Al 41 maanden in minnelijk traject

Started by Mieke, Jan 14, 2013, 04:16 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Mieke

Ik ga dinsdag meteen bellen, hartstikke bedankt voor de tip Buster, misschien kunnen zij me verder helpen.
Knibbel en Weegschaaltje, bedankt voor jullie lieve woorden en steun, ik hou jullie op de hoogte! 

Mieke

Ik heb gebeld met de Rechtswinkel maar ze zeiden dat het beter is om naar naar het Juridisch Loket te gaan. Je krijgt â,¬ 52 korting als je via hun wordt doorverwezen naar een advocaat en dat kan niet via de Rechtswinkel. Dus ik ben gisteren weer bij het Juridisch Loket geweest. Er werd hetzelfde gezegd als de vorige keer, omdat er al een jurist met de zaak bezig is moet ik eerst het besluit van het Meldpunt Klachten afwachten, dan kan ik een advocaat inschakelen als ik het niet eens met de uitspraak ben.
Heb dinsdag ook contact gehad met persoon van Meldpunt Klachten, het duurt nog ongeveer 3 a 4 weken, en op 3 mei werd dat ook gezegd dus had gerekend op eind mei maar nu duurt het nog langer, word er doodmoe van. Mijn vaste lasten kunnen niet meer betaald worden omdat ik geen huur en zorgtoeslag meer krijg en met die beslaglegging is er weinig over. Ben bang dat ik geen leefgeld meer krijg maar dat mag niet volgens medewerker Juridisch Loket, de Kredietbank moet alle geleden schade vergoeden zei ze, maar ik reken maar nergens op. 

Buster

Mieke, je hebt er niks aan, maar ik leef ontzettend met je mee.

Je zit klem in het midden door het toedoen van een professionele organisatie, die er een potje van heeft gemaakt en er vervolgens TERGEND langzaam over doet om de boel te onderzoeken.

Het belangrijkste is dat je een schone lei krijgt toebedeeld.
De rest (schadevergoeding/herstel) is op de tweede plaats van belang.
Neem wel alvast contact op met iedereen waar je nu mee in de klem komt te zitten.
Het liefst met bewijsstukken.
Proactief bezig zijn werkt altijd in je voordeel.
In jouw geval zou ik mijn best doen om in elk geval huur, energie, zorg en water voorrang te geven.
Dat zijn de meest lastige, buiten de BD, maar die heb je al aan je broek.
Vooral de zorg en de huur. Houd die op peil!

Ik ga eens even kijken of ik nog wat voor je kan vinden.
Vind je wel een kanjer hoor! Hou vol!

Mieke

Natuurlijk is het belangrijkste dat ik een schone lei kriig. Ik begrijp dat het betalen van huur, energie en zorg voorrang heeft maar dat heb ik zelf niet in de hand. Mijn budgetcoach van de Kredietbank betaalt alles. Ik had eerst een WW-uitkering van â,¬ 1115,-, met de beslaglegging blijft er maar â,¬ 772,- over. Mijn huur alleen is al â,¬ 548,-, en leefgeld is â,¬ 220,-, dus er blijft gewoon niks over voor de rest.
Maar bedankt voor je hulp Buster, en natuurlijk hou ik vol, zal wel moeten, wat moet ik anders?

Buster

Lieve Mieke, duim nog steeds hoor.
Heeft het al geholpen?

Mieke

Ik zit nog steeds op de beschikking te wachten Buster. Vorige week woensdag  kreeg ik een mail dat het onderzoek is afgerond en dat het ter beoordeling ligt. Maar dat is nu dus al meer dan een week geleden  en ik hoop echt deze week nog bericht te krijgen. Morgen moeten de vaste lasten weer betaald worden en mijn leefgeld. Omdat er door de beslagleggingen en de stopzetting van de huur- en zorgtoeslag maar 765 euro over is kan alleen de huur betaald worden. Dat was vorige maand ook zo en straks loop ik dus twee maanden achter met de betalingen van de overige vaste lasten zoals energie en zorgpremie. Ik hoop wel dat mijn leefgeld gestort wordt anders heb ik echt een groot probleem. 
Je hoort het zodra ik nieuws heb en ik hoop echt dat het GOED nieuws is. Maar bedankt voor je steun en belangstelling Buster.

Buster

Mieke, ik wou dat ik meer voor je kon doen.

Het minnelijk traject biedt echt zoveel voordelen en bescherming.
Dan is het echt ZO (heb even geen net woord ervoor) om te lezen hoe faliekant het ook mis kan gaan omdat er een pipo niet op zit te letten, niet op tijd de stukken aanlevert en dat allemaal op jouw bordje komt.
Ik hoop echt dat de beschikking er op tijd is en dat je met een schone lei en een dikke schadevergoeding de deur uit kan lopen. 

Libra

Mieke, ik hoop echt zo van harte dat je nu eindelijk eens goed bericht gaat krijgen!
Want echt, ik heb hier geen woorden voor hoe dit alles zo gelopen is en dat je nu deze problemen hebt door toedoen van een ander!!

Ik blijf voor je duimen hoor en sterkte!!

Mieke

Ik heb gisteren eindelijk de beschikking ontvangen en het is goed nieuws!! De Kredietbank geeft alle fouten toe. Ze gaan aan de Belastingdienst en de andere schuldeiser die beslag hebben gelegd op mijn inkomen, de restschuld betalen. De KB is nu aan het onderhandelen met de laatste schuldeisers en dan krijg ik mijn finale kwijting! Ik krijg ook een schadevergoeding maar hoeveel dat is staat niet in de beschikking vermeld, ik krijg daar nog bericht van. Ik ben zo blij dat kun je je wel voorstellen denk ik, ik kan nu eindelijk schuldenvrij gaan leven. Ik wil jullie bedanken voor de lieve reacties, raad en steun, daar heb ik echt wat aan gehad hoor en heeft me goed gedaan, en ik zal zeker dit forum blijven bezoeken! 

Buster

Kippevel,...

Lieve Mieke, het is je van harte gegund.
Ik vind het een GE-WEL-DIG resultaat!
Is al je renwerk niet voor niks geweest,...

De aanhouder wint. Echt Super!!!!!

Knibbel

Lieve Mieke, ben helemaal stil........ van blijdschap en bewondering. Wat een geweldig resultaat, en dat heb jij maar mooi voor mekaar gekregen. Na al die onrust en onzekerheid krijg je nu de rust die je dubbel en dwars hebt verdiend: een schuldenvrij leven.

SUPER SUPER !!!  :)  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Jippieee wat een geweldig bericht, het heeft lang geduurd maar dit is dan toch wel een TOP resultaat, dus op naar een schuldenvrij leven  ;D

Chrissie

Heerlijk nieuws Mieke, Gefeliciteerd meid!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Weegschaaltje