Wanneer wordt een beslaglegging opgeheven?

Started by Marie-Louise, Jan 23, 2013, 01:32 AM

Previous topic - Next topic

Marie-Louise

In September van 2012 is er door AGC beslag gelegd op mijn alleenstaande ouderkorting. Echter heeft de gemeente plus minus drie weken geleden de gehele schuld betaald naar aanleiding van een bijzondere bijstand aanvraag.

Nu ontving ik vandaag een brief van de Belastingdienst waarin ik ge

Hans

Als de gehele schuld afbetaald is, lijkt me niet dat dat beslag nog geldt he. Waarom bel je de belasting of dat AGC niet even? Dat lijkt me de beste manier om een antwoord te krijgen.

Buster

Hoi ML,

Je kan inderdaad zelf even bellen.
Wat wel gebruikelijk is, is dat zodra er een akkoord is voor een traject de beslaglegging stopt.

Marie-Louise

Uiteraard, maar het wordt dus nog steeds ingehouden.. ???

tuthola

Van wat ik begrepen heb zit je nog niet officieel in een trajekt...pas als er een minnelijke regeling is getroffen en alle schuldeisers acoord gaan dan pas word meestal het beslag erafgehaald. Mocht er geen minnelijk accoord komen ga je door voor WSNP en met ingang van die datum word je beslag van je inkomsten afgehaald.

Hoop dat dit wat duidelijker voor je is....

Libra

Tuthola heeft in deze volkomen gelijk!!

In de aanloop van een traject worden alle schuldeisers aangeschreven en als een schuldeiser beslag heeft gelegd, wordt deze VERZOCHT het beslag eraf te halen.
Echter......ze zijn dit niet verplicht zolang er nog geen definitief akkoord is!!

De Belastingdienst zal je meteen terugverwijzen naar de beslaglegger, maar in jouw geval zou ik meteen even kontakt opnemen met degene bij de Gemeente die dit geregeld heeft.
Als de schuld namelijk in zijn geheel afgelost is, dient het bedrag waar nu beslag opgelegd is teruggestort te worden.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de betaling en de beslaglegging elkaar gekruist hebben.

Dus hup!!......klim in de telefoon!!!

Heel veel succes en liefs