Mijn verhaal....

Started by missy, Feb 05, 2013, 08:23 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Is helemaal niet gek hoor.

Die rust komt echt wel, als het geregeld is en je een persoonlijke betalingsregeling hebt lopen.
Heb vertrouwen! Lees je eerste berichten nog maar eens terug, dat is het fijne van een draadje.
Je bent al hartstikke ver!

Hou vol

Knibbel

Heel goed van je Missy om meteen actie te ondernemen. Ik duim voor je dat het allemaal gaat lukken en dat de BD je een persoonlijke betalingsregeling geeft die ook haalbaar is voor je. Ik weet het natuurlijk niet, ben maar een leek hierin, maar als je een bezwaarschrift indien hoe lang duurt dat? Kun je dan gewoon wachten met betalen tot je bericht hierover ontvang? Niet om je ongerust te maken, maa rvraag me af of je dan niet het gevaar loopt op extra boetekosten, omdat je te laat bent met betalen? Misschien morgen toch een telefoontje naar die mevrouw van de belastingdienst? Of misschien weet Buster meer hoe dat werkt?

Ik kan me goed voorstellen dat je slecht slaapt op dit moment. Die onzekerheid brengt veel onrust en dat is ook slopend. Hopelijk krijg je gauw bericht en meer rust. Ik wens je nog veel sterkte Missy.

Liefs Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

missy

Het bezwaar moet binnen 6 weken na dagtekening binnen zijn bij de BD, ik denk dat ik het dit keer maar meteen per aangetekende post doe aangezien ze het voorgaande jaren minstens 6 keer kwijtraakte alvorens ik het op de laatste dag alsnog aangetekend moest versturen om te kunnen bewijzen dat het toch echt op tijd verstuurd was (grrrr zonde van de 7.50 maar oke).

Vanaf dat moment heeft de BD 12 weken om een beslissing te maken (over 2010 hebben ze er 8 maanden over gedaan voordat mijn bezwaar was behandeld en toegekend ;D) en in die periode heb je uitstel van betaling. Ik ga wel een klein bedrag opzij zetten voor ze in die tijd, maar aangezien ik tot juli nog versneld andere schulden aflos, zal dat niet heel veel zijn.

lotte

Lieve Missy,

zo zie je maar weer, ook met die blauwe klup, valt soms best heel redelijk te praten.  ;D
Je hebt het super gedaan, je schouders eronder gezet, en niets anders dan lof, van mij, voor jou, hoe je het allemaal doet, en gedaan hebt!

Voorzichtig gaan zitten, want zo'n veer kan soms auw doen  ;D

Dat je rottig slaapt, is heel herkenbaar, probeer toch je rust te zoeken en te vinden, ga niet malen, maar lees dan maar een boek of zo... malen is echt funest voor je geestelijke gesteldheid...
Virtueel hier dansen en drinken, wil ook nog wel helpen om toch iets van de innerlijke spanning kwijt te raken hoor, en dat zeg ik uit ervaring.
;)

missy

Ben ik weer.....tijdje weggeweest.

Bij mijn controle in februari werden er plekjes op mijn lever ontdekt en moest dus direct weer door de mangel gehaald worden en heb inmiddels weer een aantal chemo's achter de rug. Laatste scans zagen er "goed" uit, geen uitzaaiingen gevonden verder, dus we blijven positief. Maar pffff wat ben ik moe en bang, ben wel echt de wanhoop nabij geweest afgelopen maanden.

De schulden zijn er uiteraard ook nog steeds. Ik heb wel eea afgelost. Doe in juli mijn laatste betaling aan de ene deurwaarder en in september de laatste aan mijn vrienden bij Lindorff en de rest van de kleine schuldeisers zijn deze maand afgelost met vakantiegeld.
Dan resteert mijn schuld bij de bd dus. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn bezwaar over 2011 ontvangen. Alleen een brief dat ze het druk hadden en ze geen antwoord kunnen geven binnen de gestelde termijn van 12 weken.
Hoe "fijn" het aan de ene kant ook is dat ik nu nog even geen strijd met ze hoef te voeren over het wel of niet krijgen van een betalingsregeling, het voelt wel als een molensteen om mijn nek en vooral de onzekerheid is killing.

Ik hoop de volgende keer wat meer positief nieuws te kunnen melden. Af en toe vraaq ik me wel af waarvoor ik het allemaal doe, het blijft maar doorgaan met de ellende.

Zijn er toevallig andere mensen hier die ervaring hebben met een soortgelijke kwestie met de bd? Zou graag horen wat daaruit is gekomen.

