Ik ben nieuw!

Started by Marie-Louise, Jan 21, 2013, 01:46 AM

Previous topic - Next topic

Marie-Louise

Hallo,

Ik ben een 22 jarige alleenstaande moeder van een zoon van 3,5 jaar. Ik lees al enige tijd mee op dit forum, maar heb nog niets gepost (geloof ik). Sinds ik op mezelf woon, nu ruim drie jaar geleden is mijn ellende begonnen. En begrijp me niet verkeerd, IK ben verantwoordelijk -en tevens aansprakelijk hiervoor.

1 maand nadat ik in mijn nieuwe woning ben getrokken ben ik seksueel misbruikt in dezelfde woning. Vanaf toen ging het bergafwaarts met me. Op mijn dieptepunt woog ik 43 kilo, ik at niet meer, voelde me onveilig, ik sliep heel slecht tot niet en betaalde ook de rekeningen niet meer. Dit begon met kleine bedragen welke mijn ouders zo nu en dan betaalden.

Ik sla een paar jaar over, om direct in te gaan hoe mijn leven nu aan een zijden draadje hangt:
- Schuld van E25,000, waarvan er mogelijk E8,000 afgaat in verband met een onjuiste beslissing door de belastingdienst
- 2,5 maand huurachterstand, het totale bedrag inclusief deurwaarders/incassokosten is nu ongeveer E2700,-
- Door de woningbouwvereniging is een zorgmelding bij de gemeente gemaakt, waardoor ik nu een wijkcoach heb, welke me heel goed helpt met betrekking tot alles op orde brengen, contacten leggen met deurwaarders, meegaat naar rechtszaken etc.
- Ik 'loop' bij Mediant een Geestelijke gezondheidszorg instelling`
- En daarnaast studeer ik nog
- Maandag over een week het aanmeldingsgesprek bij de Stadsbank voor de schuldsanering

Maar goed, nu komt het.
Dinsdag aanstaande heb ik de rechtszitting van de woningbouw vs. mij. Welke ik op aanraden van de woningbouwvereniging al 2x heb kunnen uit te stellen, om inzicht in mijn zaken te cre

Knibbel

Hallo Marie-Louise,
Ik ben er helemaal stil en verdrietig van. Zo jong en dan al zo'n akelige ervaringen moeten meemaken. En dan ook nog mamma met een klein kind. Het wordt er niet makkelijker op. Maar je doet het geweldig, groot respect voor je. En heel blij dat je hulp hebt van een wijkcoach.

QuoteIk hoop de jullie als lezers mijn tekst niet al te verwarrend vinden, dit is tenslotte het topic waar men zijn of haar hart kan luchten. Verwarrend is ook precies zoals ik nu ben.
Je kunt inderdaad hier je ei kwijt. Schrijf maar lekker van je af. En als je advies nodig hebt: op dit forum zijn geweldige 'professionals' die je goed op weg kunnen helpen.

Ik duim voor je dat het morgen (klopt toch?) bij de rechtszaak gunstig uitpakt voor je. Veel sterkte en veel liefs....

El

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Ik werd ook stil en verdrietig dat ik je verhaal las...zo jong en dan al zoveel narigheid op je bordje is niet niks,  ik wens je dan ook veel sterkte met je verwerking en het oplossen van je schulden.

Marie-Louise

@El, Morgen is de rechtszaak ja. Het ergste is de onwetendheid. Positief eraan is dat ik dan ook eindelijk weet waar ik aan toe ben!

Gummie

Jeetje! Dat is niet niks  :-[

Over die rechtszaak zal ik mij niet al te druk maken als ik jou was. Je bent tenslotte al bezig voor een oplossing, aanmelding stadsbank met bijbehorende schuldsanering aanvraag. Daarbij betaal je nu wel netjes de huur.

Ik denk ook niet dat de woningbouw jou en jouw kind op straat gaan zetten, zeker gezien de weerstomstandigheden nu. De rechter zal dat ook in zijn beslissing meewegen lijkt mij.

In ieder geval veel succes en sterkte morgen, en laat even weten hoe het gegaan is. ;)

Libra

Hai Marie-Louise,

Allereerst van harte welkom hier!!

Wat een ellende kan een mens op z'n bordje krijgen en als ik het bij jou zo lees, heb jij meer dan genoeg gehad!!

Maar wat heb ik tegelijkertijd een enorm respect voor jou jongedame!!
Want ondanks alle narigheid, heb je de zaken toch heel goed aangepakt!
Er werd je een helpende hand aangereikt en die heb je vastgepakt en dat alleen al is op zich een heel groot kompliment waard.

