lang emmeren met schulden en proberen het zelf op te lossen zijn wij vorig jaar toegelaten tot de WSNP. We zitten er nu bijna een jaar in en eigenlijk verloopt het van een leien dakje. Mijn gezin ziet er als volgt uit ik, mijn man en onze zoon van 10 jaar.

Alleen nu komt het probleem ik zit langdurig in de ziekte wet mijn man werkt wel. Wij denken zelf dat ik op dit moment zwanger ben. dit was niet echt de planning maar als het wel zo is dan zijn wij ontzettend blij mee, maar ik zie er erg tegen op om het aan onze BV te vertellen.

Ook moeten wij verhuizen van onze BV naar een goedkopere huurwoning maar nu mijn man werkt en ik de ZW uitkering krijg zitten we op dit moment boven het sociaal minimum voor een sociale huurwoning. wij hebben nu 2 kleine slaapkamers en mocht ik wel zwanger zijn dan is dit huis zo ie zo te klein.

Pffff weet het echt even niet meer van wat ik moet doen. Wat als we een woning krijgen aangeboden en ze weten dat we boven sociaal minimum zitten kunnen we dan even goed die woning krijgen aan gezien we moeten verhuizen van de BV en de RC

Nou een heel warrig verhaal maar ben ook niet zo goed hier in

groetjes

Buster

Hoi Notperfect,

Welkom!
Ik feliciteer je nog niet, dat doe ik wel als je het zeker weet ;)

Het vertellen aan de BV zou ik pas doen als je het zeker wet en je de 12 weken grens voorbij bent. Uiteindelijk moet je het toch een keer vertellen. Die buik gaat toch een keer groeien ;)
Ik weet trouwens niet hoe het zit met ziektekosten vergoeding, gaat dat uit de boedel of moet dat van je VTLB? (kraamzorg, kraampakket ed.)

Dan je huizen probleem.
Als het verplicht verhuizen zorgt voor een verzwaring van jullie lasten is dat HET argument om aan te geven dat je zeker moet blijven zitten waar je zit.
Ik snap dat je huis erg klein is en daarom niet ideaal om 2 kinderen en 2 volwassenen in te laten slapen, zeker met dat leeftijd verschil.

Wat en oplossing kan zijn; woningbouw verenigingen mogen maximaal 10% van hun sociale huurwoningen verhuren aan mensen die boven het sociale huur inkomen zitten.
Een andere mogelijkheid is de tijd uit te zitten. Tegen de tijd dat de kleine er is zit je al over de helft. Is niet ideaal, maar wel een idee.

Veel succes!

notperfect

Dankje wel Buster voor het welkom heten.

Als ik zwanger ben dan vertel ik het inderdaad pas als ik 12 weken ben en uit de gevaren zone ben.

En dat met de woning dat zal wel goed zitten volgende week vrijdag hebben we een gesprek voor een eventueel ander huis met 3 slaapkamers waarvan het bruto inkomen 40.000 mag zijn dus we hebben toch wel hoop dat dit moet gaan lukken alleen moet de eerste op de lijst dan wel NEE zeggen en dan wij uiteraard JA maar dat zien we dan wel.

notperfect

Hmmmm toch niet zwanger het heeft ons wel aan het denken gezet. We gaan voor een tweede, en dat zal bij sommige mensen een hoop commentaar opleveren maar het is ons leven en niet dat van hun. Als het meezit dan krijgen we van de week te horen of we een andere woning hebben en daar zitten 3 slaapkamers bij dus dat zit dan ook wel goed.

peter

Waarom zullen wij hierop commentaar leveren, het is jullie keuze en de natuur kan je nu eenmaal niet dwingen...........
Ik hoop dat het jullie lukt om een andere woning te krijgen, ik zal voor jullie duimen.
Peter
Administrator Forum

notperfect

Hoi Peter,

Ik bedoelde ook niet hier maar gewoon in onze omgeving  ;), omdat de meeste mensen weten dat we het niet makkelijk hebben.

peter

Het is altijd (te) makkelijk oordelen over iemand.  ;)
Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Notperfect,

Wij hebben onze beide kinderen midden in ons aflos traject gekregen.
Absoluut niet ideaal en tja wat dat betreft is het ebben van net een beetje meer geld gewoon echt ontzettend handig.
Onze gedachte; schulden heb je nu, kinderen krijg je voor het leven.
Daarbij zijn de meest belangrijke zaken (naast luiers en voeding) onbetaalbaar.

En wat een ander ervan denkt? Zolang die persoon niet voor je financi

notperfect

Zo van de week belde de woningbouw en we krijgen het huis niet :( . Eigenlijk wist ik het al.
Toen we vorige week op gesprek waren zeiden ze al dat de toetsing erg streng was.
Dus gaan we gewoon rustig verder met zoeken en reageren dat ze gek van ons worden, het moet ooit een keer lukken toch?? Voor de rest gaat alles stuk op het moment dus me reserve potje gaat erg hard naar beneden dus eigelijk is het maar goed dat er niet een ander huis komt.

Iedereen een prettig weekend

Libra

Wat jammer Notperfect!!!

Inderdaad, gewoon telkens aan de bel blijven trekken, totdat ze helemaal "moe" van jullie worden!! :) ;D

Ik hoop dat jullie toch snel een andere woning kunnen krijgen.

Jij ook een heel fijn weekend en liefs

noofie

als je verplicht moet verhuizen krijg je dan niet iets van urgentie?

ik heb hier geen ervaring mee maar kan je BV niet een gesprek aan geen met de woningbouw?