Klijnsma belooft actie voor mensen met schuld

Started by peter, Jan 23, 2013, 07:28 PM

Previous topic - Next topic

peter

DEN HAAG - Staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken gaat haar best doen om ervoor te zorgen dat mensen met schulden niet kaalgeplukt worden bij beslaglegging. Ze wil dat er steeds rekening wordt gehouden met de beslagvrije voet, een wettelijk bepaald bestaansminimum dat bij het leggen van inkomensbeslag vrijgelaten moet worden. Klijnsma zegde dat woensdag toe aan de Tweede Kamer. Die toonde zich ongerust over berichten dat schuldeisers in de praktijk de beslagvrijevoet niet meer respecteren.

Klijnsma beloofde binnen enkele maanden met meer duidelijkheid te komen. Ook gaat ze nog eens een nieuwe poging doen om een Landelijk Informatiesysteem Schulden (LIS) van de grond te krijgen. Dat moet voorkomen dat mensen financi
Peter
Administrator Forum

Buster

Jetta is mijn held, maar ik vraag me af of mijn heldin zich ook gaat buigen over de wetgeving die de overheid zichzelf heeft toege

Libra

Quote from: peter on Jan 23, 2013, 07:28 PM
DEN HAAG -
Klijnsma beloofde binnen enkele maanden met meer duidelijkheid te komen.
bron telegraaf.nl

Wat een heerlijke, politiek-correcte holle frase weer! >:(

Binnen enkele maanden ???
En dan ook nog alleen met "meer duidelijkheid" te komen ???

Terwijl elke instantie die ook maar iets met deze problematiek te maken heeft de noodklok luidt, gaat onze Staatssecretaris eens "kijken"........ >:(
En dan doe ik er nog maar het zwijgen toe over het tijdbestek waarin er dan eens eindelijk echt iets veranderd en gedaan wordt.
Dan zijn we zomaar een jaar verder!!!!

Alleen.........de mensen die dit treffen hebben geen jaar de tijd!!!
Nog niet eens een paar maanden, want we weten allemaal hier als geen ander dat wanneer je beslagvrije voet niet gehandhaafd/gerespecteerd wordt, de problemen (en de schulden) alleen nog maar vele malen groter worden.

Dus, vind ik dit een positieve ontwikkeling? NEE!!
Het bevestigt voor mij alleen maar weer wat ik al heel lang denk, namelijk dat de politiek alleen maar praat en weinig daadwerkelijke daadkracht toont en kompleet buiten de realiteit van de maatschappij en de burgers daarin staat.

Misschien toch positief omdat er nu in ieder geval aandacht voor is en er over gepraat wordt? NEE!!!
Want alleen maar er over praten en er over denken zijn redelijk passieve instrumenten.
We hebben mensen met daadkracht nodig en die naast denken ook doen!!

Maar zonder nu een hele welles-nietes discussie aan te willen zwengelen, dit is alleen maar mijn persoonlijke mening en persoonlijke reactie als ik dit soort berichten lees. ;)
En heeft iedereen, wat mij betreft, recht op een eigen mening/inzicht.

Buster

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nee hoor!!!!

Ben alleen allergisch voor politiek-correcte uitspraken!! ;)
Oftewel: het er omheen draaien als een drol in een pispot, en vooral "helder" communicerend om de hete brij heendraaien, veel bla bla bla, maar totaal nietszeggend!

Als ik weer zo'n keurige politieke heer of dame hoor praten, heb ik altijd de neiging om te zeggen: ga eerst eens terug naar de basisschool, leer korrekt Nederlands en kom dan terug.

Voor alle duidelijkheid: iets is duidelijk, helder is een conditie. :P

;D ;D ;D ;D ;D ;D
Maar issues.......nee hoor! ;)