Mijn verhaal....

Started by missy, Feb 05, 2013, 08:23 PM

Previous topic - Next topic

missy

Dus met andere woorden als de BD niet mee wil werken kan ik het verder alleen uitzoeken:(
Wel heel fijn dat je gestraft wordt als het ware als je je schulden zelf probeerd op te lossen alvorens je naar de schuldhulp gaat. Goedzo mevrouw u heeft uw schuldeisers terug weten te brengen van 12 naar 1? Als beloning helpen we u niet!

Sorry kan hier erg slecht tegen. Volgende keer ben ik weer vrolijker:)

Buster

Hoi Missy,

Het gaat er niet om dat het er maar een is.
Het gaat erom dat die ene nou net een eis is van de staat.
Een traject doorloop je om na 3 jaar de restschuld die openstaat kwijtgescholden te krijgen.
Een schuld aan de staat word nooit kwijtgescholden.
Om die reden had het ook niks uitgemaakt al had je nog 100 overige eisers.
De schuld bij de BD is zo hoog dat er dan in die 3 jaar niks meer te verdelen overblijft (de staat gaat altijd voor namelijk)

Daarom zei ik al; die meneer gaat wel heeeeel kort door de bocht.
Wacht eerst het gesprek af.
Wie weet zijn er daar mogelijkheden.

Ow en voor ik het vergeet; het is JUIST heel goed geweest dat je eerst de rest hebt weten weg te werken.
Zodra je met de BD te maken krijgt in de zin van aflossen zou die ten alle tijden voor gaan. Wat denk je dat je dat aan rente of deurwaarderskosten, kost bij degeen die nog open zouden staan?
Daar hoef je je straks niet meer druk over te maken, dat is geweest.
;)

missy

Ik begrijp het buster, maar blijf het een waardeloze manier van werken vinden. Stel ik kom er niet uit met de BD, dan moet ik een minnelijk traject in wat dus gedoemd is te mislukken, kom ik in de wsnp terecht. Dan wordt mijn maandelijkse afloscapaciteit echt niet hoger (eerder minder). Wordt ik daar ook niet toegelaten om wat voor reden dan wat? Gaan ze mijn spullen verkopen? Ik heb niks, woon in bij mijn moeder, heb alles al verkocht wat ik had om de rest af te betalen, heb amper kleding enige wat ik heb is een bed en spulletjes voor die kleine. Ik ga nog liever op straat wonen dan dat ik ze het huis van mijn moeder leeg laat halen. Eind van het liedje is niemand er iets mee opgeschoten en de schuld staat nog steeds.

Ik begrijp heel goed dat het geld terugbetaald moet worden, wil niets liever eigenlijk en het is ook niet dat ik verwacht dat ik er 10 jaar over mag doen oid, maar voel me best in de steek gelaten door "het systeem".

Libra

Quote from: missy on Feb 08, 2013, 09:50 PM
Ik begrijp het buster, maar blijf het een waardeloze manier van werken vinden. Stel ik kom er niet uit met de BD, dan moet ik een minnelijk traject in wat dus gedoemd is te mislukken, kom ik in de wsnp terecht. Dan wordt mijn maandelijkse afloscapaciteit echt niet hoger (eerder minder). Wordt ik daar ook niet toegelaten om wat voor reden dan wat?

Ook voor de WSNP geldt hetzelfde als voor het minnelijk traject.
Je hebt gewoon het nadeel dat je schuldeiser de BD is!
Eigenlijk verschilt de WSNP helemaal niet zoveel met het minnelijk traject, behalve dan dat je een bewindvoerder toegewezen krijgt door de rechter (die overigens w

missy

Je standpunt is duidelijk libra, ik ben blij dat andere mensen het systeem wel kunnen waarderen. Succes allemaal, ik hoop dat jullie allemaal snel schuldenvrij zullen zijn.

Liefs
Missy

Libra

Lieve Missy,

Ook ik vind het heel jammer dat er in jouw geval geen betere/positievere antwoorden zijn.
Dat is gewoon het hele vervelende als je schulden bij de BD hebt! :(

Maar ik zou zeker proberen die persoonlijke aflossingsregeling voor elkaar te krijgen door deze aan te vragen, want dat zou het allemaal toch wel een stukje dragelijker voor je kunnen maken!

