Mijn verhaal....

Started by missy, Feb 05, 2013, 08:23 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Tja, waar je moet beginnen,..

Ik denk bij het begin.
De zakelijke handelingen.
Als ze dan meer willen weten dan kun je de vragen beantwoorden.

- Je hebt je administratie uit handen gegeven i.v.m. ziekte
- Nadat je de administratie terug in handen kreeg kwam je achter een aantal misstanden
- Die misstanden heb je aangepakt, over 6 maand termijnen zijn alle achterstanden weg.
- Tot slot kwam je erachter dat de KOT niet zoals afgesproken is aangepast.
- Vandaar dit gesprek, gezien de hoogte van het terug te vorderen bedrag (laat ze de hoogte zelf invullen!) wil ik graag een persoonlijk aflos traject aanvragen.
Waarbij dit mijn voorstel is, gebaseerd op mijn VTLB in mijn huidige leefsituatie.

Wat ze kunnen vragen;
Waarom heb je de administratie uit handen gegeven?
Heeft u daar een machtiging voor getekend?
Kunt u uw aflos capaciteit niet verhogen?

En dat is jouw teken om te vragen wat er mogelijk is rondom KOT in de toekomst.
Zonder opvang geen extra inkomen, zonder dat inkomen een verminderd aflos capaciteit.
He is ook handig als je aan kunt tonen dat er wel degelijk grote kans is dat je weer aan de slag kunt.

Laat je niet gek maken vannacht, makkelijker gezegd dan gedaan.
En blijf ook niet te lang achter dat ding hangen ;)

Heel veel succes morgen!

missy

Dankje voor je snelle reactie Buster

Ik was van plan mijn hele verhaal te doen, maar ik denk dat het bij nader inzien inderdaad beter is om het kort en zakelijk te houden en ze zelf met vragen te laten komen en die te beantwoorden.  Ze zitten natuurlijk helemaal niet te wachten op alle drama, maar willen gewoon hun geld terug:)

Welterusten ;)

Knibbel

Missy, veel succes morgen. Ik duim voor je!
Ik wens je ondanks de druk een goede nachtrust.

Liefs Knibbel (voorheen El...)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Heel veel sterkte morgen, hopelijk kunnen ze het voor jou wel leuker maken.... ;)

Libra

Lieve Missy,

Alles is al tegen je gezegd en daar heb ik niets meer aan toe te voegen, behalve......dat ik je heel veel succes wens voor morgen en dat ik heel hard voor je zal duimen!

Vertrouw op jezelf en een goede afloop!!

Liefs

missy

Even een update na mijn afspraak bij de belastingdienst vandaag.

Na een errug kort nachtje zat ik vanmorgen op van de zenuwen op mijn beurt te wachten. Maar dat was voor niets. De mevrouw van de belastingdienst liet me mijn verhaal doen (en nee ik heb niet alle emoties binnen kunnen houden :-[) maar uiteindelijk toch redelijk kort en bondig mijn probleem uiteen gezet. En die mevrouw was echt alleen maar lief en begripvol!
Ze vond het een waardeloze situatie en ging meteen kijken om hoeveel het ging (achteraf bleek het voor 2011 nog eens om 4600 euro minder te gaan) en of ik misschien toch recht had op kinderopvangtoeslag voor die periode. Ze ging meteen met de desbetreffende afdeling spreken en kwam uiteindelijk terug met de suggestie dat ik voor de maanden waarvoor mijn zoontje ook daadwerkelijk opvang heeft gehad (dus ook voor betaald is in dat jaar) ik waarschijnlijk er toch recht op had, maar dan op naam van mijn moeder aangezien zij voor een groot deel de zorg voor mijn kind had.
Dus ik moet nu even uitzoeken om hoeveel maandan dat gaat, maar dat zou er nog een paar duizend euro vanaf kunnen halen.

