Vlees op voorraad

Started by Buster, Jan 14, 2013, 03:22 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Wij halen nu eenmaal per 4 weken een grote voorraad bij de Lidl.
Ook omdat de Lidl bij ons niet op fietsafstand zit en we dus nu 3 keer minder benzine kwijt zijn.

Deze maand aan vlees het volgende gehaald;
3x braadworsten (5 porties)

Libra

Ik doe eigenlijk precies hetzelfde Buster ;), alleen dan wekelijks bij AH (bonus) en Dekamarkt (aanbieding).

Ik had:
2 schnitzels (2 porties)

tuthola

Ook ik haal wekelijks mijn vlees maar dan vooral bij de dekamarkt en mocht er een aanbieding bij de Vomar zijn dan haal ik het daar. Het maandelijks doen zoals jij doet Buster is eigenlijk beter maar moet dan zoveel geld in een keer neertellen en dat gaat helaas niet dus doe ik het maar zo en dat werkt voor mij prima  ;D

Buster

Waar bij ons de grootste besparing in zit, is dat ik alles afweeg en opdeel in porties voor 3.
Neem een bak slavinken, daar zitten er 4 in.
Bij elke 3 maaltijden hebben we i.p.v. een portie opgesnoept een portie over.
En dat geld eigenlijk voor alle soorten.

Naast het vlees slaan we ook chips, kaas, drinken, bloem, olie, boter en smeerworst in voor 4 weken. (ja, bij kaas heeft het tot nu toe geen problemen opgeleverd).
Helaas zijn de groenten niet zo lang houdbaar, dus halen we voor de eerste week alles bij Lidl en de rest haal ik erbij in het dorp.

Ik ben daardoor ook naders gaan koken.
Als ik nu spullen voor de week in huis haal dan gaat niet het volledige product in een maaltijd. Ik gebruik wat ik nodig heb en bewaar de rest voor een andere maaltijd.
Bijvoorbeeld; spekjes, kruidenkaas, zure room, groenten en gewone kaas.
Er is dan altijd nog wel iets over in de koelkast wat het avondeten net even lekkerder maakt.