Nogmaals, ik vind het ook allemaal heel vervelend voor je, maar dit is niet zozeer mijn standpunt. Zo zijn de regels. Ik heb helaas niet de regels gemaakt en daar dus ook geen invloed op.

Ik wens je wel heel veel succes met alles!
Liefs

missy

Lieve Libra,

Ik snap het systeem heel goed en ik weet ook dondersgoed dat het geld terugbetaald moet worden, maar zeggen dat iedereen ook de kans krijgt opnieuw te beginnen van de overheid ben ik het niet mee eens.

Als ik een meneer bij de BD tref die een slechte dag heeft kan het gewoon zijn dat ik die niet krijg want als ze mij geen betalingsregeling laten treffen kan ik nergens anders meer terecht voor hulp. Niet echt een kans dus.
Buiten dat vind ik ook niet dat je van het slechtste in de mens uit moet gaan, en ja er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zijn en zijn geweest die misbruik gemaakt hebben van het systeem, maar dat wil niet zeggen dat je iedereen over 1 kam moet scheren en dat gebeurd nu wel een klein beetje vind ik, en dan heb ik het over de reactie van de BD als je ze hierover belt.
Als je dan toch zo wil handelen en denken zorg dan dat je een systeem invoerd wat er niet om vraagt om misbruikt te worden, ze maken het die mensen dan ook wel verdomd makkelijk op de wijze zoals het nu in zijn werk gaat.

De reden dat ik hier zo extra zuur over ben, is mede dankzij de fijne wetswijziging die per 1 januari van kracht geworden is. Deze bepaald dat ouders en kinderen die op 1 adres wonen en ouder zijn dan 27 met minderjarig kind elkaars fiscaal en toeslagpartner zijn. Gevolg voor mij persoonlijk: ik krijg alleen nog kinderopvangtoeslag voor de uren die mijn moeder werkt (24 uur) voor die uren wordt ik als 2 verdiener aangemerkt dus dubbele lasten en die andere 2 dagen mag ik helemaal uit mijn eigen zak betalen. Komt uit op ongeveer 1500 euro per maand aan kinderopvangkosten voor mij. Mijn moeder werkt iedere week andere dagen en tijden dus die kan niet oppassen maar daar hebben ze verder geen boodschap aan. Daarnaast ben ik hierdoor mijn recht op kindgebonden budget ook kwijt a 89 euro per maand en we krijgen allebei nog maar 10 euro zorgtoeslag( voorheen 60 euro voor mijn moeder en 70 euro voor mij). Dus ja er is een systeem en misschien is het niet slechter dan elders maar ik heb toch wel heel erg het gevoel dat ik aan alle kanten wordt tegen gewerkt.

Ik doe net als iedereen zijn best mijn hoofd boven water te houden en voor mijn gezinnetje te zorgen maar op deze manier gaat het niet goedkomen met ons.

Buster

Missy, ik wil je even een hart onder de riem steken.

Je valt momenteel tussen de wal en het schip.
Dat over een kam scheren, dat moeten ze doen, helaas.
Ik ben daar zelf ook keihard tegenaan gelopen bij het UWV, ze gaat er eerst vanuit dat je er geen recht op hebt en pas als je met bewijzen komt, ja dan krijg je misschien hulp.

Nogmaals, wat jouw zaak zo sterk maakt is dat je het zelf aankaart, met bewijzen over de brug komt die aantonen dat het aannemelijk is dat je inderdaad zelf niet in staat was om je financi

Knibbel

QuoteAls je dan toch zo wil handelen en denken zorg dan dat je een systeem invoerd wat er niet om vraagt om misbruikt te worden, ze maken het die mensen dan ook wel verdomd makkelijk op de wijze zoals het nu in zijn werk gaat.

Lieve Missy, een waterdicht systeem zal je nooit krijgen. Er zullen altijd personen zijn die wegen vinden om hier misbruik van te maken. En helaas zullen er ook altijd goedwillende mensen zijn die door omstandigheden hier de dupe van zijn.