Wat er morgen gaat gebeuren?
Dat kan niemand je vertellen, want dat is mede afhankelijk van de rechter die je krijgt en welk verhaal de woningbouwvereniging gaat vertellen.
Ik neem aan dat jouw wijkcoach weer met je meegaat voor ondersteuning en dat die ook jouw kant van het verhaal goed over het voetlicht zal brengen.

Hetgeen wat absoluut in jouw voordeel pleit is dat je kunt aantonen dat je de afgelopen maanden druk bezig bent geweest om orde op zaken te stellen (o.a. door het weer op tijd betalen van de huur), dat je werkt om geestelijk weer gezond te worden en dat je schuldhulpverlening hebt aangevraagd.

Bovendien lees ik nergens in jouw verhaal terug dat je problemen hebt met betrekking tot de opvoeding van jouw zoontje (geen geschiedenis met bureau Jeugdhulp of iets dergelijks).
Met andere woorden: je hebt zeker ook je verantwoording genomen naar dat kleine mannetje en dat zal ook zeker voor de rechter heel zwaar meewegen, want ze zetten niet zo snel een alleenstaande moeder met een klein kind op straat!
Bovendien, als ik het goed gelezen heb, is de woningbouwvereniging je toch steeds behoorlijk tegemoet gekomen.

Ik kan me je wanhoop heel goed voorstellen, maar toch wil ik tegen je zeggen: niet wanhopen!!
Probeer zo uitgerust en fit mogelijk morgen in de rechtzaal te verschijnen, zodat je met een helder hoofd de zitting kunt volgen.
Je zult zien dat er aan het einde van de rit altijd weer een oplossing komt, linksom of rechtsom!
Het zou zelfs kunnen dat je naar een andere woning overgeplaatst wordt en misschien zou dat nog niet eens zo verkeerd zijn gezien de gebeurtenissen.

Ik steek vanavond een kaarsje voor je op en ga morgen heel hard duimen voor je dat het een positieve uitkomst krijgt!

Heel veel sterkte, succes en liefs

Marie-Louise

@ Libra,

Gelukkig wordt ik morgen ondersteund door mijn wijkcoach.
Een pittige tante welke precies weet wat ze wil zeggen!
Ik heb gelukkig geen gezeur met Jeugdzorg/AMK of iets.  Dat wordt wel anders als het vonnis negatief uitvalt. Automatisch maakt de woningbouwvereniging een AMK melding.
Uiteraard kan mijn zoon dan bij mijn moeder verblijven, dus

sacredfour

Quote[6 december jl. had ik ook een rechtszitting met betrekking tot Wet van Mulder verkeersboetes, welke trouwens zeer goed is afgelopen

Zou je deze uitspraak van de kantonrechter willen publiceren? Natuurlijk zonder privee gegevens . Dit natuurlijk pas als je weer in wat rustiger vaarwater zit.
Ik wens je succes met de zaak morgen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Beste Marie Louise,

Allereerst welkom en een diepe buiging van mij aan jouw.
Wat heb je in korte tijd veel werk verzet.
En wat ontzettend fijn om te lezen dat je zoveel aan je wijkcoach hebt.

Alles wat je kan doen, doe je.
Voor een rechter is het erg belangrijk dat je op komt dagen.
Bovendien heb je dan de kans uit te leggen hoe de vork in de steel zit.
Ik hoop echt voor je dat er binnenkort rust in je hoofd kan komen zodat je het een en ander op een rijtje kan zetten en een plekje kan geven.

Het feit dat er geen melding is bij het AMK ondanks alle gebeurtenissen zegt mij dat je het ondanks alle ellende heel goed doet als moeder.

Hou vol en toi toi toi voor morgen!

Marie-Louise

@ Scaredfour
De uitspraak van morgen of die van 6 december?

@ Buster
Dank voor de fijne woorden!
Ik ga met enige hoop er naartoe morgen en het wordt afzien en afwachten

sacredfour

Marie louise, die van 8 december. Ik heb zelf tientallen Mulder zaken lopen, dus elke uitspraak is weer een les voor mij. Vooral de zaken die gewonnen zijn! ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marie-Louise

@ Scaredfour

Zodra ik terug ben van het gerechtsgebouw zou ik bladeren tussen alle papieren.
Het betrof meerdere boetes van ruim E2700,- in totaal. Afgelopen week kwam de politie doodleuk weer aan de deur. Waarschijnlijk en hopelijk gaat er wat fout

Mensen duim voor me! Om elf uur is de zaak.

Liefs

tuthola

Ik duim heel hard voor je....hoofd omhoog en ze van jetje geven ;D

Marie-Louise

Dankjewel!  :D. Ik ga in ieder geval mijn best doen!

Buster

Dat is al over een half uur! Toi toi toi!!!