Al 41 maanden in minnelijk traject

Started by Mieke, Jan 14, 2013, 04:16 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Hallo Mieke, wat naar voor jullie. Weet even niets te zeggen alleen dat ik aan je denk en met je meeleef. Ik hoop dat je ondanks alle narigheid toch kunt ontspannen en genieten van het weekend.

Veel sterkte en hou vol.

Veel liefs van Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Mieke

Dank je voor je lieve woorden Knibbel. Ik maak me wel zorgen maar zal proberen morgen van het mooie weer te genieten.

Mieke

Ik heb vanmorgen meteen mijn contactpersoon van de KB gebeld. Ze zei dat ze contact heeft gehad met de afdeling schuldhulpverlening van de Belastingdienst en dat ze nog op antwoord wacht. Ik vroeg of ze dan nogmaals wilde bellen en mij daarover wil berichten. Ze zou me terugbellen als ze iets weet maar dat is dus niet gebeurd. Ik betwijfel nu of ze dit wel heeft gedaan. Ik heb daarna de Belastingdienst gebeld en ze hadden niets van de afdeling schuldhulpverlening (van de Belastingdienst ) gehoord, mijn contactpersoon moet dit dus doen. Ik denk echt dat ze langs elkaar heen werken. Maar de beslaglegging gaat gewoon door zolang ze niks van de schuldhulpverlening horen. Hoe weet ik nu zeker of de KB dit wel regelt, ik heb er geen vertrouwen meer in.   
Ik ben ook naar het Juridisch Loket geweest. Toen ik onderweg was kreeg ik een telefoontje van het Centraal Bureau Rotterdam, meldpunt klachten. Ze hadden vandaag pas de klachtenbrief doorgestuurd gekregen en het wordt nu snel behandeld door juristen. Dus maar hopen op een goede afloop.

Het Juridisch Loket zegt dat ik pas een advocaat kan krijgen als ik het niet eens ben met heb besluit, dat de Belastingdienst het recht heeft om beslag te leggen en dat de Kredietbank dit moet oplossen met de Belastingdienst.

Heb ook nog telefonisch contact gehad met de NVVK (overkoepelend orgaan) maar ik kan pas een klacht indienen als ik bericht op mijn klachtbrief heb gehad.
Volgens het Juridisch Loket kan ik beter naar de Ombudsman stappen omdat er veel klachten binnenkomen over het handelen van de KB, en ze zitten er bovenop.
Ik wacht dus eerst het bericht maar af van mijn klachtbrief, hoop maar op een goede afloop.

Buster

Mieke,.. ik ben echt met stomheid geslagen.

Het lijkt (en dat is het gewoon) dat alles buiten je handen ligt.
Het enige wat je nu kunt doen is achter de contactpersoon aan blijven zitten.
Noteer steeds wie je wanneer hebt gesproken en waar het over ging.

Je kunt helaas niet met je contactpersoon meekijken over de schouder en zal haar op haar woord moeten vertrouwen.
Blijven bellen ook naar de belastingdienst.

Hou vol!
Heb je trouwens nog wel kunnen genieten van de zondag?

Mieke

Ja hoor, heb best nog wel een leuke zondag gehad. Hopelijk belt de KB me morgen wel,
al verwacht ik het niet.

Buster

En? Ben je al gebeld?
Of heb je al nieuws van het klachtenbureau?

Mieke

Hoi Buster,

Ik heb vrijdag gesproken met mijn contactpersoon, de Belastingdienst heeft het akkoord ingetrokken omdat het traject veel te lang duurt. Mijn contactpersoon heeft de situatie uitgelegd maar ze willen niet meer meewerken, dus de beslaglegging gaat door. De jurist van het Meldpunt klachten heeft ook met mijn contactpersoon gesproken en hij komt binnenkort naar de KB om mijn dossier in te zien. Ze hebben hebben opdracht gekregen om niet meer aan mijn dossier te werken voordat hij is geweest. Mijn contactpersoon heeft een rapport gemaakt van de hele situatie. Ik zei tegen haar dat ik het ongelooflijk vind wat er allemaal is gebeurd, voordat ik het traject inging had ik geen beslagleggingen en 44 maanden later heb ik er twee! Ze gaf me gelijk en vindt ook dat ik finale kwijting moet krijgen. Ik wacht nu met spanning af op bericht van de jurist. Ze zien denk ik wel in dat ik in mijn recht sta dus ik hoop op een goede uitslag! Zo niet dan stap ik weer naar het Het Juridisch Loket. Die had het zelfs over een schadevergoeding wegens nalatigheid van de KB. Dat moet dan wel een flinke zijn zodat ik al mijn schuldeisers kan betalen!!

Buster

Mieke, dit is goed nieuws!

Het is goed omdat de contactpersoon zelf heeft toegegeven dat er fouten zijn gemaakt De belastingdienst zet niet zomaar zijn hakken in het zand.
Ik hoop voor je dat er nu een beetje vaart in zit en dat de beslagen kunnen worden afgewend.

Pfff,... wat goed dat je zo achter je recht aan bent gegaan.
Hou vol!

Libra

Wat goed van je Mieke, dat je niet opgegeven hebt!
Een mooie opsteker voor alle schuldenaren die dit soort problemen hebben, omdat hiermee aangetoond is dat je wel degelijk rechten hebt en het een hele goede zaak is om voor die rechten te (blijven) strijden.