Ditzelfde zie je bij het PGB. Er zijn veel mensen met een handicap en/of verstandelijke  beperkingen die een PGB hebben en dat geld te goeder trouw overdragen aan een zorgbureau met het doel via dat bureau zorg te kunnen inkopen. Deze bureaus beheren dus in feite die flinke zak geld die je gekregen hebt van de staat. Deze bureaus dragen ook zorg voor de verantwoording naar het zorgkantoor toe. Nu zijn in de laatste jaren ontzettend veel van deze bureaus opgezet, waarvan helaas heel veel malafide bureaus. Die hebben het PGB-geld van veel van deze mensen in eigen zak gestoken en gefraudeerd met de rekeningen en de verantwoording naar het zorgkantoor toe. En wie zijn de dupe daarvan? De PGB-houders (mensen die juist heel afhankelijk zijn van de zorg, begeleiding en hulp van anderen). Het zorgkantoor eist in dat geval het hele PGB ineens terug. Er zijn schrijnende gevallen bekend van PGB-houders die duizenden tot tienduizenden euro's terug moesten betalen, terwijl ze zelf geen cent van het hele PGB hebben gezien. Wat zegt het zorgkantoor: het PGB staat op naam van de PGB-aanvrager (client) en die is en blijf de verantwoordelijke hiervoor.

Lieve Missy, ik wil jouw situatie helemaal niet bagataliseren, je bevind je gewoon in een k.t-situatie. Maar al verander je het systeem, beter of onfraudegevoeliger zal het nooit worden. Nu moet ik zeggen dat ik zelf soms het hele systeem niet meer zo kan volgen: kindgebondenbudget, kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag..... Ik ben nog van de oude stempel. Toen mijn kinderen klein waren bestond dat allemaal niet. Kinderbijslag kreeg je, meer niet.

Ik weet dat het moeilijk is, maar misschien moet je het even loslaten en gewoon afwachten wat het gesprek 13 februari oplevert. Dan weet je misschien waar je aan toe bent en kun je een plan van aanpak bedenken. Ik duim voor je dat het toch nog enigszins positief uitpakt voor je.

Liefs El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

missy

Lieve allemaal, dank jullie wel.

Sorry als ik wat fel overkom, is niet tegen jullie gericht. Ik ben gewoon op van de zenuwen, overdag kan ik me nog redelijk bezig houden met de dagelijkse dingen maar s avonds en s nachts slaat de paniek echt toe vaak.

Ben echt zo kwaad dat ze dit gedaan heeft. Ik dacht na mijn ziekte rustig een leventje op te bouwen met mijn zoontje, ik had al zoveel gemist en nu kan ik nog niks.  Ik zit er ook serieus over te denken om toch aangifte te doen. Aan de andere kant veranderd het weinig aan mijn situatie en ben ik er ook niet echt op uit om haar leven dan ook maar te ruineren.

Het zou idd wel een stuk in kosten schelen als ik een gastouder kon vinden ipv de reguliere opvang. Ik ga er deze week eens verder induiken. Voor nu moet ik de tijd maar zien door te komen tot woensdag en hopen dat ik dan ook een beetje duidelijkheid krijg.

Bedankt voor jullie steun en begrip, doet me goed :)

tuthola

Lieve Missy,

Heel begrijpelijk dat je iets fel overkomt en snap dat je woede eigenlijk naar je vriendin toe gericht is die je nu in deze situatie heeft gebracht misschien als je wel aangifte doet tegen haar en kan bewijzen dat jou post enige tijd naar haar gestuurd is dat je dan met de belastingdienst toch een schappelijke oplossing kan vinden,volgens mij moet de belasting zich ook aan de beslagvrije voet houden. Verder hoop ik dat je gezond blijft en van je kindje kan genieten ondanks alle tegenwerking.

Liefs

missy

Dankje tuthola.

De reden dat ik nog geen aangifte gedaan heb, buiten het feit dat ik er gewoon weinig energie voor heb, is omdat ik de gevolgen niet echt kan overzien. Zij heeft ook 2 kindjes en ik heb geen idee hoe dat balletje gaat rollen als ik eenmaal aangifte heb gedaan. Ik heb haar natuurlijk toegang tot mijn bankrekening gegeven, maar wat als ze nou echt haar gaan vervolgen voor fraude of weet ik wat meer. Hoezeer ik haar ook "haat" voor wat ze me heeft aangedaan. Ik zou toch niet met mezelf kunnen leven denk ik als zij straks opgepakt wordt oid en haar kindjes hebben geen moeder meer.