Verder moet ik wachten tot ik daadwerkelijk een beschikking ontvang en dan alle gegevens opsturen met een begeleidende brief met het hele verhaal en de vraag om een persoonlijke betalingsregeling. Toen ik aandroeg of ik daar wel voor in aanmerking kwam zei ze meteen daar kom je absoluut voor in aanmerking, duurt misschien even voor het rond is maar dat komt echt wel goed. Ze heeft me haar naam en directe nummer gegeven mocht ik toch nog tegen problemen aanlopen.
Dus jullie begrijpen, ik voelde me ongeveer 30 kilo lichter toen ik daar de deur uitging ;D

Het is en blijft een grote schuld en ja die moet toch betaald, maar ik ben zo blij dat ik de kans krijg dit op een normale manier te doen! Voor nu ben ik alleen maar heel erg opgelucht, voelt nog een beetje onwerkelijk ;D

Bedankt voor jullie steun en opbeurende woorden tot nu toe! :-* :-*

Liefs

missy

PS, iemand anders nog interesse in een wijntje? ;D ;D

Buster

Ruk maar en fles open!

Wat ontzettend fijn dat je zorgvuldige voorbereiding zoden aan de dijk heeft gezet.
Dit is een hele goede uitslag.

En wat fijn ook dat je haar directe nummer hebt, mocht er dan "een collega" niet op de hoogte zijn dan kan zij bijsturen en meekijken.

Gefeliciteerd!
Proost, op een goede afloop!

tuthola

Wat een opluchting zal dat voor je geweest zijn, nu duimen voor een schappelijke regeling als je de definitieve aanslag krijgt.

Knibbel

Dat zal inderdaad een opluchting voor je zijn geweest Missy.
Hopelijk gaat het vervolg hiervan voor jou naar wens en krijg je een betalingsregeling die voor je gezin te dragen is.

Liefs Knibbel

missy

Dankje voor de reacties. En idd het is een enorme opluchting! Zelfs als ze me alleen een jaar extra aflostijd geven maakt het het voor mij al een stuk behapbaarder. En het feit dat ik deze mevrouw kan bellen mocht het over een paar maanden toch niet helemaal lukken geeft me wel een stukje rust.

Ik heb vannacht geslapen als een blok. Ik had vanmorgen het gevoel dat ik uit een narcose moest ontwaken zo duf  ;D

Ik heb besloten me toch alvast aan mjin nieuwe budget te gaan proberen te houden,dus vandaag gaan we op de markt shoppen voor groenten en fruit, want bij een zekere supermarkt ben ik anders alleen daarvoor al door mijn weekbudget heen ;D

Knibbel

Quote from: missy on Feb 14, 2013, 10:14 AM
Ik heb vannacht geslapen als een blok. Ik had vanmorgen het gevoel dat ik uit een narcose moest ontwaken zo duf  ;D
Of komt het door de wijntjes die je gisteravond met Buster heb gedronken ;D ;D ;D ;D

Lieve meid, ben erg blij dat je eindelijk weer eens goed heb geslapen. Probeer dat vast te houden. Een goede nachtrust heb je nodig, want leven met schulden is zwaar en vreet energie. Maar ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Bij het topic: 'bespaar en budgettips' vind je ook heel wat tips over goedkoop boodschappen doen enz.

Liefs

geefnietop

Lieve Missy,

Wat heerlijk voor je meid dat het zo goed gelopen is, wat zal dit een opluchting voor je zijn. Die molensteen om je nek is daardoor misschien toch een beetje lichter geworden. Ik proost met je mee.

Liefs

Libra

Dansje....dansje......dansje!!!! ;D ;D

Wat een fijn nieuws!!

Liefs

missy

Bedankt voor de lieve reacties  :)

Ik heb vandaag dan toch eindelijk de gevreesde brief van de BD ontvangen dat ik geen recht heb op kot over 2011 en of ik even 9700 euro over wil maken binnen 10 dagen. Dus morgen ga ik netjes mijn bezwaar schrijven met kopietjes van de betaalde maanden opvang en een verzoek om een persoonlijke betalingsregeling. Ben benieuwd!

Ik merk dat ik ook nog steeds niet echt lekker in slaap kan komen. De dag dat ik bij de BD was geweest was echt een opluchting, maar op 1 of andere manier lig ik nog steeds wakker tot een uur of 2/3 iedere nacht, ben echt doodmoe. Ik hoop dat er wat meer rust komt als het allemaal geregeld is.