Ik hoop dat de jurist van het meldpunt hier vaart achter zet, zodat de "schade" voor jou  beperkt blijft!

Ik kan alleen nog maar tegen je zeggen: houdt de vinger aan de pols, blijf elke dag desnoods bellen, zodat jouw naam telkens weer voorbijkomt en ze het daardoor niet op de lange baan (kunnen) schuiven!

Als je ook maar enigszins het idee krijgt dat de boel stagneert, meteen weer aan de bel trekken bij het Juridisch Loket, want met hun hulp kun je druk blijven uitoefenen, zodat er een einde kan komen aan deze nachtmerrie voor jou!

En ja, jij hebt recht op een schone lei met terugwerkende kracht!
Geef dit dan ook heel duidelijk aan, vecht hiervoor, want dat zou kunnen betekenen dat je met het gereserveerde geld over de 8 extra maanden die je in het minnelijk traject gezeten hebt, de Belastingdienst voor een gedeelte (en misschien zelfs wel voor een groot gedeelte) kunt betalen en je zodoende beslaglegging kunt voorkomen!

De andere schuldeisers zijn in dit verhaal niet zo belangrijk.
Die zijn tenslotte 44 maanden geleden al akkoord gegaan met het voorstel wat zij toen ontvangen hebben tegen finale kwijting.
Dus op  het moment dat jij je "schone lei" ontvangt, zijn zij geen spelers meer in dit verhaal.
De overheid is een ander verhaal, omdat de restschuld bij hen te allen tijde opeisbaar is!
Zaak is dus dat je ervoor zorgt dat je geld krijgt om die schuld zoveel mogelijk (of nog beter: in z'n geheel) te kunnen betalen.

Maar dit gaat goedkomen hoor!
Het feit alleen al dat ze jouw klacht zo serieus nemen, geeft inderdaad aan dat je in je recht staat.

Heel veel sterkte en succes nog even!
Liefs

Mieke

Hoi Buster en Libra,
Ik zie het nu gelukkig ook een stuk positiever in en krijg de hoop dat het goedkomt. Ik ben blij dat ze het nu serieus nemen. Het grootste probleem is die eerste beslaglegging,
de KB is al maanden bezig om de beslaglegging terug te draaien maar de schuldeiser wil niet meewerken, daarom kunnen ze me geen totale kwijting geven. Ik vraag me nu dus af wat die jurist kan doen. Ik heb op internet gekeken en het blijkt niet makkelijk te zijn om een beslaglegging ongedaan te maken, dus daar maak ik me nog wel zorgen over. Maar ik wacht het af en hou jullie natuurlijk op de hoogte. Bedankt weer voor de reacties, lieve groetjes, Mieke.

Buster

En we zijn weer twee weken verder, dus ik vroeg me af,..  ;)

Heb je al nieuws?

Mieke

Ik heb vrijdag contact gehad met de jurist van de gemeente Rotterdam. Hij was pas donderdag naar de KB geweest om mijn dossier in te zien. Lekker snel allemaal zeg pff.
Hij hoopt me binnen 3 a 4 weken bericht te sturen. Ik kan alleen maar afwachten.
Zodra ik iets meer weet hoor je het.

Mieke

Eind mei verwacht ik dus bericht, maar ondertussen lopen de beslagen van de Belastingdienst door. Mijn hele vakantiegeld is naar de Belastingdienst gegaan en ik kreeg vanmiddag bericht dat ze de openstaande vorderingen gaan verrekenen met de huur en zorgtoeslag van 2013! Dan krijg ik dus geen huur en zorgtoeslag meer! Te gek voor woorden allemaal, als de beslagen niet worden teruggedraaid hou ik niks meer over en ik had allang schuldenvrij moeten zijn. Ik weet niet wat het Bureau Klachten kan doen maar ik krijg er steeds minder vertrouwen in. Ik wil zo snel mogelijk een advocaat nemen maar de vorige keer had het Juridisch Loket gezegd dat ik eerst het besluit van de klacht moet afwachten dus er niets anders op maar ben bang dat het nog lang gaat duren, ik zie het allemaal  ff niet meer zitten. Ik zit nu nog dieper in de shit dan toen ik het traject inging, echt belachelijk dat dit kan! 

Knibbel

Lieve Mieke, wat vind ik dit erg voor je. Ik zou graag die onzekerheid en onrust bij je willen wegnemen, maar mijn kennis over het minnelijk traject is maar heel summier. Ik vind het echt te zot voor woorden dat je na zoveel maanden jezelf alles ontzeggen, met het idee na 3 jaar schuldenvrij te zijn, van de regen in de drup komt. Hopelijk kunnen Buster of Libra of een van de andere deskundigen hier op dit forum je helpen. Hoe zwaar je het nu ook hebt, hou vol Mieke. Je hebt het al zolang volgehouden, dit moet goed komen.

Ik denk aan je en duim voor je op een goede afloop.

Van mij een virtuele schouder en een dikke knuffel.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Meid ik vind dit echt te gek voor woorden. Het feit dat je al lang klaar had moeten zijn en er nu weer schulden ontstaan door de laksheid van een ander.