ik had deze periode mij anders voorgesteld

Started by Jill001, Feb 11, 2013, 09:15 PM

Previous topic - Next topic

Jill001

Hallo allemaal,

Ook ik was aan het meelezen en besloot me toch aan te melden. Iedereen is hier zo lief voor elkaar  :)

Ik zit met iets en moet het echt tegen iemand vertellen;

mijn moeder is in 2011 overleden na een lange strijd tegen kanker. Zij was toen 52, ik 26 en net op eigen benen.

Mijn moeder was zelfstandige, ze had geen partner of eigendommen en heeft mij en mijn broer in totaal ca. 20.000 euro nagelaten en wat materi

Buster

Hoi Jill,

Welkom,...
Wat heb je vroeg je moeder moeten missen zeg. 26, das niet niks.

Zoals ik je verhaal lees heb je een rekening over het hoofd gezien.
Nadat je erachter kwam ben je in actie gekomen en heb je een regeling getroffen.
Zonder rente te rekenen ben je 40 maanden bezig met afbetalen, dat is meer dan 3 jaar.
Dus alleen al praktisch zou ik zeggen; vertellen!

Maar wat zwaarder zou moeten wegen; de emotie.
Je trouwt (volgens mij) met elkaar omdat je een leven wil delen.
Niet alleen de leuke dingen maar ook de minder leuke dingen.
Daarnaast is er ook het stukje vertrouwen.
Je gaat met elkaar een verbintenis aan op basis van vertrouwen.
Net zo goed als hij mag vertrouwen op het feit dat je hem dit soort dingen verteld.
Mag jij erop vertrouwen dat hij hier goed op reageert.

En even zakelijk;
Als jullie met elkaar trouwen is hij ook aansprakelijk voor de schuld.
Tenminste in Nederland werkt dat wel zo.
Hier noemen ze dat hoofdelijke aansprakelijkheid. 
Zelfs als je van te voren vast laat leggen in huwelijkse voorwaarden dat de schulden op naam van de een blijven staan, dan nog is het niet zeker hoe eventueel een rechter daarop reageert. 

Maar zoals ik al zei; vertel het hem uit liefde.
En vertrouw erop dat je niet voor niks voor hem hebt gekozen.

;)
Hou vol, je hebt alles, ondanks de rekening, toch behoorlijk onder controle.

Jill001

Dankuwel voor deze empathische en inzichtelijke reactie. Ik weet ergens wel dat ik mijn vriend meer pijn doe als ik het niet vertel dan als ik het wel vertel. Hij weet dat er nog iets aan stond te komen van schuld, maar hij weet niet dat ik al weet hoeveel.

150 is het minimum wat ik heb afgesproken per maand. Heb wat marge willen houden om er niet teveel van af te zien en onverwachte kosten (stukken aan auto en dergelijke) te kunnen dragen. Bij eindejaarspremie, vakantiegeld of een andere financi