Nibud: helft bijna kopje onder

Started by jan, Jan 12, 2013, 10:18 PM

Previous topic - Next topic

jan

AMSTERDAM - De harde gevolgen van de economische crisis worden steeds nijpender. Momenteel worstelt maar liefst de helft van de Nederlanders om aan het eind van de maand te eindjes aan elkaar te kunnen knopen.

Dat zegt een woordvoerster van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jowie46

Op de nieuwsredactie kom ik tal van dat soort berichten tegen.

Ook met voedselbanken etc etc etc.

De vraag wat is de oplossing?

Ik kijk dan terug en nog verder terug ook bij mezelf en zie dat het vanaf 2002 tot nu alleen maar slechter en slechter gaat.

Politiek doet iets niet goed maar wat is de oplossing volgens mij weten ze het zelf niet eens meer.

Ik verwacht als dit zo doorgaat dan of we krijgen een burgeroorlog of iets anders waardoor alles plat komt te liggen.

Hoe kan het toch dat lonen bevroren zijn of alleen maar minder worden, belastingen en andere zaken stijgen zoals huren , gas en elektra en de dagelijkse boodschappen.

Meer werken zou je dan denken ook dat heeft weinig effect, want je komt dan al weer snel in een andere belastingschijf terecht waardoor je meer belasting gaat betalen.

Ik kan maar tot een simpele conclusie komen, het huidige systeem klopt niet en daar moet heel snel aangewerkt worden daar in denhaag.

Buster

Jowie,

Ik denk,... dat het probleem en dus de oplossing aan twee kanten gezocht moet worden.
Enerzijds word het je verschrikkelijk makkelijk gemaakt om maar te kopen, kopen, kopen.
De marketing is van A-Z geschreven door psychologen en daar moeten wij als consument (lees; leek) tegen opgewassen zijn.

Anderzijds heb je ook je eigen boeren verstand om te zien dat het niet handig is om