ZEMBLA

Started by Hans, Jan 17, 2013, 03:27 PM

Previous topic - Next topic

Hans

Voor veel mensen hier is dit misschien wel een aardige televisietip:

Vanavond op nederland 2, van 21.10 uur tot 22.00 uur: ZEMBLA.

Een kijkje achter de schermen van incassobedrijven.

Buster

Ow gaaf!!!!

Als het om Interum Justitia gaat pies ik in mn broek van het lachen hahaha.
Echt, hoe die toko aan de naam komt van gerenommeerde instelling  ::)

Nou ja, we zullen zien.

Libra

Quote from: Buster on Jan 17, 2013, 03:30 PM
Ow gaaf!!!!

Als het om Interum Justitia gaat pies ik in mn broek van het lachen hahaha.
Echt, hoe die toko aan de naam komt van gerenommeerde instelling  ::)

Nou ja, we zullen zien.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Uit voorzorg even een luier lenen van de kinderen?  ;)

Het zit 'm in de naam!
Veel mensen denken in eerste instantie dat ze met een overheidsinstantie te maken hebben.
Alhoewel........volgens mij lopen daar ook genoeg schurken rond van hetzelfde kaliber als de bovengenoemde instantie.... :P

Hans

Nog een kleine aanvulling:

Ook vanavond, nederland 2, maar dan van 19.25 uur tot 19.55 uur........MELDPUNT!

Dit programma gaat

Buster

Oja, Popcorn is deze week in de aanbieding bij C1000,... ik schiet door geloof ik.  ;D

peter

De eetlust ontgaat mij een beetje. Hoe zit het met de zorgplicht van de overheid.
Peter
Administrator Forum

peter

Contact Page Form for Schulden Forum, Forum voor mensen met schulden (schulden-vrij.info)
Name: Dirk Mostert
Email: dirk.mostert@vara.nl

NIEUWSPERSBERICHT

IN ZEMBLA:
Peter
Administrator Forum

Buster

Wie haalt mijn tenen uit de knoop?

Ik heb net via uitzending gemist even naar Meldpunt gekeken.
En ja hoor,.... IJ!
Jammer dat het forum van Max nu volstroomt met mensen die echt hoge nood hebben en er niemand is van de moderators aldaar die die mensen te woord staat of met een gedegen reactie komt.

Zucht,... houd het dan nooit op?
Zo, en dan nu tijd voor Zembla,...

"Schat waar liggen mijn maagzweer tabletjes?"  ;)

Kaatje

Volgens mij was er een tijdje terug in Kassa ook aandacht voor het incasseren door de overheid.

Deze beide uitzendingen nog niet goed genoeg bekeken. Zembla stond op de achtergrond aan, maar was even met andere dingen bezig. Ik ga het nog via uitzendinggemist bekijken.

Libra

Nou......pffffff.....dat waren dan de twee uitzendingen!!!! :'( :'(

Meldpunt: wat was de presentatrice zwak (in mijn optiek dan).
Mevr. Cremer van NVVK kwam overal mee weg en dreunde heel "politiek correct" haar ingestudeerde deuntje op.

Op het moment dat de presentratice haar vroeg naar de akties die zij zelf ondernamen tegen de aangesloten incassobureaus als zij aanwijsbaar fouten maakten, was voor mij het moment dat ik bijna in mijn tv wilde springen!! >:( >:(

Mevr. Cremer gaf geen antwoord, praatte er vlot overheen door over iets heel anders te beginnen en die presentatrice........die knikte heel braaf en meelevend (op haar manier) "ja", maar liet het moment w

Kaatje

Nu ga ik heerlijk bevooroordeeld de uitzendingen bekijken :)

Buster

@ Libra, die meneer van de sociaal raadslieden met zijn sprankelende persoonlijkheid had ook wel iets meer over de rechten van een consument kunnen vertellen.

Ik vond het inhoudelijk erg zwak inderdaad.
En er zijn dus nu veel kijkers die met vragen zitten die niet beantwoord worden.
Las net op hun forum van een meneer die het aan de stok heeft met mijn vrienden van Vesting Finance, die dreigen met loonbeslag.

En mevrouw Cremers maar zeggen dat haar incasso bureau's zich aan de wet houden.
Ze is trouwens van het NVI, niet het NVVK. Al moet ik zeggen dat de dame van de NVVK ook niet erg royaal is met haar kennis verspreiden als het gaat om rechten van een schuldenaar.

En nog ven over de voorbeelden; die mevrouw die moet betalen voor har biedingen op vakantieveilingen? Dat vind ik wel een beetje stom hoor.
Op meerdere vakanties bieden, niet in je spambox kijken en dan klagen dat je moet betalen.
Kom op,... beetje eigen verantwoordelijkheid.
Nee, dan de dame met het puzzelboekje die 3 keer per dag gebeld word. Daar had ik echt mee te doen.

Zo en dan nu echt Zembla,...  

Kaatje

zo meldpunt bekeken. mevr. cremers bleef maar in herhaling vallen en het mooiste dat ze zei is: "dat het tussen de oren zit". En wat ik wel heel mooi vond is dat de man van de tandartsrekening in de uitzending strak in pak zat en thuis een lekkere trui aan had :)

en zembla net ook bekeken, vond ik persoonlijk veel interessanter om te zien. Alleen de lector schulden en incasoo mevr. Jungmann maakte een opmerking dat iemand van het ROC met een schuld van 8.000/9.000 euro met een 1-0 achterstand beging op de arbeidsmarkt.
Ik begrijp niet waarom je met een 1-0 achterstand begint op de arbeidsmartk met schulden.
Wat ik wel begrijp is dat ze niet snel van hun schulden af zullen zijn gezien de hoogte van het inkomen met een ROC opleiding, maar waar zit dan de achterstand in? Kan iemand mij dat uitleggen?

Libra

Ik denk dat ze bedoelde dat mensen met een dergelijke opleiding nu niet de best betaalde banen krijgen. Het zijn geen HBO of Universitaire opleidingen.

Vaak zitten ze op of net boven het minimum jeugdloon als ze aan het werk gaan en als je dan al begint met een schuld van 8 of 9 duizend Euro, is dat eigenlijk al meteen het eindpunt waar het je toekomst opbouwen betreft.

Want met een dergelijk loon is het vrijwel onmogelijk om op jezelf te kunnen gaan wonen, om maar iets te noemen.
Het wordt dan heel lastig omdat je naast al je vaste lasten en leefgeld dan ook nog die schuld moet aflossen.
Bovendien kunnen ze door die schuld ook niet sparen.

Andere mensen die een hogere opleiding doen hebben daarnaast ook nog zicht om carri

Kaatje

Maar dan heeft het weinig met de arbeidsmarkt te maken, toch? Als ze had gezegd dat ze 1-0 achterstaan qua toekomstperspectief, doordat ze veel minder kans hebben om van de schuld af te komen, dan iemand met een hogere opleiding en daardoor een beter betaalde baan, dan had ik het wel begrepen. Ik kon niet helemaal de link leggen met de arbeidsmarkt.

De arbeidsmarkt is in deze tijden nog beroerder dan een aantal jaren terug. Dus de kans dat ze een baan op hun niveau krijgen met een minimum salaris is lastiger dan voorheen.