Hoi, vanaf augustus 2009 zit in het minnelijk traject. Ik zou er in augustus 2012 al uit zijn maar voorlopig zit ik er nog steeds in. Vanaf september 2011 kreeg ik brieven van een incasso en deurwaardersbureau. Een schuldeiser wilde niets meer met de Kredietbank Rotterdam te maken hebben omdat ze zich niet aan hun betalingsregeling hadden gehouden. Ik heb wel zevengerechtelijke stukken ontvangen, die ik natuurlijk meteen heb doorgestuurd naar mijn contactpersoon. Dit heeft een wel jaar gelopen, en in augustus 2012 is er beslag gelegd op mijn WWuitkering! Dit had nooit mogen gebeuren want het betreft een meegenomen schuld, mijn contactpersoon heeft dit ook toegegeven. Het blijkt nu dat de schuldenregelaar helemaal niets heeft gedaan en mijn dossier is sinds november 2012 aan een andere medewerker overgedragen. Zij behandelt de zaak nu. Het blijkt dat mijn heronderzoek drie maanden te laat is uitgevoerd en daarom wilde de schuldeiser niet meer meewerken. Maar daar kan ik toch niets aan doen! De Kredietbank is nu bezig om een regeling te treffen met de schuldeiser maar tot nu toe willen ze niet meewerken. Als ze niet meewerken stapt de Kredietbank naar de rechtbank om een akkoord af te dwingen.
Mijn vraag is nu, als de rechter de schuldeiser gelijk geeft wat gebeurt er dan, het kan toch niet zo zijn dat ik drieeneenhalf jaar voor niets in het minnelijk traject heb gezeten!
Een klacht indienen heeft denk ik weinig zin, wat ik moet toch afwachten. Ik vind het niet kunnen zoals de Kredietbank werkt, het is hun fout en ik ben straks de dupe! Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt en wat ik kan doen. De Kredietbank Rotterdam heeft al een slechte naam en ik begrijp nu waarom.
Ik had gedacht in augustus 2012 uit het traject te zijn en mijn leven weer op te kunnen pikken, en nu weet ik niet hoe het allemaal loopt.