Al 41 maanden in minnelijk traject

Started by Mieke, Jan 14, 2013, 04:16 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Hoi Mieke,
Heb zelf geen ervaring met minnelijk traject en Kredietbank, maar het is inderdaad erg zuur wanneer je zo lang ergens naar toe leeft en dan gebeurt dit. Ik wens je veel sterkte en hoop van ganser harte voor jou op een positieve afloop.

Liefs van El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Mieke

Mieke

Ik zal een even een update geven hoe het er nu voor staat.
Ik heb meerdere malen gebeld met mijn contactpersoon over de beslaglegging.
De gerechtsdeurwaarders zeiden dat het niet zo snel ging maar ze hebben al in januari
het betalingsvoorstel van mijn contactpersoon gekregen. Twee weken geleden had ik er genoeg van
en ben ik langs het Juridisch Loket gegaan. Vorige week hebben ze een klachtenbrief naar de
Kredietbank opgesteld, een behoorlijk pittige brief. Nu komt het, de brief was aangetekend en
hij is 21 maart afgeleverd. 23 maart kreeg ik ineens een vorderingsbrief  en 4 aanmaningsbrieven van de Belastingdienst per post. Ik heb maandag het betreffende kantoor van de Belastingdienst gebeld en er werd gezegd dat mijn schuldentraject is beeindigd vanwege een nieuwe schuld!
Ik heb echt geen nieuwe schuld gemaakt, ik schrok me rot. Vind het wel erg toevallig, op 21 maart is de klacht binnengekomen, en de brieven van de Belastingdienst zijn gedateerd op de 21e. Maar ik weet zelf nog van niks, heb nog niets gehoord van de KB. Heb vandaag meteen gebeld (maandag waren ze gesloten ivm verhuizing) maar mijn contactpersoon was in bespreking en ze heeft niet meer teruggebeld (zegt al genoeg). Ze werkt maar 3 dagen, ze is pas vrijdag weer aanwezig.
Volgens het Juridisch Loket is de KB flink tekortgeschoten en zijn ze nalatig geweest. Die beslaglegging had nooit mogen gebeuren. Ik denk dat de KB mij er uit willen zetten omdat ze het zelf niet meer kunnen rechtbreien. Maar die schuld kunnen ze niet zomaar verzinnen, moeten ze hard kunnen maken maar ik heb echt geen nieuwe schuld gemaakt. Ik kan een advocaat toegewezen krijgen via het Juridisch Loket, en dat wil ik zo snel mogelijk regelen. Kan nog steeds niet geloven dat het zo is gelopen, heb ik straks meer dan 3,5 jaar voor niets in het traject gezeten en dan kom ik eruit met 2 beslagleggingen, (ook van Belastingdienst). Ik zit nu echt in een dip en voel me zwaar klote. Ik hoop dat het Juridisch Loket me kan helpen, wil toch van die beslaglegging af. Ik laat wel weten hoe het verder loopt.

Buster

Kijk even of het je lukt om H.D.L.M. Schuer te pakken te krijgen als advocaat.
Zij staat bekend als DE voorvechtster voor schuldenaren.

Bij het juridisch loket weten ze vast wel meer.

Pfff, wat een verhaal zeg.
Goed dat je zelf aan de bel hebt getrokken.
Blijf alles noteren wat je doet en wie je gesproken hebt.
Hoe meer je kan bewijzen hoe sterker je staat.

Hou vol!

Mieke

De medewerkster van het Juridisch Loket had het ook over een advocaat die een
zaak had gewonnen tegen de KB, ze zocht de naam maar kon hem zo snel niet vinden,
misschien is het wel dezelfde. Ik zal er zeker naar vragen.
Heel erg bedankt voor je reactie Buster, fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan,
doet me wel goed.

Buster

Mieke, we leren hier met elkaar van elkaar.
;)

Het Juridisch Loket werkt in onder andere in samenwerking met de Raad voor Rechtsbijstand.
Als je volgens het JL een advocaat nodig hebt krijg je bij de Raad korting op je eigen bijdrage.
Altijd handig als je ieder dubbeltje 100 keer moet omdraaien.

Ik zat net even te tellen,.. 43 maanden nu.

Succes! 

Mieke

Dat wist ik allemaal niet, aan die info heb ik tenminste wat! Weer bedankt Buster

Buster

Mieke, je bent vast heel druk bezig, maar ik was wel benieuwd hoe het er nu voorstond.

Mieke

Hoi Buster,

Vorige week heb ik contact gehad met mijn contactpersoon van de KB. Gelukkig is mijn
schuldentraject niet beeindigd. Ze vermoedt dat de Belastingdienst zelf wil stoppen omdat er misschien een nieuwe schuld aan zit te komen, maar zelf heb ik nog niets van de Belastingdienst gehoord. Ik zou ook niet weten wat voor schuld dat dan moet zijn maar misschien zie ik dat binnenkort nog wel. Ik heb de stukken bij de KB afgegeven en mijn contactpersoon zou contact opnemen met de Belastingdienst, dus ik hoop dat het inmiddels geregeld is, heb niets meer gehoord van de Belastingdienst.     