Ik heb vanaf mei weer werk (99% zeker) dan zou ik 500 euro per maand af kunnen lossen en vanaf volgend jaar januarie 600 euro per maand. Dat is natuurlijk lang niet genoeg om het hele bedrag in de gestelde 24 maanden af te lossen, maar ik hoop dat als ze zien dat ik zoals buster zegt er zelf mee kom en ik mezelf op een budget gelijk aan het vtlb zet ze me de kans geven het op deze wijze af te lossen.

Libra

Quote from: missy on Feb 09, 2013, 09:23 PM
Sorry als ik wat fel overkom, is niet tegen jullie gericht.

;D ;D ;D ;D
Dat was me duidelijk, ja!! ;)
Waar ik vandaan kom en woon hebben we een (verbasterde) uitdrukking: "Wie de schoen past, krijge er de pest in"! ;)

Maar natuurlijk is je boosheid begrijpelijk en heel normaal!
Je bent in een zeer nare situatie terechtgekomen waar je niet om gevraagd hebt.
En, zoals je zelf ook heel goed aangeeft, als je aangifte zou doen zou dat hele grote konsequenties kunnen hebben voor die dame (en dan met name voor haar kinderen!).
En helaas! zul je ook tegen het feit aanlopen dat je dit terdege zult moeten kunnen bewijzen.
Zoals je zelf al aangegeven hebt in je eerdere berichten wordt dit waarschijnlijk dan een verhaal van haar woord tegen het jouwe.

Ik duim heel hard voor je dat je woensdag een lichtpuntje mag vinden en dat de BD met je meedenkt!!
Geeft niet op, lieve dame!!!
Je hebt eens de kracht gevonden om een hele grote vijand te verslaan, dus heb ik er alle vertrouwen in dat je dit "gevecht" ook tot een goed einde kan brengen!

En als je dan in mei weer aan het werk gaat en deze bedragen die je noemt maandelijks zou kunnen aflossen, dan lijkt het me stug dat de BD hier niet in mee wil gaan.

Dus hou nog even vol!
Het enige wat nu van belang is, is dat je je leven weer in je eigen hand hebt genomen om zo weer een toekomst op te bouwen voor jou en je kleine mannetje.
Laat het verleden los (voor wat die "vriendin" betreft), want dat is gebeurd en kun je niet meer terugdraaien en richt je vizier weer op de toekomst!

En zoals wij hier dan zeggen: het komt wel goed, schatje!! ;)
Liefs

missy

Lieve Libra :)

je hebt gelijk wbt mijn vriendin. Het levert zeer waarschijnlijk niets op voor mij financieel tegen wel erg grote consequenties voor haar gezin. Ik zou het voornamelijk gedaan hebben om de belastingdienst  te laten zien dat ik niet zelf expres toeslagen heb ontvangen zodat ik lekker op vakantie kon oid. Ze doet erg moeilijk over het feit dat ik brieven etc wil hebben van haar die destijds naar haar adres gestuurd zijn (logisch ze ziet de bui natuurlijk wel hangen).
Dus ik heb me er bij neergelegd dat ik dit zelf op moet zien te lossen en wat mij betreft hebben we verder geen contact meer, ben echt klaar met haar gelieg en bedrieg.

Nog 2 nachtjes slapen en dan weet ik hopelijk meer.

missy

Zo, had de afgelopen 2 dagen helemaal vol gepland zodat ik weinig tijd had om te stressen over morgen ;D
Maar nu begint het toch wel een beetje "druk" te worden in mijn hoofd. Ik heb alles op papier gezet wbt mijn inkomsten, uitgaven, vtlb wat ik had uitgerekend etc etc. Ik weet eigenlijk alleen niet zo goed waar ik moet beginnen, ik hoop dat ik morgen beetje uit mijn woorden kom. Ik heb me in ieder geval voorgenomen niet te gaan zitten janken daar, als dat lukt ben ik allang blij  :D

Advies is welkom....