Herinnerings- en aanmaankosten

Started by Bloem2, Jan 06, 2013, 06:58 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Libra on Jan 08, 2013, 11:46 AM
Lieve El,
Allereerst heel fijn om te lezen dat je gesprek met Essent meegevallen is! ;D
En dat dansje....dat doen we straks gezellig mee hoor! ;)
Dank je.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

@ Libra, Thnx! Dit maakt een hoop duidelijk.  ;)

@ El, ik dans mee!

Kaatje

ik lees net in de kassa nieuwsbrief het volgende:

Kassa is op zoek naar mensen die te maken hebben gehad met incassokosten. Herkent u zich hierin? Lees dan onze oproep!

Let op! We zijn op zoek naar mensen die ervaring hebben met onderstaande soorten incassokosten:

Oproep: Incassokosten
Heeft uw zorgverzekeraar of energieleverancier u onlangs

Buster

Ik denk het,...

Kassa is op zich een prima programma die verhalen (volgens mij) niet verdraaid.
Meestal is dat wel het geval.
Wel goed dat ze er aandacht aan besteden. 

Kaatje

ik vind t ook goed dat ze er aandacht aan gaan besteden. Wordt de consument zich er steeds meer bewuster van, wat juist goed is.

Kassa heeft wel vaker interessante onderwerpen gehad vind ik.

Kaatje

Morgenavond in Kassa (kreeg net de nieuwsbrief)

Bedrijven mogen sinds kort zelf incassokosten in rekening brengen aan mensen die hun rekening niet betalen. Na een herinnering mag een kleine rekening van

Kaatje

ik zit voor het eerst echt klaar voor de aflevering van Kassa die bijna op tv is op NED1.
ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben over de aanmaningskosten en het boodschappenonderzoek.

Kaatje

nieuws wat we eigenlijk hier op het forum allemaal al wel wisten denk ik. de tip is van kassa bij het niet kunnen betalen, gelijk de schuldeiser bellen om een betalingsregeling te treffen. Dan kan het zijn dat ze de incassokosten niet in rekening brengen, maar er zijn bedrijven die dit alsnog doen.

Denk dat het voor mensen met schulden heel lastig kan zijn al die incassokosten bij lage bedragen. Zeker iets om op te gaan letten en rekening mee te houden, door zoveel mogelijk binnen die 2 weken te betalen.

Daarnaast heeft kassa opgeroepen om de diverse situaties naar kassa@vara.nl te mailen. Zij gaan dit bijhouden en komen er later in de tijd op terug. Ben heel benieuwd!

Kaatje

wel lachen zet ze bij de prijsvergelijking tussen de winkels uitgaan van bijvoorbeeld AH merk, terwijl ze ook Euroschoppermerk hebben die toch goedkoper is dan AH merk. Dit onderzoek van Kassa kan je dan toch niet serieus nemen?

Buster

Het ligt eraan. Als ze bij de andere supermarkten uitgaan van het goedkoopste product en niet het huismerk, nee, dan kan je het niet serieus nemen.

Ze zouden moeten kijken naar het goedkoopste product en dan letten op de kilo of liter prijs.
Daarna zou je eventueel een kwaliteits onderzoek kunnen doen.
Maar die doen ze geloof ik al best vaak, toch?

Oja, dat vergat ik bijna,.. over dat contact opnemen.
Zolang het nog niet tot en incasso is gekomen ben je het goedkoopst uit om op te bellen, de situatie uit te leggen en een voorstel te doen.
Het voordeel is dat het bedrijf waar je me te maken hebt weet dat je het in de gaten hebt en op zoek bent naar een oplossing, uit handen geven kan namelijk altijd nog.
Laat die afspraak wel op schrift bevestigen.

Zodra het incasso proces is gestart doe je er wijs aan om alles per schrift te doen, zo kun je bewijzen wat je hebt gedaan.

Kaatje

ik was iets te vroeg met mijn opmerking.
ze hadden van alle supermarkten het b-merk genomen, dus bij AH het AH merk en niet het euroshopper merk. Dus dan is het wel een goed onderzoek.

Buster

Quote from: Kaatje on Jan 12, 2013, 08:09 PM
ik was iets te vroeg met mijn opmerking.
ze hadden van alle supermarkten het b-merk genomen, dus bij AH het AH merk en niet het euroshopper merk. Dus dan is het wel een goed onderzoek.

Euh,... nee.
Kijk, neem de Nettomarkt, die heeft nagenoeg alleen maar A merken en een B merk.
Maar de Bas van der Heijden (oftewel Dirk van der Broek) die heeft meerdere B merken en vaak ook een C merk.
Om alles eerlijk te vergelijken moeten ze gewoon uit elke winkel OF het huismerk nemen OF het goedkoopste artikel.
Nu ben je nog niks wijzer.

Maar ben wel benieuwd, wie was de winnaar?

Kaatje

als ik het goed heb gezien was Lidl de winnaar en Plus het duurste. Zat 15 euro verschil tussen de tas boodschappen.

ze hadden het erover dat ze in elke supermarkt het huismerk hadden genomen.

Maar wil je echt weten waar je het goedkoopst uit bent, zou je toch juist een onderzoek moeten doen op het goedkoopste artikel? Maar goed, ik vind jouw lijstje Buster toch nog steeds het beste uitgangspunt :)

Buster

Precies, daar gaat het scheef; Lidl heeft geen huismerk. Dat maakt de concurrentie dan niet eerlijk met de Nederlandse supermarkten die wel een huismerk hebben.

Ik zou zeggen, print een paar van die plaatjes uit en neem de prijzen mee als je zelf gaat shoppen.
Kun je mooi vergelijken.  ;D   

Kaatje

ik heb in principe tijd genoeg om dat te doen  ;D ;D ;D