Op de klachtbrief is nog geen reactie gekomen. In de brief staat dat ze voor 10 april moeten reageren maar ik weet dus nog niets. Het gaat allemaal zo traag, ik hoop echt dat het eind in zicht is, en hoop echt dat het in orde komt. Zodra ik iets  meer weet laat ik het je weten. Bedankt voor je belangstelling Buster. 

Mieke

Er is dus niets geregeld met de Belastingdienst, ik kreeg vandaag een brief dat ze aan het UWV hebben doorgegeven dat er beslag wordt gelegd! Snap er nu helemaal niets meer van, maandag maar weer bellen met de KB. Ik zie het nu even niet meer zitten, word er zo moe van.   

Buster

Beste Mieke,

Wat een gedoe zeg, ik kan me voorstellen dat je er helemaal moedeloos van wordt.
Het gekke is dat medewerkers van het UWV vaak geen weet hebben van een traject, of hoe dat juridisch in elkaar zit.

Om gek van te worden!

Is het mogelijk dat je zelf iets regelt met de belastingdienst?
Om op die manier het beslag af te wenden?
Zolang de voorwaarden van het traject zijn nagekomen heeft de belastingdienst geen reden of aanleiding om de gemaakte afspraken te verbreken.

De belastingdienst heeft vele afdelingen, maar gelukkig, als je belt krijg je vaak een persoon aan de telefoon die inzage heeft in alle afdelingen, wie weet wordt je zo iets wijzer.
En het kan dan goed zijn dat je contactpersoon contact heeft gehad met afdeling A en dat B daar niet van op de hoogte is.

Heb je nog contact gehad met een jurist via het juridisch loket?

En hoe moeilijk ook, morgen wordt het ontzettend mooi weer.
De BD is gesloten, het KBR.
Geniet van de zon en pak het maandag weer op (anders hou je het niet vol)
Zorg goed voor jezelf.

Libra

Jeetje Mieke.....wat een narigheid!

Eerste dingen even eerst.
Ik snap dat je hier echt ontzettend mee in je maag zit en dat is ook heel begrijpelijk na een veel te lang traject, maar.......probeer het toch even van je af te zetten, want je kunt op dit moment niets!
Het is weekend en alle instanties zijn gesloten.
Maandag kun je pas de eerste aktie ondernemen.

En die eerste aktie is om onmiddellijk het Juridisch Loket te bellen en aan te geven dat er een noodsituatie ontstaan is en dat je meteen dringend hulp nodig hebt.

Daarna je kontaktpersoon bellen van de KB en daarna meteen kontakt opnemen met de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet. Zij zitten in Den Haag en ik heb hier even de link geplaatst.
Zij zijn het overkoepelend orgaan voor alle KB's in Nederland.
www.volkskrediet.nl

Wat nu gebeurt, kan eigenlijk helemaal niet, want het traject duurt 36 maanden (normaalgesproken) en nu, 7 maanden later, zou er allang al een verificatievergadering hebben moeten plaatsvinden.
Vaak duurt het 2 tot 3 maanden na de reguliere looptijd, maar dit loopt toch echt de spuigaten uit!

Dus dame, probeer (voor zover mogelijk) toch een beetje te genieten van het mooie weer dit weekend!
En maandag met nieuwe energie het "gevecht" aangaan.

Heel veel sterkte en succes!!

Mieke

Ik ga maandag de KB en de Belastingdienst bellen. Als er geen duidelijkheid komt stap ik ook weer naar het Juridisch Loket, ik heb nog geen advocaat maar zal er dan wel een toegewezen krijgen. Buster, ik ga proberen om mevrouw Schruer te krijgen.
Maar hoe zit het precies met die beslagleggingen, ik heb al 1 beslaglegging, weet de Belastingdienst dit dan, straks hou ik niets meer over (als die beslaglegging doorgaat maar dat hoop ik niet).

Buster en Libra, bedankt voor jullie reacties en steun, ben ik blij mee hoor.

Libra

Quote from: Mieke on Apr 13, 2013, 04:32 PM
Maar hoe zit het precies met die beslagleggingen, ik heb al 1 beslaglegging, weet de Belastingdienst dit dan, straks hou ik niets meer over (als die beslaglegging doorgaat maar dat hoop ik niet).

Het is maandag van groot belang dat je kontakt opneemt met het overkoepelend orgaan waar ik je de link van doorgestuurd hebt.
En zorg dat je als de wiedeweerga een advocaat krijgt!

Het is heel belangrijk dat je je traject zo snel mogelijk be

Mieke

Weer bedankt voor je reactie Libra. Ik ga maandag de NVVK bellen en ga naar het Juridisch Loket. Ik hou jullie op de hoogte, zodra ik meer weet horen jullie het.