ZEMBLA

Started by Hans, Jan 17, 2013, 03:27 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Ja precies!

Het is dus eigenlijk niet een 0-1 achterstand, maar door de huidige economische markt een 0-2 achterstand!!

Buster

je, ik heb de uitzending nog niet gezien maar wat ik denk dat ze bedoeld met de achterstand is dat je met een MBO diploma weinig tot geen doorgroei mogelijkheden hebt.
Je zit dan aan een soort loon plafond vast en meer zal het niet worden, tenzij je dus weer naar school gaat en je HBO gaat halen.
Daar moet je dan flink voor betalen zonder ondersteuning van Studiefinancering en met een schuld van

peter

Je hebt verschillende niveau's MBO, met de laagste niveau (2 +3) heb je geen toegang tot het HBO. Met een MBO2 opleiding kun je iets meer verdienen dan het minimum loon. Als je tenminste een baan kunt krijgen.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

ik snap dat nu wel dat die mensen met schulden dan eigenlijk helemaal vast zitten.

Buster

Hans, dank je voor de tips.

Gisteren na meldpunt was ik vooral boos, vanmorgen na Zembla zit ik even bij te komen.
IJ en VF die mooi weer spelen,... maar ben vooral geschrokken van het hele overheid verhaal.
Pfffff,....

Kaatje

Wat ik heel erg vond is dat het waterschap zo zonder pardon per maand

Kaatje

http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/21239056/__SP__mensen_met_schulden_niet_kaalplukken__.html

ik las dit net, dacht toch even posten. Ik ben niet van politieke voorkeuren uitspreken, maar het is wel goed dat er aandacht aan gegeven wordt. En voor mij maakt het dan niet uit welke partij dit doet.