Knibbel

Fijn dat je er weer bent Missy, maar met wat voor een bericht. Een ware hel waar je de afgelopen maanden doorheen bent gegaan. Begrijpelijk dat je je dan afvraagt waarom overkomt mij dit weer, alsof je al niet genoeg op je bordje hebt liggen. Chemokuren ondergaan is al iets vreselijks en dan ook nog de spanning van het wachten op nieuws of er wel of niet uitzaaiingen zijn. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Ben blij dat je deze slag hebt gewonnen, lieve meid. En blijf positief.

Ik heb zelf nog nooit een bezwaarschrift ingediend bij de bd, wel jaren terug bij het UWV. Zij verlangden toen zo'n 2000 euro wao terug, onterecht, want zij hadden de fout gemaakt. Na 4 weken spanning nog geen bericht, heb hun gebeld en brullend van de zenuwen zo'n theater aan de telefoon gemaakt dat ze met spoed het bezwaarschrift hadden behandeld en dezelfde week kreeg ik uitsluitsel hierover. Maar ik denk dat dit truukje niet bij de bd gaat werken. Ik kan me levendig voorstellen dat je graag zo gauw mogelijk antwoord wilt hebben, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Wachten op een uitslag is altijd zo frustrerend. Ik wens je veel sterkte en hopelijk hoef je niet lang meer te wachten.

Veel liefs en een dikke knuffel.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Jeetje Missy wat een rottijd zal je gehad hebben.
Niet alleen voor jouw maar ook voor je moeder en je zoon.

Toch, qua timing komt het wel even goed uit dat de BD het nog even druk heeft.
Je hebt mooi de tijd gehad om de rest zo goed als weg te werken.
Petje af en heel veel succes!

missy

Dankjulliewel:)

Afgelopen maanden heb ik me niet echt heel erg druk gemaakt over de bd, ben blij dat ik mijn maandelijkse verplichtingen heb kunnen voldoen en verder kon het me zogenoemd niks schelen wat de bd we of niet deed.
Maar nu ik weer thuis ben begint het afwachten en piekeren daarover ook weer.

Ik probeer voor ik bericht krijg in ieder geval zoveel mogelijk rekeningen etc te betalen zoals bijv de gemeentelijke belastingen zodat ik straks iets meer ruimte heb. Verder blijft het afwachten en duimen dat ze me een beetje goedgezind zijn :D

missy

Na lange tijd weer even een kleine update van mijn kant. Goed nieuws mag uiteindelijk ook best gedeeld worden toch! ;D

Ik ben inmiddels weer helemaal gezond verklaard dus dat is alvast 1 ding om heel blij van te worden!
Daarnaast ben ik mijn eigen bedrijfje begonnen wat best wel goed begint te lopen inmiddels, dus ik heb bijna  al mijn schulden af weten te lossen en ben nu hard aan het sparen voor als de belastingdienst mij eindelijk weet te vinden. Ze hebben het namelijk nog steeds erg druk en hoor weinig tot niets van ze wbt mijn openstaande vorderingen en bezwaren.

Het is nog steeds geen vetpot maar vergeleken met wat het was voelt het al alsof ik een zeer luxe leventje leid :D Mede omdat ik door mijn werk nu gewoon thuis kan zijn voor mijn zoontje en die tijd is me zeer dierbaar.
Zelfs al zou ik geen cent meer hebben dan toen ik op mijn dieptepunt zat zou het me nog niet uitmaken, het feit dat ik niet langer bang hoef te zijn voor de postbode en rustig kan slapen is me alles waard!

An0niempje

Gefeliciteerd met dit goede nieuws...
Tja, de angst voor de postbode... :(
Mijn ogen beginnen al in argusogen te veranderen als ik iemand aan zie komen, met map, koffer of iets dergelijks in de hand en ik ken die persoon niet.
Is al zo erg, dat ik op een gegeven moment zelfs een diepe zucht van opluchting slaakte toen er een ik-wil-jou-nu-ter-plekke-een-energiecontract-in-de-maag-splitsten-mannetje langs kwam, alles beter dan een deurwaarder ;)
Dus ik begrijp heel erg goed je opluchting van niet meer bang hoeven zijn voor de post....
Hopelijk kan je het nu ook snel regelen allemaal met de belastingdienst.
Maar begrijp ik het nu goed, dat jij wel wilt regelen, maar dat de belasting blijkbaar jouw geld nog niet zo hard nodig heeft?
Wel goed in de gaten blijven houden hoor, en alle bewijsmateriaal, dat jij contact met hun gezocht hebt goed bewaren... Zodat ze jou hierin geen verwijten kunnen maken en je aan kunt tonen, dat je steeds vindbaar bent geweest....

Joy2014

Oh meid, wat een fantastisch nieuws! Prachtig! :D Ik heb een stukje teruggelezen en wat een moeilijke tijd moet dat zijn geweest zeg, ook voor je kind, wat heftig.

Nogmaals geweldig, ook dat je niet meer bang hoeft te zijn voor de postbode, maar gezondheid is helemaal belangrijk.
Op naar een top 2015! :)